Welke fietsdrager (trekhaak - 3 fietsen) topic #232216

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

daniel1975 schreef: ma 8 augustus 2022, 22:40 Fraai, maar ik heb wel een kantelversie nodig. Zou nooit zoveel geld uitgeven aan een starre drager. Ooit een andere auto en je hebt er spijt van imho.
Daniel, de Hapro Atlas heeft dat allemaal!
Is wel een wat zwaardere drager dan de Ubler of de Thule, maar ligt superstabiel achter de auto! (En ik heb de 3 fietsen versie).
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Mee eens.
De Hapro Atlas voldoet erg goed. Wel de wat luxere functie (premium) met kantelfunctie kiezen.
De goedkopere versie heeft een kantelfunctie met een centrale draaiknop en die gaat tijdens het rijden steeds losser zitten.
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Uiteraard de Premium versie! :-q
Enige wat me stoorde, maar dat hebben alle dragers voor 3 fietsen, is dat de 3e arm om de fiets te klemmen een beetje aan de korte kant is zodat de laatste 2 fietsen elkaar kunnen raken doordat de vorken van MTB's zo breed zijn.
Dat probleem heb je niet bij racefietsen.
Daarom heb ik die 3e arm vervangen door een langere arm (zelf geproduceerd) waardoor ook de 3e fiets, MTB, geheel vrij staat! :-q
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Hier nog een tip voor een wat onbekender merk: Buzzrack. Ik heb zelf de Eazzy 4 gekocht, omdat ik 4 fietsen kwijt wilde en wel een beetje klaar was met het iedere keer leggen van de puzzel van de 'armpjes' van Thule.

Kwaliteit van afwerking is goed. Werking is subliem. Het monteren van fietsen is echt een fluitje van een cent. Enige nadeel is dat hij niet ver genoeg wegklapt voor mijn achterklep, maar ik heb dan ook bijna een busje (Dacia Lodgy). De klem op de trekhaak en de lichtunits zijn identiek aan een ander merk (Hapro dacht ik), dus waarschijnlijk komen ze uit dezelfde fabriek.

Afbeelding
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Blijft die draaiknop goed vastzitten?
Ik heb een hapro gehad met soortgelijke draaiknop en die ging tijdens het rijden steeds losser zitten.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Bij mij blijft hij prima zitten.
Plaats reactie