upgrade camber comp 29
Ik heb een Camber geüpgrad en de beste upgrade onderdelen waren carbon velgen en hope remmen. Maar moet wel zeggen dat een Camber altijd soort van zwaar blijft aanvoelen. De Carbon wielen zijn echt een super verbetering!
- Elvander
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Spider SL
Ik bedoel dat het rijden op een Camber voor mij een veel betere ervaring opleverde dat de Epic.
Snelheid is voor sommigen waanzinnig belangrijk, dat snap ik best, maar voor mij dus niet.
Plezier hebben op de fiets is wat ik wil ervaren en dat had ik op de Camber veel meer dan op de Epic.
Natuurlijk mag je het daar volledig mee oneens zijn, gelukkig zijn er zoveel verschillende soorten fietsen te koop.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 409
- Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
- Mijn mountainbike: Camber comp
Het updaten heeft op een laag pitje gestaan en het fietsen zelf ook, maar ben weer opbouwend.
ondertussen wel rustig aan wat proberen te verdiepen in een handgespaakt setje, door div. websites en topic door te nemen.
Wat moet het kunnen, 88kilo rijder houden, en drops en jumps kunnen handelen. Geen dikke bikeparks maar drop van sleen, zuidlaren, schoorl, GMA jumpjes moet wel kunnen zeg maar. En uiteraard lichter zijn dan mijn huidige wielen.
Dan gaat mijn voorkeur uit naar een handgespaakt setje met de volgende componenten;
1- DT240 naven- DT spaken en DT1700 velgen.
2- Hope Pro naven-DT spaken en DT1700 velgen.
3- DT350naven -DT spaken - notubes Flow velgen.
3 setjes in verschillende prijsklasse zodat ik bij offerte kan afwegen wat ik ervoor over heb.
wat vinden jullie van mijn selectie,
ps, mijn huidige wielset is standaard roval 29 alu met specialized hi lo naven.
ondertussen wel rustig aan wat proberen te verdiepen in een handgespaakt setje, door div. websites en topic door te nemen.
Wat moet het kunnen, 88kilo rijder houden, en drops en jumps kunnen handelen. Geen dikke bikeparks maar drop van sleen, zuidlaren, schoorl, GMA jumpjes moet wel kunnen zeg maar. En uiteraard lichter zijn dan mijn huidige wielen.
Dan gaat mijn voorkeur uit naar een handgespaakt setje met de volgende componenten;
1- DT240 naven- DT spaken en DT1700 velgen.
2- Hope Pro naven-DT spaken en DT1700 velgen.
3- DT350naven -DT spaken - notubes Flow velgen.
3 setjes in verschillende prijsklasse zodat ik bij offerte kan afwegen wat ik ervoor over heb.
wat vinden jullie van mijn selectie,
ps, mijn huidige wielset is standaard roval 29 alu met specialized hi lo naven.
One life, ride it!
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29966
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
DT1700 is toch geen velg, dat is een wielset en 1700 slaat ongeveer op het gewicht. Die wielsets hebben ook allemaal 28 spaken, wat in mijn optiek te weinig is voor jouw inzet.
DT240 naven zijn mooi en licht, maar ook echt XC, dus ook weer te licht. En rvs lagers, die kosten meer, maar zijn minder sterk.
DT350 is wat minder lichtgewicht en heeft stalen kogellagers, dus beter voor lomp gebruik.
Voor echt lomp gebruik kan je beter Hope Pro4 kiezen, vanwege de dikkere as en de daarbij behorende grotere lagers.
(wel rvs lagers, maar de grotere maat maakt dit meer dan goed)
Gewicht besparen op de naaf is duur en brengt niets, hooguit een kortere levensduur.
De gewone Flow Mk3 scheurt op den duur (niet meteen maar sneller dan je zou verwachten) tussen de spaakgaten.
De stevigere Flow EX 3 is dan weer een stuk zwaarder. En aan de prijs.
Een DT AM of FR velg van 30 of 35mm?
Ben benieuwd wat Lars adviseert als hij zn antwoord wat nuanceert
DT240 naven zijn mooi en licht, maar ook echt XC, dus ook weer te licht. En rvs lagers, die kosten meer, maar zijn minder sterk.
DT350 is wat minder lichtgewicht en heeft stalen kogellagers, dus beter voor lomp gebruik.
Voor echt lomp gebruik kan je beter Hope Pro4 kiezen, vanwege de dikkere as en de daarbij behorende grotere lagers.
(wel rvs lagers, maar de grotere maat maakt dit meer dan goed)
Gewicht besparen op de naaf is duur en brengt niets, hooguit een kortere levensduur.
De gewone Flow Mk3 scheurt op den duur (niet meteen maar sneller dan je zou verwachten) tussen de spaakgaten.
De stevigere Flow EX 3 is dan weer een stuk zwaarder. En aan de prijs.
Een DT AM of FR velg van 30 of 35mm?
Ben benieuwd wat Lars adviseert als hij zn antwoord wat nuanceert
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 545
- Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
- Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
- Contacteer:
ik rij nu al een paar jaar met Flow MK3 met Hope Pro 4 naven op mijn camber naar volle tevredenheid.
Heb nog geen issues met scheuren tussen de spaak gaten.
Had eerst een setje stans arch ex op hope pro2 gemaakt door wheel-tec en was ook een goed stevig setje.
Ik wilde naar wat bredere velgen en hem toen bovenstaande set laten maken door handgespaakt.nl
in eerdere posts las ik over upgraden van vering/demper, ik rij nu een poos met een DVO diamond work (met 2 cm meer veerweg, 140mm) en DVO topaz en heb een compleet andere fiets gekregen.
Heb nog geen issues met scheuren tussen de spaak gaten.
Had eerst een setje stans arch ex op hope pro2 gemaakt door wheel-tec en was ook een goed stevig setje.
Ik wilde naar wat bredere velgen en hem toen bovenstaande set laten maken door handgespaakt.nl
in eerdere posts las ik over upgraden van vering/demper, ik rij nu een poos met een DVO diamond work (met 2 cm meer veerweg, 140mm) en DVO topaz en heb een compleet andere fiets gekregen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 409
- Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
- Mijn mountainbike: Camber comp
Oke, wel nuttige info weer om mee verder te gaan,
heb nu div. sites van bouwers bekeken en ik denk dat de hope pro 4 wel binnen bereik ligt voor mij, zie al meerder aanbieders die een set aanbieden in begin 500,- naast dat het goede naven zijn smoelt het ook lekker in een kleurtje.
nu verder voor de velg keuze, maar daar zie ik veel benaming voorbij komen waar ik nog nooit van heb gehoord. zoals Duke, B.O.R, enz.
Merk dat ik naar de bekendere merken als neig te gaan, voelt als meer veiligere keuze. DTswiss, ryde edge , easton, Notubes
van de week maar eens bellen met wat van die zaakjes. (al zullen die gauw aanbieden waar de meeste marge op zit ben ik bang)
ow, haha vandaar dat er geen naaf bij stond op die site van bikexpertoThaSingleTrackMastah schreef: ↑za 7 november 2020, 16:56 DT1700 is toch geen velg, dat is een wielset en 1700 slaat ongeveer op het gewicht.
heb nu div. sites van bouwers bekeken en ik denk dat de hope pro 4 wel binnen bereik ligt voor mij, zie al meerder aanbieders die een set aanbieden in begin 500,- naast dat het goede naven zijn smoelt het ook lekker in een kleurtje.
nu verder voor de velg keuze, maar daar zie ik veel benaming voorbij komen waar ik nog nooit van heb gehoord. zoals Duke, B.O.R, enz.
Merk dat ik naar de bekendere merken als neig te gaan, voelt als meer veiligere keuze. DTswiss, ryde edge , easton, Notubes
van de week maar eens bellen met wat van die zaakjes. (al zullen die gauw aanbieden waar de meeste marge op zit ben ik bang)
One life, ride it!
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 185
- Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
- Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019
Ik rij nu een jaar op een handgespaakte carbon set van Bikewheels in Goor.
Daarin zitten industrie Nine 1/1 naven dt swiss spaken passend bij mijn gewicht 28 stuks per wiel (revolution voor en mix van revolution en comp race achter) en huismerk carbon velgen. Bewust gekozen voor messing nippels ipv alu.
Ik heb eerder van Bikewheels in een andere fiets ook een alu set gehad op basis van een dt swiss AM velg. Ik meen de xm 401
Het grote verschil tussen een fabrieks set of een handgespaakte set (alu en carbon) is de rijervaring. Het gedrag van de fiets wordt zo veel levendiger omdat de fiets verdeel directer reageert en ook precies doet wat jij wil zonder van de lijn af te wijken.
Een kwalitatief goede set wielen hoeft niet perse altijd veel lichter te zijn. Staar je daar niet blind op.
Van belang is om stevige velgen te gebruiken, maar die zijn wat zwaarder.
Ga je een carbon velg gebruiken dan vindt ik dat het helemaal feest is en lijkt het alsof je op rails rijdl. Lekker stijf, maar carbon is wel prijzig.
Een goed gebouwde alu set heb je zo rond de 550 euro.
Dan is een 350 naaf prima maar ook bijvoorbeeld de i9 1/1. De i9 is namelijk weer minder zwaar dan de Hope. Ik meen 80 gram.
De i9 heeft dan weer enduro lagers.
Keuze is reuze. Als je serieus een goede set wielen wil is mijn advies om contact op te nemen met een gerenommeerde wielbouwer met veel ervaring en daar je wensen bespreken.
Daarin zitten industrie Nine 1/1 naven dt swiss spaken passend bij mijn gewicht 28 stuks per wiel (revolution voor en mix van revolution en comp race achter) en huismerk carbon velgen. Bewust gekozen voor messing nippels ipv alu.
Ik heb eerder van Bikewheels in een andere fiets ook een alu set gehad op basis van een dt swiss AM velg. Ik meen de xm 401
Het grote verschil tussen een fabrieks set of een handgespaakte set (alu en carbon) is de rijervaring. Het gedrag van de fiets wordt zo veel levendiger omdat de fiets verdeel directer reageert en ook precies doet wat jij wil zonder van de lijn af te wijken.
Een kwalitatief goede set wielen hoeft niet perse altijd veel lichter te zijn. Staar je daar niet blind op.
Van belang is om stevige velgen te gebruiken, maar die zijn wat zwaarder.
Ga je een carbon velg gebruiken dan vindt ik dat het helemaal feest is en lijkt het alsof je op rails rijdl. Lekker stijf, maar carbon is wel prijzig.
Een goed gebouwde alu set heb je zo rond de 550 euro.
Dan is een 350 naaf prima maar ook bijvoorbeeld de i9 1/1. De i9 is namelijk weer minder zwaar dan de Hope. Ik meen 80 gram.
De i9 heeft dan weer enduro lagers.
Keuze is reuze. Als je serieus een goede set wielen wil is mijn advies om contact op te nemen met een gerenommeerde wielbouwer met veel ervaring en daar je wensen bespreken.
Canyon Neuron CF9 2022
-
- Moderator
- Berichten: 16813
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Veel klets imo....
Ik heb allerlei wielsets gereden, van cheap tot fabrieks tot handgespaakt (oa Bikeboosting).
Zo dramatisch als het hierboven omschreven wordt heb ik het nooit ervaren. Een oem wielsetje waarvan de spaken goed staan (eventueel na laten trekken door iemand die weet wat hij doet) rijdt gewoon prima.
Velgbreedte (en daarmee de mogelijkheid lagere drukken te rijden en betere ondersteuning van de band) maakt veel meer verschil.
Stijfheid is ook overrated, sommige (high end) wielen worden bewust niet superstijf gebouwd! Een wiel dat iets kan "bewegen" rijdt beter dan een superstijf wiel dat op elke kiezel reageert.
Bijvoorbeeld de top Crankbrothers Synthesis scoren super in tests en zijn bewust voor en achter met verschillende stijfheden gebouwd. Ook Mavic deed dat al langer met bijvoorbeeld hun Deemax downhillwielen.
Moet je daarom maar niet investeren in wielen?
Jawel, kan zeker zinvol zijn. Maar de wonderen die hier soms geschetst worden moet je imo niet verwachten.
Volgens mij speelt daarin vaak de psychologische factor een grote(re?) rol dan de feitelijke verbeteringen...
Ik heb allerlei wielsets gereden, van cheap tot fabrieks tot handgespaakt (oa Bikeboosting).
Zo dramatisch als het hierboven omschreven wordt heb ik het nooit ervaren. Een oem wielsetje waarvan de spaken goed staan (eventueel na laten trekken door iemand die weet wat hij doet) rijdt gewoon prima.
Velgbreedte (en daarmee de mogelijkheid lagere drukken te rijden en betere ondersteuning van de band) maakt veel meer verschil.
Stijfheid is ook overrated, sommige (high end) wielen worden bewust niet superstijf gebouwd! Een wiel dat iets kan "bewegen" rijdt beter dan een superstijf wiel dat op elke kiezel reageert.
Bijvoorbeeld de top Crankbrothers Synthesis scoren super in tests en zijn bewust voor en achter met verschillende stijfheden gebouwd. Ook Mavic deed dat al langer met bijvoorbeeld hun Deemax downhillwielen.
Moet je daarom maar niet investeren in wielen?
Jawel, kan zeker zinvol zijn. Maar de wonderen die hier soms geschetst worden moet je imo niet verwachten.
Volgens mij speelt daarin vaak de psychologische factor een grote(re?) rol dan de feitelijke verbeteringen...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 185
- Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
- Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019
Gelukkig mag ieder zijn eigen mening hebben.kermit schreef: ↑zo 8 november 2020, 13:56 Veel klets imo....
Ik heb allerlei wielsets gereden, van cheap tot fabrieks tot handgespaakt (oa Bikeboosting).
Zo dramatisch als het hierboven omschreven wordt heb ik het nooit ervaren. Een oem wielsetje waarvan de spaken goed staan (eventueel na laten trekken door iemand die weet wat hij doet) rijdt gewoon prima.
Velgbreedte (en daarmee de mogelijkheid lagere drukken te rijden en betere ondersteuning van de band) maakt veel meer verschil.
Stijfheid is ook overrated, sommige (high end) wielen worden bewust niet superstijf gebouwd! Een wiel dat iets kan "bewegen" rijdt beter dan een superstijf wiel dat op elke kiezel reageert.
Bijvoorbeeld de top Crankbrothers Synthesis scoren super in tests en zijn bewust voor en achter met verschillende stijfheden gebouwd. Ook Mavic deed dat al langer met bijvoorbeeld hun Deemax downhillwielen.
Moet je daarom maar niet investeren in wielen?
Jawel, kan zeker zinvol zijn. Maar de wonderen die hier soms geschetst worden moet je imo niet verwachten.
Volgens mij speelt daarin vaak de psychologische factor een grote(re?) rol dan de feitelijke verbeteringen...
Ik heb echt een groot verschil gemerkt tussen een degelijke handgespaakte set en een gewoon no name standaard wielsetje.
Ook het verschil tussen een x1900 en een carbon set is goed waarneembaar. Daarbij is de x1900 echt geen slechte set wielen maar nieuw in aanschaf wel bijna net zo duur dan een goed alu setje van een wielbouwer. Dan heeft een set van een goede wielbouwer echt mijn voorkeur.
Canyon Neuron CF9 2022
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29966
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ik spaak al ruim 20 jaar mn eigen wielen, dus weinig ervaring met OEM wielen, wielbouwers en fabriekssetjes.
Ik krijg wel eens iets in handen waar ik mn twijfels bij heb, meer zeg ik er niet over.
Ik krijg wel eens iets in handen waar ik mn twijfels bij heb, meer zeg ik er niet over.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
In mijn ervaring is de invloed van een goede wielenbouwer groter dan de keuze van onderdelen A of B in dezelfde categorie. De kunst van het wielen vlechten is bepalender voor het resultaat dan Hope of DT naven.
Ik heb vroeger ook zelf wielen gespaakt voor de bikes die ik zelf opbouw, het kan prima. Maar al een tijdje rijd ik wielsets met naven van simpel OEM Taiwanees tot I-9 Hydra ingespaakt door een echte wielenbouwer. In mijn geval is dat Zoran (van Bikexperto die TS noemde) die doet niets anders dan wielen bouwen, en dat werkt. YMMV.
Waar ik wel aandacht aan besteed is de keuze van de velg, die heeft effect op het rijgedrag. De breedte voor lage drukken en zo de performance van de banden, en gewicht is roterende massa wat telt voor acceleratie en sturen (weerstandsmoment, gyroscoop effect).
Enjoy!!
Ik heb vroeger ook zelf wielen gespaakt voor de bikes die ik zelf opbouw, het kan prima. Maar al een tijdje rijd ik wielsets met naven van simpel OEM Taiwanees tot I-9 Hydra ingespaakt door een echte wielenbouwer. In mijn geval is dat Zoran (van Bikexperto die TS noemde) die doet niets anders dan wielen bouwen, en dat werkt. YMMV.
Waar ik wel aandacht aan besteed is de keuze van de velg, die heeft effect op het rijgedrag. De breedte voor lage drukken en zo de performance van de banden, en gewicht is roterende massa wat telt voor acceleratie en sturen (weerstandsmoment, gyroscoop effect).
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Nu is een 'standaard' setje meestal niet meer dan dat: standaard materiaal. En van bij een wielbouwer vandaan meestal toch wat hoogwaardiger materiaal.
Ik denk dus dat het verschil dat je voelt toch echt vooral in het materiaal zit.
Zelf heel wat wielen gebouwd om maar wat te proberen, met hetzelfde materiaal dus: hoge spaakspanning, lage spaakspanning, onderling verschillende spaakspanning. Ja, je kunt verschillen merken, maar zodra de spaakspanning binnen de 80% van optimaal zit zijn de verschillen erg klein.
Of Kermit de juiste persoon is om uitspraken over de stijfheid te doen betwijfel ik. Het is vanwege het beschikbare materiaal erg moeilijk een wiel te bouwen dat te slap is voor een persoon onder de 70 kg. Dan heb je dus de range van stijf genoeg tot heel stijf.
Voor mijn 90 kg rijklaar (misschien 5 kg meer ), zijn de verschillen wel degelijk te merken. Ook handgebouwd kun je door onjuist materiaal gewoon te slappe wielen krijgen. En die rijden bij bosjes rond!
Overigens heb ik ook voldoende wielen gereden die gewoon te stijf waren. In veel fietsen gaat dat niet werken.
Het voordeel van een goede wielbouwer kan dus zijn dat hij iets op maat bouwt, dus met een eventueel aangepast stijfheid. Door dunnere spaken te gebruiken of lichtere velgen. Of juist dikker en zwaarder. Maar ben je tussen de 70 en 90 kg, dan kom je prima tot je recht met standaard materiaal. Waar dus de betere fabriekswielen mee gebouwd worden. Hoewel je bij fabriekswielen altijd kritisch moet zijn, want de fabrikanten kunnen erg rare dingen doen... .
Ik denk dus dat het verschil dat je voelt toch echt vooral in het materiaal zit.
Zelf heel wat wielen gebouwd om maar wat te proberen, met hetzelfde materiaal dus: hoge spaakspanning, lage spaakspanning, onderling verschillende spaakspanning. Ja, je kunt verschillen merken, maar zodra de spaakspanning binnen de 80% van optimaal zit zijn de verschillen erg klein.
Of Kermit de juiste persoon is om uitspraken over de stijfheid te doen betwijfel ik. Het is vanwege het beschikbare materiaal erg moeilijk een wiel te bouwen dat te slap is voor een persoon onder de 70 kg. Dan heb je dus de range van stijf genoeg tot heel stijf.
Voor mijn 90 kg rijklaar (misschien 5 kg meer ), zijn de verschillen wel degelijk te merken. Ook handgebouwd kun je door onjuist materiaal gewoon te slappe wielen krijgen. En die rijden bij bosjes rond!
Overigens heb ik ook voldoende wielen gereden die gewoon te stijf waren. In veel fietsen gaat dat niet werken.
Het voordeel van een goede wielbouwer kan dus zijn dat hij iets op maat bouwt, dus met een eventueel aangepast stijfheid. Door dunnere spaken te gebruiken of lichtere velgen. Of juist dikker en zwaarder. Maar ben je tussen de 70 en 90 kg, dan kom je prima tot je recht met standaard materiaal. Waar dus de betere fabriekswielen mee gebouwd worden. Hoewel je bij fabriekswielen altijd kritisch moet zijn, want de fabrikanten kunnen erg rare dingen doen... .
Wij van WC-eend zien graag dat www.rad15.bike in de overweging meegenomen wordt!ThaSingleTrackMastah schreef: ↑za 7 november 2020, 16:56 Ben benieuwd wat Lars adviseert als hij zn antwoord wat nuanceert
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Moderator
- Berichten: 16813
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Kortom, de goedkoopste upgrade voor je wielset is zelf flink afvallen
Maar serieus, ik geloof best dat iemand verschillen voelt tussen wielsets uit een flink andere kwaliteitsklasse. Dat heb ik ook nergens ontkend.
Maar gevoel is subjectief, en iedereen voelt een (positief) verschil tussen iets waar hij net flink wat euro's aan besteed heeft en een wielset die tussen de oren al maanden geleden afgeschreven was. Dat zegt niets over de feitelijke en meetbare verschillen en -niet persoonlijk bedoeld- misschien is de persoon in kwestie wel gevoeliger dan iemand anders voor beïnvloeding door allerlei externe "informatie" (reclame, reviews, verhalen van lbs, bekenden etc.).
Ik heb een sceptische instelling en ben kritisch over welke informatie ik als betrouwbaar beschouw (zouden meer mensen moeten doen, waren we ook snel af van de Trumps van deze wereld maar dat terzijde).
Waar ik -ondanks mijn ideale gewicht - sceptisch over ben en blijf zijn de enorme verbeteringen die soms worden toegeschreven aan nieuwe wielen of andere veranderingen aan een bike.
Maar geloof wat je wilt, it's a free country. Alleen niet achteraf bij mij komen klagen als de beloofde roze wolken toch minder roze zijn dan gehoopt
Maar serieus, ik geloof best dat iemand verschillen voelt tussen wielsets uit een flink andere kwaliteitsklasse. Dat heb ik ook nergens ontkend.
Maar gevoel is subjectief, en iedereen voelt een (positief) verschil tussen iets waar hij net flink wat euro's aan besteed heeft en een wielset die tussen de oren al maanden geleden afgeschreven was. Dat zegt niets over de feitelijke en meetbare verschillen en -niet persoonlijk bedoeld- misschien is de persoon in kwestie wel gevoeliger dan iemand anders voor beïnvloeding door allerlei externe "informatie" (reclame, reviews, verhalen van lbs, bekenden etc.).
Ik heb een sceptische instelling en ben kritisch over welke informatie ik als betrouwbaar beschouw (zouden meer mensen moeten doen, waren we ook snel af van de Trumps van deze wereld maar dat terzijde).
Waar ik -ondanks mijn ideale gewicht - sceptisch over ben en blijf zijn de enorme verbeteringen die soms worden toegeschreven aan nieuwe wielen of andere veranderingen aan een bike.
Maar geloof wat je wilt, it's a free country. Alleen niet achteraf bij mij komen klagen als de beloofde roze wolken toch minder roze zijn dan gehoopt
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 409
- Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
- Mijn mountainbike: Camber comp
Okej, de adviezen en meningen lopen sterk uiteen. ook kritisch mag natuurlijk Kermit.
Conclusie, rode draad die ik eruit pak is, je moet een goede wielbouwer hebben, daar valt en staat het resultaat mee.
het moeilijke is dat kan je niet meten/vergelijken. want geen een zal zeggen ik doe het in een half uurtje.
dus hoe kom ik bij een goede wielbouwer, en behoed ik mij voor die miskoop.
ik heb een aantal aangeschreven, allemaal aardig en met een mooi verhaal terug, zegt nog niks, reviews/ervaringen weinig van.
wat vinden jullie goede betrouwbare adressen van onderstaande,
reactie mag pb of gewoon eronder. hangt van je zelf af.
Lokaal;
-Andlesscycling
-Arntwheelwhorks
-Bakkerracingproducts
-Forzewheels
-BikeXperto
Verder weg;
-Bikewheels
Conclusie, rode draad die ik eruit pak is, je moet een goede wielbouwer hebben, daar valt en staat het resultaat mee.
het moeilijke is dat kan je niet meten/vergelijken. want geen een zal zeggen ik doe het in een half uurtje.
dus hoe kom ik bij een goede wielbouwer, en behoed ik mij voor die miskoop.
ik heb een aantal aangeschreven, allemaal aardig en met een mooi verhaal terug, zegt nog niks, reviews/ervaringen weinig van.
wat vinden jullie goede betrouwbare adressen van onderstaande,
reactie mag pb of gewoon eronder. hangt van je zelf af.
Lokaal;
-Andlesscycling
-Arntwheelwhorks
-Bakkerracingproducts
-Forzewheels
-BikeXperto
Verder weg;
-Bikewheels
One life, ride it!