Snelle Buffer schreef: ↑ma 23 maart 2020, 17:31
Zijn de DVO dempers goed zelf te servicen ?( heb nog niet ge-googled), verkrijgbaarheid van seals ed, en werken ze met dezelfde viscositeit qwa olie als bv de Rockshox of Fox dempers?
Ik heb een aanbod om deze demper's over te nemen , nieuw tegen een aantrekkelijke prijs( wat ik zo vergelijk met de shop's op het www) .
Maar weet niet hoe zich deze verhouden in de eigenschappen als de DVO ?
DPS Zou ik vanaf blijven. Is een beetje hetzelfde als de CTD vorken.
Zou ik eerder voor een DPX2 gaan, maar de DVO Topaz is idd nog beter. Zelf servicen van de DVO durf ik niks over te zeggen, maar Cosmic Sports kan wel aan reserve onderdelen komen en kan hem ook servicen
Bedankt voor de info mbt de DPS dempers , ik ga eens kijken voor de DVO demper ,( niet zo makkelijk in " mijn maat" verkrijgbaar )
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein) Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Snelle Buffer schreef: ↑ma 23 maart 2020, 17:31
Zijn de DVO dempers goed zelf te servicen ?( heb nog niet ge-googled), verkrijgbaarheid van seals ed, en werken ze met dezelfde viscositeit qwa olie als bv de Rockshox of Fox dempers?
Ik heb een aanbod om deze demper's over te nemen , nieuw tegen een aantrekkelijke prijs( wat ik zo vergelijk met de shop's op het www) .
Maar weet niet hoe zich deze verhouden in de eigenschappen als de DVO ?
DPS Zou ik vanaf blijven. Is een beetje hetzelfde als de CTD vorken.
Zou ik eerder voor een DPX2 gaan, maar de DVO Topaz is idd nog beter. Zelf servicen van de DVO durf ik niks over te zeggen, maar Cosmic Sports kan wel aan reserve onderdelen komen en kan hem ook servicen
DPS Zou ik vanaf blijven. Is een beetje hetzelfde als de CTD vorken.
Zou ik eerder voor een DPX2 gaan, maar de DVO Topaz is idd nog beter. Zelf servicen van de DVO durf ik niks over te zeggen, maar Cosmic Sports kan wel aan reserve onderdelen komen en kan hem ook servicen
Wat is er mis met DPS/CTD?
Zal voor de meeste mensen wel voldoen, maar als je opzoek bent naar een demper upgrade, zou ik deze niet nemen.
Als je een 130mm+ vork/demper hebt (minder travel xc rijders meestal niet), wil je vaak dat deze wat soepel reageren. Dan is het belangrijk dat de compression van je demper goed geregeld is (bij open: laat veel olie door, bij dicht: laat geen/zo weinig mogelijk olie door).
Als je de LSC al kan regelen, dan ben je nog afhankelijk van de shims die de HSC regelen. En laten die bij de CTD vorken niet super zijn (om het maar zacht uit te drukken) juist omdat je 3 standen zelf kan regelen.
Zal voor de meeste mensen wel voldoen, maar als je opzoek bent naar een demper upgrade, zou ik deze niet nemen.
Als je een 130mm+ vork/demper hebt (minder travel xc rijders meestal niet), wil je vaak dat deze wat soepel reageren. Dan is het belangrijk dat de compression van je demper goed geregeld is (bij open: laat veel olie door, bij dicht: laat geen/zo weinig mogelijk olie door).
Als je de LSC al kan regelen, dan ben je nog afhankelijk van de shims die de HSC regelen. En laten die bij de CTD vorken niet super zijn (om het maar zacht uit te drukken) juist omdat je 3 standen zelf kan regelen.
Als je voor een Cane Creek gaat zou ik de DB versie nemen, als die past. De IL is wat gevoeliger en heeft een ring bovenop die wel eens wil losraken.
Het is wel een demper die zijn onderhoud nodig heeft. Tot nu toe doet de double barrel air CS het goed bij mijn enduro bak (216*63, 140-170 veerweg). Door de gunstige leverage draai ik relatief lage druk in de luchtveer (goed voor lage belasting) en het frame van mijn fiets is behoorlijk stabiel waardoor de demper echt alleen doet wat ie moet doen en geen gekke krachten of verdraaiingen krijgt doordat lagers meer meegeven dan ze moeten enzo.
De nieuwste fox serie is denk ik wel weer een tandje beter dan de ccdb, performance zal 't niet veel schelen, levensduur waarschijnlijk wel.
Prestatie met klimmen vind ik prima, de climb switch gebruik ik niet vaak want ik vergeet deze vaak weer op normaal te zetten.. Echt stug gaat ie niet worden, is gewoon een pak meer in- en uitgaande demping.
Bedankt voor het meedenken en info , maar de demper is al besteld en gemonteerd : Fox Racing DPX2
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein) Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)