AM helm met goede vochtafvoer

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Momenteel heb ik de Giro Chronicle MIPS in gebruik. zeer fijne helm, maar als je langzamere bewegingen aan het maken bent (trials b.v.) dan loopt het zweet niet mooi langs de zijkant van je hoofd naar beneden, maar ook over je voorhoofd in je ogen. Erg storend.
Omdat ik sowieso al geen haar op mijn hoofd heb wat het zweet vast houdt, loopt het dus direct naar mijn voorhoofd....

Nu schijnt b.v. de Met Roam er goed in te zijn om dit te voorkomen, maar zijn er nog meer die dit eventueel zouden kunnen?

Bedankt!
Mark
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Als de helm je verder goed bevalt zou je met een beetje hobby-en een Lazer Aquapad aan de voorkant kunnen aanbrengen.
Die aquapads zijn een soort gelspullie dat aansluit op de huid en dan het zweet afvoert naar de zijkanten.

https://www.bikeinn.com/fiets/lazer-aqu ... 36942922/p?

Ik heb een Lazer helm waar geen pads meer voor gemaakt worden en heb deze aangebracht, past net niet perfect maar zeker goed genoeg.
Jij hebt natuurlijk geen Lazer helm maar je kunt vast wel bepalen of zo'n stripje gaat passen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik zou een buff gebruiken onder de helm ipv een andere helm aanschaffen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jamis Diablo schreef: ma 9 maart 2020, 16:51 Ik zou een buff gebruiken onder de helm ipv een andere helm aanschaffen.
+1

Ik transpireer erg veel en hoe mooi de fabrikanten het ook willen bedenken er gaat niets boven een bandana.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dice Oldskool schreef: ma 9 maart 2020, 16:55
Jamis Diablo schreef: ma 9 maart 2020, 16:51 Ik zou een buff gebruiken onder de helm ipv een andere helm aanschaffen.
+1

Ik transpireer erg veel en hoe mooi de fabrikanten het ook willen bedenken er gaat niets boven een bandana.
Yep, bandana FTW :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

En uiteraard niet verwarren met de banana.

Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jamis Diablo schreef: ma 9 maart 2020, 17:21 En uiteraard niet verwarren met de banana.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Dice Oldskool schreef: ma 9 maart 2020, 16:55
Jamis Diablo schreef: ma 9 maart 2020, 16:51 Ik zou een buff gebruiken onder de helm ipv een andere helm aanschaffen.
+1

Ik transpireer erg veel en hoe mooi de fabrikanten het ook willen bedenken er gaat niets boven een bandana.
Ik zweet zoveel dat dat ook niet helpt, raakt ook verzadigd, accepteer maar gewoon dat er zweet over mijn gezicht loopt. Wat ik wel geregeld doe is even mijn helm tegen mijn voorhoofd duwen zodat het buffertje leeg geduwd wordt......
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

surfroy01 schreef: ma 9 maart 2020, 17:35
Dice Oldskool schreef: ma 9 maart 2020, 16:55

+1

Ik transpireer erg veel en hoe mooi de fabrikanten het ook willen bedenken er gaat niets boven een bandana.
Ik zweet zoveel dat dat ook niet helpt, raakt ook verzadigd, accepteer maar gewoon dat er zweet over mijn gezicht loopt. Wat ik wel geregeld doe is even mijn helm tegen mijn voorhoofd duwen zodat het buffertje leeg geduwd wordt......

Of je neemt er 1tje extra mee. Doe ik ook als ik langere tochten maak, vooral op de vakantiebestemming.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jamis Diablo schreef: ma 9 maart 2020, 17:21 En uiteraard niet verwarren met de banana.

:-D
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Zo'n zweetband als hieronder...gutr heet t (geloof ik) is het proberen wel waard. Wordt in het mtbr forum positief over gesproken.... Voor het geld ga ik t, als t warmer is, eens proberen.

https://a.aliexpress.com/_BSD3FD
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Bedankt voor de reacties! Bandana gaat m niet worden vrees ik, maar die siliconen dingetjes misschien wel ;)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ja echt? Zo'n ding lijkt mij echt een waardeloze combinatie met je helm.

Laat je bevindingen maar horen tzt in dit topic. Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Nou, die gel strip in mijn Met Lupo bevalt me echt enorm goed. Nooit zweet in mn ogen, het loopt allemaal langs de zijkant. Ik heb ook een Smith AM helm met meer traditionele padding aan de voorkant. Niet alleen is dat minder comfortabel, bij de eerste rit wist ik ineens waar mensen het over hadden als ze klaagden over last van zweet.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Dat is zo'n beetje wat ik ook bedoelde met die losse Lazer pads.

Ik denk dat er wat verwarring is over wat nu de gelpads en siliconenbandjes precies zijn die Mark-V bedoeld om te proberen ;).
Plaats reactie