Manitou Mattoc Fender/spatbord

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Beste allemaal,

Sinds een tijdje rijd ik op een On One Deedar, met een manitou mattoc pro vork. Op mijn andere bikes had ik altijd een marshguard zitten, zodat niet elk steentje tegen mijn onderbuis vloog.

Door de ongekeerde arch van de manitou passen deze echter niet. In combinatie met een 2.6 trail king is er dan te weinig plek en loop de band aan in het spatbordje. Nu heb ik al een aantal malen gezocht naar de bolt-on fender, maar deze is overal uitverkocht of kost een 40-50$.

Is er iemand die ook tegen dit probleem is aangelopen en hier een oplossing voor heeft?

Zou bijvoorbeeld de syncros trail fender voor Fox vorken passend gemaakt kunnen worden? Ik weet niet of de breedte van de arch overeen komt tussen fox en manitou?

Thanks!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Je kunt ook een precies passend spatbordje maken van een plastic papierhoes (die dingen hebben vast een nette naam maar die ken ik nu even niet).
Je haalt die dingen voor vrijwel niks bij de action in meerdere kleuren, ik neem altijd dezwarte, en je kunt er twee halen uit zo'n hoes.

Met een beetje prutsen en de juiste vorm knippen krijg je altijd een correct passend bordje voor jouw vork en frame. Vastmaken doe je met zwarte tyrips en gaatjes maken gaat het mooiste met een soldeerbout.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Ik snap wat je bedoelt, alleen zoals beschreven is er amper plek tussen de band en de arch van de vork. Vandaar dat ik iets zoek dat op de arch vastgezet wordt, en niet tussen band en vork.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Als er geen halve mm tussenpast dan is het echt krap ;)
Je zou kunnen kijken of je ook aan de buitenkant kunt plaatsen.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Met de Crud XL Fender is er voldoende ruimte voor je band. Een andere oplossing is bescherming op de onderbuis.
modder zuigt!
Plaats reactie