Prop voor in de buitenband

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ik kan het niet meer vinden op het forum , maar tijdje geleden heb ik iets voorbij zien komen cq onderwerp over het "proppen"van de buitenband .
Waarom:? Lijkt me een prima oplossing als ik met mn tubeless banden een lekke band krijg wat met de latex niet wil dichten , en ik niet constant met een binnen band in de rugzak wil rijden , zowel 29 als 27';5 Inch . Maar misschien is een setje om een prop in de band te doen,. wel zwaarder als twee binnenbanden ?

Dacht ook dat het alleen maar werkte bij een bepaalde "grote"van de snee/gat ?

Dus eigenlijk zoek ik dus en setje om te "proppen". :-q , wat zijn de aanbevelingen en ervaringen ?

(of iemand weet nog in welk topic dit is beschreven :~ )
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Bedoel je dichten met een ‘plug’, een spagettisliert?
Decathlon Tubeless Repair set, a 8,99?
https://www.decathlon.nl/p/reparatiekit ... gLT5_D_BwE.

Er bestaat nog veel meer op dit gebied, maar dit is het goedkoopste alternatief, werkt prima, heeft me nog nooit in de steek gelaten.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

aurelius schreef: wo 22 januari 2020, 18:57 Bedoel je dichten met een ‘plug’, een spagettisliert?
Decathlon Tubeless Repair set, a 8,99?
https://www.decathlon.nl/p/reparatiekit ... gLT5_D_BwE.

Er bestaat nog veel meer op dit gebied, maar dit is het goedkoopste alternatief, werkt prima, heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Die heb ik ook. Gelukkig nog niet hoeven te testen. Een scheur van een centimeter gaat hij niet dichten, dus toch wel altijd nog een bandje bij.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Snelle Buffer schreef: wo 22 januari 2020, 18:37 en ik niet constant met een binnen band in de rugzak wil rijden
Daarom strap je een binnenband ook gewoon racestyle aan je frame, onder je zadel, ...

Sidewall cuts kun redelijk vergeten.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Ik heb zelf altijd een binnenbandje in een mini zadeltasje, maar deze https://www.notubes.com/DART
Schijnt wel goed te zijn.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Mannen bedankt voor de snelle reacties , ik heb genoeg info

Thanks :-q :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Snelle Buffer schreef: wo 22 januari 2020, 18:37 en ik niet constant met een binnen band in de rugzak wil rijden , zowel 29 als 27';5 Inch .
Heb verhalen gehoord dat je voor nood zelfs een 26" biba ook in een 29" kan gebruiken.
Toevallig mensen hier ervaring mee?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ja, gaat prima, 27,5 in 29 ook. Andersom is lastiger, dan gaat het snel dubbelliggen met het gevolg dat hij bij het oppompen lek gaat.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

RobBoZ schreef: do 23 januari 2020, 14:28
Snelle Buffer schreef: wo 22 januari 2020, 18:37 en ik niet constant met een binnen band in de rugzak wil rijden , zowel 29 als 27';5 Inch .
Heb verhalen gehoord dat je voor nood zelfs een 26" biba ook in een 29" kan gebruiken.
Toevallig mensen hier ervaring mee?
Ja, gaat goed. Omtrek is maar 10% groter.
Beetje rekken voor je m en de buitenband legt. butyl rekt, maar veert langzaam terug.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

29” in een kleiner wiel kan als je graag wil ook, dan rol de hem naar binnen op als of je een sok op rol, staan op jijbuis ook hacks van!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

ThaSingleTrackMastah schreef: do 23 januari 2020, 14:40
Ja, gaat goed. Omtrek is maar 10% groter.
Beetje rekken voor je m en de buitenband legt. butyl rekt, maar veert langzaam terug.
:roll: Dat ik daar niet aan had gedacht !, om alleen een 27'5"" band mee te nemen om die voor beide fietsen te gebruiken , zowel voor 29 als de 27.5 .

Goede tip :-q , denk dat beter is als de prop in een band bij lek rijden tubeless .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

cheeta schreef: wo 22 januari 2020, 19:38

Sidewall cuts kun redelijk vergeten.
Die kan je gewoon met naald en floss repareren:

https://www.liveabout.com/repair-a-side ... ire-365503
Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ook handig bij andere scheuren:
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Willem Altes schreef: do 23 januari 2020, 21:40 Die kan je gewoon met naald en floss repareren:

https://www.liveabout.com/repair-a-side ... ire-365503
Als ik het verhaal op de site zo lees is het veel te omslachtig als thuiskom optie en meer een beun je band een 2e leven.

Zou in zo'n geval persoonlijk gewoon m'n verlies nemen en een andere band kopen, ga voor die paar tientjes niet lopen klooien of het risico nemen dat er iets mis gaat tijdens het rijden.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Snelle Buffer schreef: do 23 januari 2020, 18:27
Goede tip :-q , denk dat beter is als de prop in een band bij lek rijden tubeless .
Waarom? Met een salami/prop kun je gewoon tubeless blijven doorrijden. Zo’n ding laat je dus gewoon zitten en dient niet (alleen) als thuiskomertje oid.

De dunnere Maxalamis zijn btw een ideale aanvulling op de dikke uit het Decathlon setje; die zijn nog wel eens te dik waardoor je eerst het gat moet uitwonen voor ie past..
Plaats reactie