Eens iets ander dan Schwalbe? En skinwall!

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Ik ben binnenkort toe aan een nieuw setje banden. Ik heb nu de combo NoNi en RoRo. HIervoor altijd NoNi en RaRa of 2x Rara.

Maar nog nooit iets anders gereden dan Schwalbe, en lees hier toch met enige regelmaat dat ze her en der zijn ingehaald door concurrenten.

Dus wat zou hier een goede vervanging voor zijn? Breedte 2.25 of 2.35 lijkt me prima (vooral UHR en andere delen Nederland).

29 inch en ik vind skinwall gewoon echt heel gaaf.

Iets van Vittoria? Onza? Iets anders. Ik heb eigenlijk geen idee van wat ik anders zou moeten nemen...
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Maxxis Ikon is er ook in Skinwall variant, zodra mijn huidige thunderburts "op" zijn ga ik ook over op Skinwall
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Vittoria Barzo en Mezcal, rijden er best een aantal mee op het forum

Ook in skinwall en in de aanbieding bij R2-bike nog geen 3 tientjes het stuk.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

gijsje schreef: vr 3 januari 2020, 19:55 Maxxis Ikon is er ook in Skinwall variant, zodra mijn huidige thunderburts "op" zijn ga ik ook over op Skinwall
En dan een ardent voor als ik even snel Google?
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Heckler40 schreef: vr 3 januari 2020, 20:14 Vittoria Barzo en Mezcal, rijden er best een aantal mee op het forum

Ook in skinwall en in de aanbieding bij R2-bike nog geen 3 tientjes het stuk.

Enjoy!!
Dat klinkt als een hele goede deal! Hebben die nog allerlei verschillende uitvoeringen en rubber compounds ofzo? Ik heb een beetje last van teveel bomen in het bos. Vond bij schwalbe de snellere compounds well echt beter. Dus dat verschil merk ik wel.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Valt wel mee, de Graphene 2.0 4C is de compound,breedte 2.1 of 2.25

Wel in 4! kleuren: een zwarte, een grijze, een lichte skinwall en een iets donkerder bruin dat ze “Transparent”
Die lichte skin is 32,50 de donkere transparent 27,50 per stuk

Succes met kiezen 8)
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Maxxis heeft ook de Ardent in Skinwall. Eventueel ook een maatje breder, 2.4

En anders de Onza Canis, ook erg mooi in de skinwall versie.
Schwalbe heeft trouwens ook een aantal gangbare modellen in Skinwall.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Onza Svelt of Canis, van beide vond ik de svelt icm s-works Epic fsr de beste combinatie.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Peter243 schreef: vr 3 januari 2020, 21:53 Onza Svelt of Canis, van beide vond ik de svelt icm s-works Epic fsr de beste combinatie.
+1 voor de Svelt. Vond de Canis persoonlijk wat onvoorspelbaar en zwaarder rollen. De Svelt wel een erg fijn bandje, zowel voor als achter
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Heb de Onza's er snel weer afgehaald omdat die te stug zijn en daardoor twee hard opgepompt moeten worden. Nu de Maxxis Ikons erop.... voor en achter en geven mij grip en vertrouwen zat op de UHR... heerlijke banden!
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Hoe zijn die Ikons qua rolweerstand ? Las een tijdje terug een nogal matige recentie op dat vlak...maar ben ook van plan om ze te kopen
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik rijd nu al 4 jaar met Vittoria Barzo 2.25 voor (liteskin, TNT, Graphene 1 en Graphene 2) en Mezcal 2.25 (Graphene 1 en 2) achter. Ben helemaal tevreden met deze combi, die ik het hele jaar door rijd. Uit nieuwsgierigheid ga ik wel de volgende keer Wolfpack 2.25 Cross of Race (voor) en Race of Speed (achter) proberen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

rokl schreef: za 4 januari 2020, 19:52 Ik rijd nu al 4 jaar met Vittoria Barzo 2.25 voor (liteskin, TNT, Graphene 1 en Graphene 2) en Mezcal 2.25 (Graphene 1 en 2) achter. Ben helemaal tevreden met deze combi, die ik het hele jaar door rijd. Uit nieuwsgierigheid ga ik wel de volgende keer Wolfpack 2.25 Cross of Race (voor) en Race of Speed (achter) proberen.
Heb een setje barzo/mescal in de bestelling :)
kiwihoofd
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 11 augustus 2011, 10:51
Mijn mountainbike: Anthem

Ga je geen spijt van krijgen!
Rij momenteel ook met deze combi en die Vittoria's blijven ook lekker veel grip houden aan de zijkant van de banden waar andere nog wel eens gaan glijden.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

I_do schreef: zo 5 januari 2020, 14:14 Heb een setje barzo/mescal in de bestelling :)
En welke zijn het geworden?
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie