box onderaan bidonhouder

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dat is natuurlijk het voordeel van zo’n licht gewicht mtb met latex in de banden dan hoef je die spullen niet mee te nemen :lol:
Gebruikersavatar
gpsguido
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: do 10 maart 2011, 11:50
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Topstone
Contacteer:

Ik rij al sinds 2004 met dezelfde camelbak.
Standaard gevuld met :
* Pomp
* EHBO
* Reparatie set ( imbus, kettingpons, tyrapes, tangetje)
* Binnen band 26"/29"
* Papier zakdoekjes
* Reepjes

Ik rij wel 2x per week met een groep jeugd, die niet allemaal de duurste fietsen hebben.

Ik heb wel latex maar heb de zijkant ooit open gehaald aan een boomwortel.

Voor mijn andere sport heb ik nu een camelbak heuptas gekocht.
Ik ga wel kijken of ik voldoende mee kan nemen icm bidontas .

De zadeltas van mijn zoon rammelt niet maar is iets aan de kleine kant.
(Binnenband, Minitool)

Afbeelding
Grand raid 2004
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

zuurbiertje schreef: ma 16 december 2019, 16:53 Ach ja dat is de eeuwige gewicht discussie, of je het nu op je fiets vastmaak of in je rugtas meeneem, uiteindelijk moet je het allemaal mee naar boven sjouwen!
Nee, het is de discussie waar je het gewicht plaatst
Voor de gemiddelde mtb’er hier op het forum zal een fiets die een kilo zwaarder of lichter is echt geen verschil maken, en is het over het algemeen makkelijker en goedkoper om 1 kilo af te vallen.
Het gewicht moet de berg op, maar bijna iedereen heeft graag een lichte fiets omdat een lichte fiets zo lekker aanvoelt.
Gooien en smijten, ipv een tank.
En een lichtere fiets kost extra euros, dat is geen geheim.
Is het dan slim om 2kg (water en gereedschap) aan je lichte fiets te hangen?
2 kg op jouw rug(70-90kg) merk je nauwelijks, maar 2kg aan je lichte fiets...
Persoonlijk vind ik fietsen met een rugzak niks, wordt zo’n zweetplek, en heb ook altijd het gevoel dat dat ding me in m’n beweging beperkt.
Lekker warm, juist in de winter ;)

Maar ff serieus, de grote fout die vaak met rugzakken wordt gemaakt is de aanschaf van een (te) kleine rugzak.
1-dan past er niets in, dus wat heb je er aan?
2-de praktijk heeft uitgewezen dat een grotere rugzak (OK er is een grens) beter op je rug zit.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Jurriaan schreef: ma 16 december 2019, 14:07 Of je knutselt zelf iets
Afbeelding

Afbeelding
Binnenland zit vast met een stuk klittenband en een plastic ‘ring’ (geen idee van de herkomst, zat in de lapjesdoos). Pompje zit vast in een pomphoudertje met daarover heen een ‘elastiekje’ van een defect geraakt achterlichtje. Multitool zit in een zelf gemaakt tasje (het originele tasje had ik nooit gebruikt en heeft een opruimactie niet overleeft. Dus jaren later een nagemaakte versie. Gemaakt van een versleten eastpak reistas).

Doet jouw pompje het nog? Heb dezelfde gehad, de paar keren dat ik hem nodig had deed ie het slecht. Wat een onding, ik heb een andere aangeschaft...
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Altijd Camelbak hier, moet zo min mogelijk aan mn MTB hebben hangen.
Met een simpele Camelbak word je echt niet beperkt in je bewegingsvrijheid.

Op de racefiets een zadeltasje en een pompje aan het frame, wil zo goed als niks in mijn shirt hebben zitten achterop.
Je ziet weleens mensen met van die volgepropte achterzakken, ziet er niet uit en lijkt me niet lekker zitten.

Enige nadeel tegenwoordig zijn die grote telefoons, ding past amper in m'n zadeltasje :-?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 16 december 2019, 19:33Is het dan slim om 2kg (water en gereedschap) aan je lichte fiets te hangen?
2 kg op jouw rug(70-90kg) merk je nauwelijks, maar 2kg aan je lichte fiets...
Mwah... Bidon, binnenband en CO2 patronen die aan het frame hangen, merk ik echt niets van, maar misschien was m'n fiets al niet erg licht in de eerste plaats. Een rugzak - verre van volgepropt of te klein - daarentegen merk ik bij nagenoeg iedere hindernis die ik neem...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Daarnaast moet je je afvragen of je het extra gewicht liever dicht bij je bracket wil hebben of zo’n beetje op het hoogste punt tijdens het rijden.

Zeker in steile afdalingen heb ik het toch liever zo laag mogelijk.

Jarenlang met tas gereden maar twee jaar geleden overgestapt op bidon.
Wil absoluut niet meer terug voel zo veel meer vrijheid zonder zo’n zwaar heen en weer zwiepend ding op je rug. Alleen op lange dagtrips gaat de tas nog mee maar anders bidon, pompje en Bb aan frame en tooltje in mijn broek/jas.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mijn lokale rondje altijd met bidon maar als de kleine mee is toch ook altijd de rugzak op met wat te knabbelen, extra jasje etc. Rugzak heeft ook back protector dus dat is mooi meegenomen. Heb tijdens biken nooit last vd rugzak, vergeet dat ding volledig.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

At1 schreef: ma 16 december 2019, 23:01 Doet jouw pompje het nog? Heb dezelfde gehad, de paar keren dat ik hem nodig had deed ie het slecht. Wat een onding, ik heb een andere aangeschaft...
Die 3x dat ik de pomp gebruikt heb, of zijn het 5x, deed ie wat ie moest doen. In al die jaren geen enkel probleem mee gehad.

Op dag tochten gaat bij mij de rugzak met rugprotector ook op. Heb altijd met rugzak gereden dus weet niet beter. Pas sinds een paar jaar dat ik de functie van de zakken op shirts heb ontdekt :wink: (daar kan je mobiel in, ov-chipkaart en wat te eten :-q ).
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Ik heb contact gehad met de ontwerper van Lyne. Behalve wat op de site staat hebben ze nog meer.

Ik was op zoek naar een klein driehoekig frame-tasje, net genoeg voor een biba (27.5", multitool en een korte banden lichter) en dat zou net moeten gaan met deze box. Het blijkt dat ze ook een oplossing hebben om het met straps aan het frame te hangen. Sowieso is hun oplossing voor een tweede bidon als je niet genoeg bevestigingspunten hebt wel een mooie oplossing. Helaas past dat bij mij niet omdat de onder deze bidonhouder een kabel uit het frame komt voor de voorderrie.

Afmetingen:
https://www.flickr.com/photos/186236145 ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/186236145 ... ed-public/

Foto:
https://www.flickr.com/photos/186236145 ... ed-public/
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Van Topeak

Afbeelding

Van SKS, met deze straps kun je ook een bidonhouder op de onderbuis aanbrengen ondanks een derailleurkabel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Thanks.

De Ninja Pouch+ Mountain is denk ik te krap om alles in te kunnen doen en daarnaast ben ik een paar maanden terug overgestapt op een side entry cage omdat is steeds in gevecht was met de bovenbuis.

https://www.flickr.com/photos/186236145 ... ed-public/

Op mijn oude MTB heb ik twee bidonhouders. Een daarvan gebruik ik voor een kleine gereedschapsbidon. Ook niet heel mooi maar ik vindt dit prettiger dan een zadeltasje, ook al is deze nu zo klein mogelijk. De SKS Anywhere is zeker een goede oplossing om een bidonhouder op de zitbuis te maken, dit moet dan wel weer een side cage zijn vanwege de geringe ruimte en de bidon op de onderbuis moet met een adapter een beetje naar boven worden verplaats om ruimte te maken.

Een ander klein frame tasje is deze:
https://everydaycycles.com/products/gre ... r-or-black
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Jurriaan schreef: wo 18 december 2019, 14:44
At1 schreef: ma 16 december 2019, 23:01 Doet jouw pompje het nog? Heb dezelfde gehad, de paar keren dat ik hem nodig had deed ie het slecht. Wat een onding, ik heb een andere aangeschaft...
Die 3x dat ik de pomp gebruikt heb, of zijn het 5x, deed ie wat ie moest doen. In al die jaren geen enkel probleem mee gehad.
Het pompje kan je best dicht tapen met isolatietape, dan kan er geen vuil/vocht in, en blijft het steeds perfect bruikbaar als het nodig is..
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

TaurineR schreef: wo 25 december 2019, 21:19
Jurriaan schreef: wo 18 december 2019, 14:44
Die 3x dat ik de pomp gebruikt heb, of zijn het 5x, deed ie wat ie moest doen. In al die jaren geen enkel probleem mee gehad.
Het pompje kan je best dicht tapen met isolatietape, dan kan er geen vuil/vocht in, en blijft het steeds perfect bruikbaar als het nodig is..
:-q goed idee.
Plaats reactie