Bidonhouders

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
melandri
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 2 oktober 2019, 19:30

Ik heb een trek xcalibur 19,5 inch, ik wil denk ik 2 bidonhouders hebben zidat ik ook wat gereedschsp mee kan nemen.


Is een bidonhouder voor je drinkfles met zijlader mogelijkheid in de praktijk handig? Ik vind ze niet zo mooi maar t lijkt me wel makkelijker zo op t oog.

Iemand tips voor goede houders?
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Ik vind een zijlader net wat minder makkelijk 'laden' dan een normale boven-lader. Het zijn 2 bewegingen in plaats van 1. Bij een zijlader moet je de bidon er eerst in zetten en dan naar binnen drukken, zodat ie rechtop staat. Althans dat is mijn ervaring. n=1.
Dus als je geen zijlader nodig hebt (je hebt namelijk genoeg ruimte om een bidon van boven erin te schuiven), dan zou ik voor een normale gaan.
melandri
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 2 oktober 2019, 19:30

ReinierT schreef: do 17 oktober 2019, 17:51 Ik vind een zijlader net wat minder makkelijk 'laden' dan een normale boven-lader. Het zijn 2 bewegingen in plaats van 1. Bij een zijlader moet je de bidon er eerst in zetten en dan naar binnen drukken, zodat ie rechtop staat. Althans dat is mijn ervaring. n=1.
Dus als je geen zijlader nodig hebt (je hebt namelijk genoeg ruimte om een bidon van boven erin te schuiven), dan zou ik voor een normale gaan.
thx!
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik fiets al enkele jaren met een zijlader en ben er erg tevreden mee.
De beweging om de bidon er in te zetten daar wen je aan. En die dubbele beweging is niet echt nodig bij mij, ik kan mijn bidon er ook redelijk goed "normaal" in zetten. Zoals bij een normale bidonhouder.

Ik heb zijladers van Specialized. Nog nooit een bidon verloren ook trouwens.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Plaats reactie