Iemand tip voor plaatsing slx shifters

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

:o
Oli4k schreef: zo 27 oktober 2019, 00:56 Je stuur inrichten is heel persoonlijk. Ik kwam er voor mezelf achter dat ik het heel erg irritant vind om m'n schakelaars per ongeluk aan te stoten, en per ongeluk schakelen helemaal irritant vind. Dus heb ik ze wat verder naar binnen staan. In combinatie met de 2-vinger grepen van Magura die ik met 1 vinger bedien werkt dat voor mij perfect. Als mijn hand midden op het handvat is en ik strek mijn duim komt die net op de shift handle. Ik heb SRAM (op- en afschakelen beiden met de duim) dus dat zal net anders zijn dan bij Shimano maar het gaat om het principe dat het moet passen bij jouw voorkeur en anatomie.

Afbeelding
Wauw , Sram op en af schakelen met de duim :o , en shimano dan ? :o ik schakel met Sram met de duim op en met de wijsvinger af :evil: ,dat is het dus voor Sram duim voor op en af :-{
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

@snelle buffer Hoe je schakelt hangt mogelijk af van welk jaar en type shifter je hebt. Dit is een sram NX 11-speed shifter. Ik heb ook met Shimano shifters gereden waarvan het kleine hendeltje met duim en wijsvinger werkt. Dan zul je de shifter misschien minder ver van het handvat willen zetten, dus niet zoals ik nu heb, omdat je wijsvinger er anders minder goed bijkomt.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

:bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Beetje mosterd na de maaltijd:
Afbeelding
Plaatje was bedoeld voor de gps, maar je kunt ook de shifter (Zee) zien, t.o.v. de rem.
Ik heb 'm naar binnen geschoven omdat ik met de knokkels van mn duim tegen de shifter aan kwam, na verloop van tijd uiterst irritant.
Bevalt goed op deze manier, en ook mensen aan wie ik de fiets wel eens uitleen hebben niet geklaagd.
Dit stuur is trouwens smal voor moderne begrippen, slechts 68cm.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie