Hallo,
Ik wil graag op mijn Cannondale fsi (2019) een kleine voorblad monteren.
Wat is de kleinste blad wat ik monteren???
Want ik ga binnenkort naar Oostenrijk.
Alvast bedank
Kleinste blad
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Nou, met een beetje ontwikkeld evenwichtsgevoel kun je toch verrekt langzaam fietsen
Ben niet zo op de hoogte van alle Cannondale ideetjes, maar mijn fietsmaat kwam erachter dat een normale granny niet pastte op zijn (FSA) Cannondale crank. Bij zijn fiets is het achterwiel lichtjes offset gespaakt en om de kettinglijn passend te krijgen gebruiken ze crankbladen met een andere offset als normaal (bij hem zit er een 2 x crank op).
Dus check even hoe dat bij jouw fiets zit voor je iets besteld.
En voor het uitrekenen van welk blad voor jou gaat werken, check:
www.ritzelrechner.de
Daar voer je gewoon je huidige setup in (bladen en cassette) en vergelijkt dat met het blad dat je overweegt. Dan zie je meteen waar je verschil gaat merken.
Mijn idee: een te licht verzet heb je niet snel, en heel zwaar is niet nodig, de zwaartekracht zorgt ervoor dat je toch wel beneden komt
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29980
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Cannondale monteert graag een voorblad waarmee je een tijdrit kunt rijden.
Daar kom je in NL goed mee weg, maar in de bergen doet het pijn.
Je hebt nu 10-50 achter, met een 30 voor kom je overal boven, ook aan het eind van een zware dag.
Als je kleiner gaat, dan kruip je met 3kmh omhoog en wordt het balanceren, bijna sur place.
Zoiets?
https://www.bike-components.de/de/SRAM/ ... st-p65005/
Daar kom je in NL goed mee weg, maar in de bergen doet het pijn.
Je hebt nu 10-50 achter, met een 30 voor kom je overal boven, ook aan het eind van een zware dag.
Als je kleiner gaat, dan kruip je met 3kmh omhoog en wordt het balanceren, bijna sur place.
Zoiets?
https://www.bike-components.de/de/SRAM/ ... st-p65005/
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4719
- Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Wat heb je nu voor liggen? En wat voor soort rijder ben je? Houd je van slow up fast down? Of ben je meer een wat op snelheid gerichte XC rijder? Dan zou een 32T gewoon moeten voldoen. Of zelfs een 34T. Zou niet zo snel gaan wisselen als je nog niet tegen je beperking bent aange’fietst’.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29980
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Wel interessant om te weten wat C er op heeft gezet, zie mn eerdere opmerking.
De crank wordt los verkocht met een 32, maar dat zegt niks.
Als TS met zn huidige setup dicht bij huis in het rood komt, dan snap ik zijn vraag heel goed, en moet er in de Alpen een lichter klimverzet komen.
Naar beneden ga je vanzelf (en je moet eerst boven komen!) dus dat is minder belangrijk.
De crank wordt los verkocht met een 32, maar dat zegt niks.
Als TS met zn huidige setup dicht bij huis in het rood komt, dan snap ik zijn vraag heel goed, en moet er in de Alpen een lichter klimverzet komen.
Naar beneden ga je vanzelf (en je moet eerst boven komen!) dus dat is minder belangrijk.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.