Vervanging voor Reverb Dropper

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Hallo bikers,

Ik ben helaas in het bezit van een Reverb dropper.. Ik heb al een lange tijd een klein beetje speling in de lengte van de dropper. Na vandaag is dit kleine beetje verdrievoudigd want elk hobbeltje wat ik neem voel ik dat in de dropper als een tik. Nu zijn er een aantal opties die ik aan het overwegen ben :

- Repareren bij Bikesuspension voor €135,00. Ze zouden de dropper beter kunnen maken dan origineel en staan volledig achter hun werk ( ik heb ervaring met hun met demper en voorvork; fantastisch :-q )
- Een X-fusion manic voor €229,00
- Een brand-x Ascend voor €130,00 ( schijnt een heel erg goede dropper te zijn voor het geld )


Ik weet eigenlijk niet wat wijsheid is. Nu heb ik hydraulisch en moet hem elke 2/3 maanden ontluchten. Een mechanische lijkt mij wel wat prettiger. Zou de brand-x voldoende zijn of is de X-fusion een beter alternatief? Al met al baal ik enorm. Heb hem nieuw gekocht via marktplaats ( hij zag er echt als nieuw uit ) maar na een maand of 3 kreeg ik de eerste speling. Nu vier maanden verder is die speling in één klap verdrievoudigd en ga ik me er aan storen.


Hebben jullie tips/ervaringen?
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

One Up V2 is misschien ook een mooie optie, vooral omdat die ook goed betaalbaar zijn, maar ze hebben ook een drop van 100mm tot 210mm verdeeld over 4 verschillende droppers. Allen hebben wel dezelfde prijs. Koop je bijvoorbeeld een 210mm dropper, dan kan je deze ook verstellen naar 200 of 190mm. Dan heb je een 180, 150 en 120mm dropper die ook allemaal verstelbaar zijn. Zo kan je dus je maximale drop uitrekenen en halen.
Daarnaast heb je bijvoorbeeld ook nog de SDG Tellis. Ook dit is een hele mooie dropper die netjes is afgewerkt en zijn werk erg netjes doet. Wordt op het moment onder meerdere merknamen aangeboden.
Laatst gewijzigd door mud mate op zo 7 juli 2019, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

mud mate schreef: zo 7 juli 2019, 20:15 One Up V2 is misschien ook een mooie optie, vooral omdat die ook goed betaalbaar zijn, maar ze hebben ook een drop van 100mm tot 210mm verdeeld over 4 verschillende droppers. Allen hebben wel dezelfde prijs. Koop je bijvoorbeeld een 210mm dropper, dan kan je deze ook verstellen naar 200 of 190mm. Dan heb je een 180, 150 en 120mm dropper die ook allemaal verstelbaar zijn. Zo kan je dus je maximale drop uitrekenen en halen.
Daar heb ik inderdaad ook over gehoord. Ik ga deze op het lijstje bijschrijven. Bedankt :-D
Omdraaien kan altijd nog!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Vreemd dat je hem steeds moet ontluchten. Daar zit dan iets niet helemaal goed.

Verder is versie 2 goed betrouwbaar, lijkt niet meer problemen te hebben dan welk ander merk dan ook. En komende versie 3 lijkt een betrouwbaarheidsniveau te halen wat je na 10 jaar ontwikkeling eigenlijk al 9 jaar geleden had verwacht.


Maar goed.

Reefo's serviced die dingen volgens mij voor €75,-. Je zou er een belletje aan kunnen wagen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

JMA1992 schreef: zo 7 juli 2019, 20:22
mud mate schreef: zo 7 juli 2019, 20:15 One Up V2 is misschien ook een mooie optie, vooral omdat die ook goed betaalbaar zijn, maar ze hebben ook een drop van 100mm tot 210mm verdeeld over 4 verschillende droppers. Allen hebben wel dezelfde prijs. Koop je bijvoorbeeld een 210mm dropper, dan kan je deze ook verstellen naar 200 of 190mm. Dan heb je een 180, 150 en 120mm dropper die ook allemaal verstelbaar zijn. Zo kan je dus je maximale drop uitrekenen en halen.
Daar heb ik inderdaad ook over gehoord. Ik ga deze op het lijstje bijschrijven. Bedankt :-D
Heb ook de SDG Tellis nog even erbij vermeld. Ook een erg mooie optie.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Lars TB schreef: zo 7 juli 2019, 20:36 Vreemd dat je hem steeds moet ontluchten. Daar zit dan iets niet helemaal goed.

Verder is versie 2 goed betrouwbaar, lijkt niet meer problemen te hebben dan welk ander merk dan ook. En komende versie 3 lijkt een betrouwbaarheidsniveau te halen wat je na 10 jaar ontwikkeling eigenlijk al 9 jaar geleden had verwacht.


Maar goed.

Reefo's serviced die dingen volgens mij voor €75,-. Je zou er een belletje aan kunnen wagen.


Hmm. Ik kan reefos op Google niet vinden? Maar bouwen ze hem dan op Volgens de nieuwe standaard of met dezelfde meuk die er al in zit? Want dan sta ik over een half jaar weer met hetzelfde euvel.
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

JMA1992 schreef: zo 7 juli 2019, 20:46
Lars TB schreef: zo 7 juli 2019, 20:36 Vreemd dat je hem steeds moet ontluchten. Daar zit dan iets niet helemaal goed.

Verder is versie 2 goed betrouwbaar, lijkt niet meer problemen te hebben dan welk ander merk dan ook. En komende versie 3 lijkt een betrouwbaarheidsniveau te halen wat je na 10 jaar ontwikkeling eigenlijk al 9 jaar geleden had verwacht.


Maar goed.

Reefo's serviced die dingen volgens mij voor €75,-. Je zou er een belletje aan kunnen wagen.


Hmm. Ik kan reefos op Google niet vinden? Maar bouwen ze hem dan op Volgens de nieuwe standaard of met dezelfde meuk die er al in zit? Want dan sta ik over een half jaar weer met hetzelfde euvel.
Reefo's is een bikeshop die erg goed is in het onderhoud van dempers, voorvorken en ook droppers.
Voor info zie hun website, of even bellen met Brian: https://reefos.nl/
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

mud mate schreef: zo 7 juli 2019, 20:55
JMA1992 schreef: zo 7 juli 2019, 20:46



Hmm. Ik kan reefos op Google niet vinden? Maar bouwen ze hem dan op Volgens de nieuwe standaard of met dezelfde meuk die er al in zit? Want dan sta ik over een half jaar weer met hetzelfde euvel.
Reefo's is een bikeshop die erg goed is in het onderhoud van dempers, voorvorken en ook droppers.
Voor info zie hun website, of even bellen met Brian: https://reefos.nl/
Thanks! heb ik gedaan. Toch heb ik de dropper net te koop aangeboden met het eerlijk verhaal erbij. Ik hoop dat ik er iemand anders mee blij kan maken. Misschien iemand die handig genoeg is en zo een ding zelf kan servicen. De onderdelen zijn immers niet zo duur als je het zelf kunt.
Omdraaien kan altijd nog!
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

er is een topic wat over rever-elende gaat , kijk daar maar eens.
komt er op neer dat hydrauliek ontluchten niks te maken heeft met speling in de dropper.
dropper zelf oppompen tot 250psi , fiets op de kop zetten , remote indrukken en fiets naar beneden drukken remote loslaten en een paar minuten staan laten op de kop , fiets omdraaien en dropper omhoog laten komen door remote te drukken . speling zou nu weg moeten zijn, anders herhalen. bij mij werkte het perfect en is al maanden speling vrij :-q
the right to ride
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

the right to ride
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

ATBoetie schreef: ma 8 juli 2019, 22:39 er is een topic wat over rever-elende gaat , kijk daar maar eens.
komt er op neer dat hydrauliek ontluchten niks te maken heeft met speling in de dropper.
dropper zelf oppompen tot 250psi , fiets op de kop zetten , remote indrukken en fiets naar beneden drukken remote loslaten en een paar minuten staan laten op de kop , fiets omdraaien en dropper omhoog laten komen door remote te drukken . speling zou nu weg moeten zijn, anders herhalen. bij mij werkte het perfect en is al maanden speling vrij :-q
Wauw!! Dat ga ik vanavond zeker proberen 😃 Ik kom er op terug!
Omdraaien kan altijd nog!
poeperman
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 8 november 2014, 11:35

en?
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Helaas heeft het voor mij niet mogen baten :(( meerdere malen op verschillende manieren uitgevoerd maar helaas..
Omdraaien kan altijd nog!
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Bestel nou maar gewoon een OneUp droppertje :wink: , misschien niet de meest perfecte maar wel relatief goedkoop voor wat je krijgt, en simpel te onderhouden (voorzover dat nodig is).
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ertje schreef: do 25 juli 2019, 04:28 Bestel nou maar gewoon een OneUp droppertje :wink: , misschien niet de meest perfecte maar wel relatief goedkoop voor wat je krijgt, en simpel te onderhouden (voorzover dat nodig is).
Ik denk dat ik een Xfusion mechanische dropper bestel bij bike suspension. Of kan jij me nog ompraten voor vanmiddag 16:00 uur? :D
Omdraaien kan altijd nog!
Plaats reactie