10 spd vs 11 spd direct mount voor derailleur

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Ik had altijd een direct mount voorderailleur en ik dacht deze zo over te kunnen zetten op mijn nieuwe bike maar deze past niet lekker.
Links zie je oude mount (foto van het internet), en rechts de mount zoals deze op de Ghost zit.
AfbeeldingAfbeelding

Iemand die mij kan vertellen welke voor derraileur ik nodig heb? Origineel werd de fiets geveleverd met een 1x11 setup dus ik weet ook niet zeker of deze nok uberhaupt bedoelt is voor een voorderailleur. Plaatjes op het internet zijn schaars en van de fabrikant krijg ik geen reactie (eerder trouwens wel snel geholpen met een steekas waarvoor hulde :wink: ). De nieuwe bevestiging van de 11 spd voor derailleurs zien er in ieder geval wel anders uit. Plaatje:
Afbeelding

Is dit wat ik dan nodig zou hebben? En is werkt dit gewoon met mijn huidige 2x10 speed shifters of is de cable pull weer anders met die nieuwe derailleurs?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Zo leer je iedere dag weer wat nieuws... .

Ik herken hem dus helemaal niet. Heeft er dus wel een voorderailleur op gezeten? Het lijkt mij meer een mount voor een lichte kettingeleider.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de oude eigenaar nog niet benaderd heb, ga ik meteen even doen.
Ik meen mij wel te herinneren dat hij hem als complete fiets gekocht had dus dan zal hij ook zonder voorderrailleur geleverd zijn.

Wellicht heb je gelijk en past het gewoon niet maar door de foto's van de mount van de nieuwe voorderraileurs kreeg ik toch weer wat hoop.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

1x11 is toch prima?
Gewoon je voorblad goed kiezen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

In mijn geval zou het dan 1x10 worden maar opzich kan ik daar ook genoegen mee nemen ja.
Mocht er toch een voor derailleur op passen dan heeft dat wel mijn voorkeur.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Da's jammer, bij 1x10 ben je beperkt tot een 11-36 cassette, hoewel een 11-42 (Shimano HG CS 500) vaak ook werkt., B-tension schroef vd derailleur helemaal indraaien.

Bij 1x11 kan je een 11-46 Shimano of een 11-50 Sunrace cassette kiezen.
Dan heb je met het juiste voorblad meestal genoeg bereik voor jouw omstandigheden.
Alleen als je tijdelijk de polder inwisselt voor de Alpen moet je even een ander voorblad kiezen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie