Ikon - Forekaster combi voldoende grip (en stevigheid)? Tips?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

aurelius schreef: vr 5 juli 2019, 23:19 Band met nog meer grip (...gewicht en rolweerstand?) hoeft niet.
Ik zoek dus vergelijkbare banden met een zelfde gewicht en min of meer gelijke rolweerstand. In dezelfde klasse dus.

Michelin Wild Grip'R was mijn vorige favoriet, liep wel iets zwaarder, maar was niet zwaarder.

En nu de Wolfpack die misschien iets zwaarder loopt dan de NoNi of Forekaster, maar zoveel betrouwbaarder is op de grens dan die twee.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik wist dat hij voorheen de compounds maakte voor Conti (black chili), Schwalbe (addix), ook Specialized, en nu solo was gegaan. Behalve de Trail voor is ook de Cross achter best een mooie combi denk ik.

Er staat nu in de Dts Bike ook een test met 9 Marathonbandencombi’s en 6 Trail/AM combi’s, 30 verschillende voor - en achterbanden.

Alleen natuurlijk toevallig net geen Ikon of Wolfpacks, en een Forekaster in 27,5” 2,6” met andere compound, dus tsja... :winkie:

Die Wolfpacks zijn zeker mooi en niet duur. ‘t Is dat ik nu 2 Ikons heb, en liever 1 geschikte Maxxis voorband erbij zoek. Da’s ook een ‘eis’, 2 van hetzelfde merk, voor het oog, hoe rationeel is dat...

Uit die test haalde ik ook een andere interessante combi. Net zoals ik qua bikes zoek naar iets op het scheidsvlak XC-Marathon/lichte trails, zo zoek ik ook naar banden die daar tussenin vallen. Bontrager XR3 voor en XR2 achter is dan super. Potente XC marathonband voor zware parcoursen, of zelfs trailband voor eenvoudigere trails.

Maar goed. Ik zocht nu dus naar 1 Maxxis voorband :wink: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

aurelius schreef: vr 5 juli 2019, 14:22 Maar ik wil ook zonder beleid kunnen afdalen :winkie: , dus... wat zou een goede Maxxis band zijn aan de voorkant?
Waardoor de set behalve in de zomer ook in de herfst/winter te rijden blijft?
Ik heb een Forekaster (v) + Ikon (a) combi in 2.2" op mijn hardtail en momenteel dezelfde combi op in 2,3" op mijn 130 mm bak. Voor midden NL (ik woon in het bos zowat :-D ) is het een goede combi, hoewel de 2,2" set vrij snel uitbreekt op de vaste route. De 2,3" set verraste me onlangs nog positief toen ik in La Roche en Ardenne was - grip zat op alle secties.

Dat gezegd hebbende: zonder beleid dalen heeft ook mijn voorkeur en dan heb ik toch echt meer plezier van een HighRoller II (Dual) 2,3 voor en een Ardent Race 2,2 achter. Ik vind de extra rolweerstand voor érg meevallen - de grip éénmaal op de zijnoppen rijdend is véél hoger. De Ardent Race is op alle vlakken ook ietsje meer allrounder dan de Ikon. Het uitbreekgedrag is ook voorspelbaarder. De eerste paar ritten met de Forekaster 2,3" waren... laten we zeggen "verrassend" ;-)
Stamppot with weaksauce!
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

eRicW schreef: za 6 juli 2019, 11:10
aurelius schreef: vr 5 juli 2019, 14:22 Maar ik wil ook zonder beleid kunnen afdalen :winkie: , dus... wat zou een goede Maxxis band zijn aan de voorkant?
Waardoor de set behalve in de zomer ook in de herfst/winter te rijden blijft?
Ik heb een Forekaster (v) + Ikon (a) combi in 2.2" op mijn hardtail en momenteel dezelfde combi op in 2,3" op mijn 130 mm bak. Voor midden NL (ik woon in het bos zowat :-D ) is het een goede combi, hoewel de 2,2" set vrij snel uitbreekt op de vaste route. De 2,3" set verraste me onlangs nog positief toen ik in La Roche en Ardenne was - grip zat op alle secties.

Dat gezegd hebbende: zonder beleid dalen heeft ook mijn voorkeur en dan heb ik toch echt meer plezier van een HighRoller II (Dual) 2,3 voor en een Ardent Race 2,2 achter. Ik vind de extra rolweerstand voor érg meevallen - de grip éénmaal op de zijnoppen rijdend is wel echt hoger. De Ardent Race is op alle vlakken ook ietsje meer allrounder dan de Ikon. Het uitbreekgedrag is tenslotte voorspelbaarder. De eerste paar ritten met de Forekaster 2,3" waren... laten we zeggen "verrassend" ;-)
Stamppot with weaksauce!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

eRicW schreef: za 6 juli 2019, 11:10
aurelius schreef: vr 5 juli 2019, 14:22 Maar ik wil ook zonder beleid kunnen afdalen :winkie: , dus... wat zou een goede Maxxis band zijn aan de voorkant?
Waardoor de set behalve in de zomer ook in de herfst/winter te rijden blijft?
Ik heb een Forekaster (v) + Ikon (a) combi in 2.2" op mijn hardtail en momenteel dezelfde combi op in 2,3" op mijn 130 mm bak. Voor midden NL (ik woon in het bos zowat :-D ) is het een goede combi, hoewel de 2,2" set vrij snel uitbreekt op de vaste route. De 2,3" set verraste me onlangs nog positief toen ik in La Roche en Ardenne was - grip zat op alle secties.

Dat gezegd hebbende: zonder beleid dalen heeft ook mijn voorkeur en dan heb ik toch echt meer plezier van een HighRoller II (Dual) 2,3 voor en een Ardent Race 2,2 achter. Ik vind de extra rolweerstand voor érg meevallen - de grip éénmaal op de zijnoppen rijdend is véél hoger. De Ardent Race is op alle vlakken ook ietsje meer allrounder dan de Ikon. Het uitbreekgedrag is ook voorspelbaarder. De eerste paar ritten met de Forekaster 2,3" waren... laten we zeggen "verrassend" ;-)
Verrassend, maar zelf wel heel gebleven hoop ik :winkie: ?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Dat is wel bijzonder, ik heb dat dus nog nooit gehad. Ik vind ze juist perfect voorspelbaar.
Sneeuwmonster
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Besteld, 29" Forekaster 2,35", dank voor de adviezen :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1138
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

aurelius schreef: za 6 juli 2019, 11:17 Verrassend, maar zelf wel heel gebleven hoop ik :winkie: ?
Min of meer - ik ben érg snel met een voetje aan de grond ;-) Voordeel van Nederlandse ondergrond is wel dat het relatief vergevingsgezind is.
sama schreef: za 6 juli 2019, 16:13 Dat is wel bijzonder, ik heb dat dus nog nooit gehad. Ik vind ze juist perfect voorspelbaar.
Voorspeldbaar in de zin dat je weet dat je geen grip hebt als de fiets plat ligt :winkie: 't Zal allemaal erg afhankelijk zijn van rijstijl. Loose-over-hardpack vind ik deze combi soms onverwacht snel uitbreken, ook voor, maar goed... Ben veel lompere banden gewend.
Stamppot with weaksauce!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Heb de Forekaster binnen, staat Maxxis in het geel op de band, zit ik achter met een Ikon (OEM) met Maxxis in het (mooiere) wit, grrr...
Kun je losse banden niet krijgen in ‘Maxxis-witte-letters’?
Maxxis in wit alleen OEM?

Anders Mantel maandag maar even contacteren... Oog wil ook wat...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Is het om te fietsen of rijd je een modeshow :roll:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Eerst Modeshow, dan pas Rijden. Geel past niet bij mijn roze tutuutje, wit wel :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nou... dan maar op zoek naar een geel tutuutje:

“here's the response from Maxxis

Hi,

Hope you’re well.
The white logo is used when Maxxis Tyres are fitted to the original equipment – the ones we sell have the yellow logo on them.

Hope this clarifies things for you,

Kind Regards,
Channi

Channi Jethwa
Marketing & Digital Coordinator

Maxxis International UK plc”.

Of logo wegschuren met 180 schuurpapier, zo las ik, voor een zwarte band zonder Maxxis erop...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Herkenbaar, ik erger me ook altijd aan dat Maxxis-geel :-)
Meestal maak ik dan de letters zwart met een watervaste marker, maar ik weet dat Herman de Biker daar een of andere kit voor gebruikt die veel beter blijft zitten. Dunnetjes uitsmeren met je vinger of een doekje.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik vond na zoeken op internet ook nog: afschuren met 180 schuurpapier, of verwijderen met 3M Single Step Primer 08681. Met plaatjes/filmpjes 'voor en na' die er goed uitzien.
Ik denk trouwens dat als Maxxis de banden naar keuze in wit of in geel naar keuze levert ze veel meer banden zouden verkopen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het assortiment is al gigantisch, met alle maten, breedtes, casings en compounds.
Als ze dat nu nog eens verdubbelen door naar keuze witte of gele decals te leveren...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie