Highroller + of minion DHR/DHF + ?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ja, 70 euro voor een band is ook meer dan ik eraan uit zou geven..

De RRP voor de Michelins ligt een stuk hoger dan de prijzen waarvoor ze in de shops worden aangeboden.
Ze meten op mijn DT Swiss XM1501's met 40mm intern 71mm op de noppen en 67mm op het carcas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar goed, waar rijd je vooral?
Heb even teruggelezen en je mist vertrouwen met de Rekon aan de voorkant. Een 2.8 Rekon met een juiste bandenspanning is al niet mis qua grip. Meer grip gaat snel gepaard met meer rolweerstand.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Kabookie schreef: ma 1 juli 2019, 11:36 Ja, 70 euro voor een band is ook meer dan ik eraan uit zou geven..

De RRP voor de Michelins ligt een stuk hoger dan de prijzen waarvoor ze in de shops worden aangeboden.
Ze meten op mijn DT Swiss XM1501's met 40mm intern 71mm op de noppen en 67mm op het carcas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar goed, waar rijd je vooral?
Heb even teruggelezen en je mist vertrouwen met de Rekon aan de voorkant. Een 2.8 Rekon met een juiste bandenspanning is al niet mis qua grip. Meer grip gaat snel gepaard met meer rolweerstand.

Dat ziet er super uit! Zelfde specs als ik heb met mijn velgen. Ook dt swiss trouwens. Xm551. Achter mag voor mij wel minder grip zijn voor het speelse.

Ik wil gewoon op hoog tempo aan komen rijden op een bocht en gewoon erin kunnen smijten zonder na te denken over de grip. Zoals bij de Nobby nic. Maar dit ziet er ook heel goed uit! Ik ga me eens verdiepen in het gamma van Michelin.
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Probleem is dat je in NL met een te stevige band niet meer in een hoog tempo komt aanrollen :-?
Heb je al minder druk geprobeerd in je voorband?
Een beetje minder en die dingen gaan behoorlijk.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Jurf schreef: ma 1 juli 2019, 11:57 Probleem is dat je in NL met een te stevige band niet meer in een hoog tempo komt aanrollen :-?
Heb je al minder druk geprobeerd in je voorband?
Een beetje minder en die dingen gaan behoorlijk.

Ja daar zit ook een beetje mee. daarom vaak wat hogere druk.. Ik rij voor op 1,2.. Maar ik denk dat ik nog wel kan zakken naar 1,1. Ik vind die banden er wel super stoer uit zien. :tong

Als ik al met al een michelin bestel kan ik ook gewoon de nobby weer voorop gooien. Ik moet zeggen dat de Force AM er ook wel knap snel uit ziet met mooie schoudernoppen. Een beetje Rock Razor, of zie ik dat verkeerd?
Omdraaien kan altijd nog!
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Dan is Nobby mic voorop en de Rekon achterop ook prima en gratis :-)
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

paulus1981 schreef: ma 1 juli 2019, 13:36 Dan is Nobby mic voorop en de Rekon achterop ook prima en gratis :-)
Voor deze tip is mijn vrouw je heel dankbaar. :lol:
En eigenlijk is het ook onnodig om een nieuwe band te kopen maarja. banden fetish he.. Ik ga wel zeker de michelins proberen mocht ik daar aan toe zijn! :-q
Omdraaien kan altijd nog!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Jurf schreef: ma 1 juli 2019, 11:57 Probleem is dat je in NL met een te stevige band niet meer in een hoog tempo komt aanrollen :-?
Heb je al minder druk geprobeerd in je voorband?
Een beetje minder en die dingen gaan behoorlijk.
Dat ervaar ik ook, een band grover dan de rekon gaat je geen snelheidswinst brengen, ook niet in de bocht.
Sneeuwmonster
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

JMA1992 schreef: ma 1 juli 2019, 14:21
paulus1981 schreef: ma 1 juli 2019, 13:36 Dan is Nobby mic voorop en de Rekon achterop ook prima en gratis :-)
Voor deze tip is mijn vrouw je heel dankbaar. :lol:
En eigenlijk is het ook onnodig om een nieuwe band te kopen maarja. banden fetish he.. Ik ga wel zeker de michelins proberen mocht ik daar aan toe zijn! :-q
Haha tips geven is leuk, en zelf lekker anders doen, heb voor 2 fietsen denk wel 10 banden liggen :D
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

paulus1981 schreef: ma 1 juli 2019, 21:32
JMA1992 schreef: ma 1 juli 2019, 14:21

Voor deze tip is mijn vrouw je heel dankbaar. :lol:
En eigenlijk is het ook onnodig om een nieuwe band te kopen maarja. banden fetish he.. Ik ga wel zeker de michelins proberen mocht ik daar aan toe zijn! :-q
Haha tips geven is leuk, en zelf lekker anders doen, heb voor 2 fietsen denk wel 10 banden liggen :D
hahahaha. niets leukers dan banden testen :D
Omdraaien kan altijd nog!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

JMA1992 schreef: ma 1 juli 2019, 11:39 Ik wil gewoon op hoog tempo aan komen rijden op een bocht en gewoon erin kunnen smijten zonder na te denken over de grip. Zoals bij de Nobby nic. Maar dit ziet er ook heel goed uit! Ik ga me eens verdiepen in het gamma van Michelin.
Dat hoeft niet geheel aan de band te liggen... .

Juiste bandenspanning is erg belangrijk. Maar ook actiever spelen met je gewicht in bochten. Zeker de nieuwe generatie frames met lange reach vraagt daar stukken meer om. En de ene band biedt ook net wat anders grip bij het schuin leggen in de bocht dan een andere band. En hoe dat valt ligt ook weer aan je velg... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

JMA1992 schreef: di 2 juli 2019, 09:39
paulus1981 schreef: ma 1 juli 2019, 21:32

Haha tips geven is leuk, en zelf lekker anders doen, heb voor 2 fietsen denk wel 10 banden liggen :D
hahahaha. niets leukers dan banden testen :D
Dat op zich nog wel, maar ik kan me niet voorstellen dat het er afhalen en opleggen van een band ook zoveel plezier oplevert. Ik vind het zelf altijd maar een ***klus. :-{ ....maar ik beschouw mezelf dan ook niet als een sleutelaar pur sang, let wel. :wink:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wiel-Maat schreef: di 2 juli 2019, 11:21
JMA1992 schreef: di 2 juli 2019, 09:39

hahahaha. niets leukers dan banden testen :D
Dat op zich nog wel, maar ik kan me niet voorstellen dat het er afhalen en opleggen van een band ook zoveel plezier oplevert. Ik vind het zelf altijd maar een ***klus. :-{ ....maar ik beschouw mezelf dan ook niet als een sleutelaar pur sang, let wel. :wink:
Zijn wel wat trucjes voor om te zorgen dat het niet al te moeilijk gaat. Band eerst naar het midden, het diepere deel van de velg drukken. En dan druk je de band er zo met de hand af. Opleggen precies zo en met een goede mountainbike (!) pomp staat de boel zo weer op druk.

Tubeless maakt er natuurlijk een knoeiboel van.

En op sommige velgen liggen bepaalde banden wel heel strak. En dan heb je na 2 wielen inderdaad zere duimen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Eens in de zoveel tijd hebben de Aldi en Lidl dergelijke comptessoren voor een paar tientjes (30-40,-) in de aanbieding. Geniale dingen en maken bandjes tubeless maken een eitje.
Afbeelding

En voor wie haast heeft en meer betalen geen probleem vind: voor 70,- bestel je ze ook:
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... YzEALw_wcB



Qua aantallen banden zal ik maar niet gaan posten wat er bij ons ligt, maar dat neigt aardig richting de halve kuub reserve banden voor 2 fietsen :-{
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Lars TB schreef: di 2 juli 2019, 11:30
Wiel-Maat schreef: di 2 juli 2019, 11:21

Dat op zich nog wel, maar ik kan me niet voorstellen dat het er afhalen en opleggen van een band ook zoveel plezier oplevert. Ik vind het zelf altijd maar een ***klus. :-{ ....maar ik beschouw mezelf dan ook niet als een sleutelaar pur sang, let wel. :wink:
Zijn wel wat trucjes voor om te zorgen dat het niet al te moeilijk gaat. Band eerst naar het midden, het diepere deel van de velg drukken. En dan druk je de band er zo met de hand af. Opleggen precies zo en met een goede mountainbike (!) pomp staat de boel zo weer op druk.

Tubeless maakt er natuurlijk een knoeiboel van.

En op sommige velgen liggen bepaalde banden wel heel strak. En dan heb je na 2 wielen inderdaad zere duimen... .
Ja goeie tips en was ik me op zich ook van bewust, heb wel al filmpjes zitten kijken enzo... (ik doe niet aan tubeless, ook om dat geknoei idd). Vooral dingen als het achterwiel er uit halen en weer inzetten...dat vind ik echt niet leuk. Ben daar gewoon niet handig in. Misschien ook gewoon vaak doen, maar er blijft voor mij daar een drempel omdat het me meestal niet goed lukt. :D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je niet tubeless rijdt, dan moet je best vaak je wiel er uit halen en weer terug plaatsen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie