Bescherming mobiele telefoon tijdens rijden.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Niet direct een onderdeel van de fiets, maar wel voor t fietsen:

Ik rij veel alleen, en heb ook altijd mijn mobiel bij me. Tegenwoordig in mijn rugzak, maar het is natuurlijk niet ondenkbaar dat ik een keer op die rugzak val en daardoor mijn telefoon crasht...

Dus nu ben ik op zoek naar een case, liefst aluminium, waarin ik mijn telefoon veilig kan stoppen, om hem vervolgens in mijn rugzak te kunnen doen.
Momenteel maak ik gebruik van een oude externe HDD casing, maar daar past mijn telefoon eigenlijk net niet in (steekt aan beiden kanten iets uit) waardoor hij wel beter beschermd is, maar niet optimaal.
Project cases voor electronica heb ik ook al naar zitten zoeken, maar ook die heb ik niet in een vergelijkbare afmeting kunnen vinden.

Wat gebruiken jullie hiervoor?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7397
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

De simpelste Nokia...

... die zijn:
a) veel moeilijker om kapot te krijgen dan een willekeurige smartphone,
b) als ze al een keer stuk gaan dan kun je er nog mee lachen,
c) ze gaan een week mee zonder opladen als je er niet mee belt.

In La Thuile is er eentje tussen mij en een steen gekomen en daar kon je
a) nog gewoon mee bellen (al had het scherm betere tijden gezien),
b) was weer als nieuw met een nieuw scherm uit China voor ~4 EUR.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Edgecrusher
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29

Ik heb een 6plus, dus best groot, en gebruik ook een HDD case, en dat bevalt goed. En ja, dit na een val waarbij de telefoon gecrashed is.
(ik heb even bij de media een aantal cases geprobeerd en de 1 is iets ruimer dan een ander, dus even proberen denk ik)
Nu een ISY en gelijkeen plek voor wat geld, missing links e.d.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Alu gaat niet werken, geen ontvangst in een metalen doos.
Ik had mn iPhone in een Otterbox in mn zak.
Nieuwe Android kost minder, dus die zit zo in mn broekzak.

Iets anders, hoe ga je de phone uit je rugzak halen als je serieus gevallen bent?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

De mooiere smartphones (iPhoneX, dure Galaxy’s, etc) zijn mij te duur om mee te nemen....

Ik heb dus een “goedkope” 2e telefoon (iPhone5S) & 2e Sim-kaart. Met crash paar weken geleden scherm ook deels kapot. Bij nog meer schade koop ik dan gewoon weer ergens een nieuwe 5 of 6
StAlTiCa
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2498
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Hier een nokia 3310 mee op de trails (2e simkaart) , bij evt nood , prima om mee te bellen en/of sms’en , zit gewoon in de broek :wink: .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

ik hoef geen ontvangst te hebben, ik ben tenslotte aan t biken ;)
Maar ik gebruik m b.v. ook om videos te maken, dus een goedkopere meenemen betekent ook slechtere kwaliteit beeld.
Maar ik zal s ergens harddisk cases gaan passen. Ik moet er 1 hebben van 14cm lang.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2498
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Voor film materiaal gebruik ik de gopro met een mount of borst strap , fietsen en filmen met je phone , kost €140 en evt je phone ...... :tong
:bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
rubenv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 26 augustus 2010, 10:08
Mijn mountainbike: santa cruz tallboy cc/ santa cruz nomad v4cc

heb een iphone xs. Zit gewoon in mijn broek. Wel met stevige tech 21 hoes en scherm naar binnen. Dus tegen mijn been
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Snelle Buffer schreef: zo 2 juni 2019, 20:21 Voor film materiaal gebruik ik de gopro met een mount of borst strap , fietsen en filmen met je phone , kost €140 en evt je phone ...... :tong
:bier:
:winkie: :winkie:
Ik zet m op een statief. Als ik rijdend beeldmateriaal wil dan haalt mijn iPhone 8 het niet bij de Gopro 7 Black. Maar voor stilstaand werkt het prima ;)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb liever dat mijn telefoon kapot gaat dan dat ik de afdruk van zo'n alu case in mijn ruggenwervel heb staan.
Dus bij mij gaat ie in een dikke neopreen hoes.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: zo 2 juni 2019, 22:49 Ik heb liever dat mijn telefoon kapot gaat dan dat ik de afdruk van zo'n alu case in mijn ruggenwervel heb staan.
Dus bij mij gaat ie in een dikke neopreen hoes.
Eens, maar dat geldt ook voor je gereedschapssetje e.d. Ik rij dat soort ritjes toch meestal met een vest met backprotector, maar anders zou een rugzak met ingebouwde backprotector geen slecht idee zijn. Die zijn er ook voor op de motor...
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Die van mij past in het zadeltasje, samen met een reserve binnenband.. zou shockproof moeten zijn op die manier..
Gebruikersavatar
Leffkes Wachte
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 22:33
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC TM

Zoiets heb ik om de hals met mijn telefoon , wat kleingeld en een tekenpasje erinAfbeelding
In het verleden behaalde snelheden bieden geen garantie voor de toekomst.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Leffkes Wachte schreef: ma 3 juni 2019, 18:09 Zoiets heb ik om de hals met mijn telefoon , wat kleingeld en een tekenpasje erinAfbeelding
Loop je dan niet net zo goed risico om er op te crashen?
Mach0 schreef: ma 3 juni 2019, 09:22 Die van mij past in het zadeltasje, samen met een reserve binnenband.. zou shockproof moeten zijn op die manier..
Helaas past een zadeltasje niet onder mijn fiets :D
Maar ik heb een vergelijkbare oplossing inderdaad ook overwogen.
Plaats reactie