Nieuwe achterdemper

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik zal er eens naar kijken :-q

Als ik overstap naar een ander merk moet ik ook nog even andere bushings regelen.
Sneeuwmonster
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

sama schreef: wo 29 mei 2019, 15:44
hurck schreef: wo 29 mei 2019, 14:25 Ik zou naar een manitou mcleod kijken, met een 6mm spacer is die zo op jouw inbouwmaat gezet. De demper kost bij de duitse webshops maar net meer dan een onderhoudsbeurt voor een andere demper :)
Heb je hier goede ervaringen mee?
Ik service mijn dempers en voorvorken altijd zelf, is de manitou ook goed zelf te servicen?
Zeker wel, ik heb er 2 :) Doe zelf ook al mijn onderhoud. Op het youtube kanaal van Hayes staat alle info. De demper servicen is super simpel. Enkel om hem te tunen of olie te vervangen heb je nog een speciaal tooltje nodig (3 in 1 sleutelhanger). Is iets van een 50eur wel, maar das alles dat je nodig hebt.
Op het mtbr forum loopt een draadje met reviews en een ander om de demper te tunen mocht dat nodig zijn.

edit: zie nu pas jouw 2de post. Mocht je naar de mcleod gaan zou ik nog niet direct andere bushings kopen. Met wat geluk passen ze gewoon in de demper. Er zitten trouwens al bushings in de demper bij aankoop, tenminste bij mij toen toch. Ik heb ze wel vervangen door de fox 5 delige omdat ik die fijner vind
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

hurck schreef: wo 29 mei 2019, 21:29
sama schreef: wo 29 mei 2019, 15:44

Heb je hier goede ervaringen mee?
Ik service mijn dempers en voorvorken altijd zelf, is de manitou ook goed zelf te servicen?
Zeker wel, ik heb er 2 :) Doe zelf ook al mijn onderhoud. Op het youtube kanaal van Hayes staat alle info. De demper servicen is super simpel. Enkel om hem te tunen of olie te vervangen heb je nog een speciaal tooltje nodig (3 in 1 sleutelhanger). Is iets van een 50eur wel, maar das alles dat je nodig hebt.
Op het mtbr forum loopt een draadje met reviews en een ander om de demper te tunen mocht dat nodig zijn.

edit: zie nu pas jouw 2de post. Mocht je naar de mcleod gaan zou ik nog niet direct andere bushings kopen. Met wat geluk passen ze gewoon in de demper. Er zitten trouwens al bushings in de demper bij aankoop, tenminste bij mij toen toch. Ik heb ze wel vervangen door de fox 5 delige omdat ik die fijner vind
Ik ga eens even huiswerk maken 8)
Sneeuwmonster
Plaats reactie