Tyre inserts ...

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Rimpact (https://www.rimpactmtb.com foeilelijke site) ziet er ook best aardig uit. Meer cushcore stijl maar veel lichter, goedkoper en van EVA schuim. Ik wil binnenkort een setje voor een nieuwe wielset gaan bestellen.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Die ziet er ook goed uit, en met 60,- incl. verzenden voor twee stuks niet duur.
Ik zit precies tussen de DH en Plus in, 2. band op 40mm intern velg.
Zal hem eens een mailtje sturen.
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

yo-eddy schreef: vr 14 juni 2019, 13:41
ak-77 schreef: vr 14 juni 2019, 00:12 Bevallen die invaders? Ik heb net mijn zelfgekluste inserts gemonteerd. Leuk om mee bezig te zijn. Ik heb ze uit vier stukken gemaakt. Deels ivm beperkingvan de lasersnijder maar het betekent ook dat als er een beschadiging in komt, dat je dan maar één deel hoeft te vervangen ipv het hele ding.
Afbeelding
Met een soort puzzelverbinding, versterkt door twee kleine zipties.
Afbeelding
De zijkanten hebben dunne flexibele punten om zich aan te passen aan verschillende breedtes
Totaal gewicht per band is 80 gram.
Afbeelding
Monteren was super simpel, ik moest iets meer moeite doen om de band op de velg te leggen maar daarna ging het oppompen weer makkelijker dus dat was niet erg.

Ik ben heel benieuwd of het wat uithaalt. Materiaal is misschien aan de dunne kant maar het voelt behoorlijk stevig. Zeg maar het soort spul waar ze teenslippers van maken.
Ik twijfel een beetje over die zipties. Misschien dat je je band juist kunt beschadigen als je die hard tussen de band en de velg drukt. In de 0.2 versie ga ik misschien voor klittenband. Materiaalkosten waren 2,50 per band zo'n beetje. Maar die lasersnijder hoef ik niet te betalen :lol:
Ik rij morgen naar Livigno, eind vd week weet ik meer :wink:

Jouw setje ziet er mooi uit, zitten vast wel wat uurtjes in :-q
even deze een schopje naar boven.... Ik neem aan dat je inmiddels wel terug bent uit Livigno... Hoe zijn uiteindelijk die tyre invaders bevallen? Ze hebben mijn aandacht omdat ze makkelijk te krijgen en licht zijn... Heb vorige week in de Vogezen een paar keer een deukje opgelopen in mijn mooie RAD15 velgjes en dat wil ik in de toekomst voorkomen. En ik wil wel een lichte oplossing omdat ik op eigen kracht naar boven moet fietsen om lompe afdalingen te bereiken...
Overigens, als iemand nog supergoede ervaringen heeft met andere bandeninserts, zoals de Nukeproof ARD, dan houd ik me aanbevolen.... Als iemand weet waar ik deze laatste kan krijgen in 29"versie dan lees ik dat ook graag.
Een gek alleen is zo gek nog niet
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Noet superlicht, maar wel zeer acceptabel geprijsd en doen precies wat ze moeten doen:

https://www.rimpactmtb.com/

Heb tot nu toe alleen met de Pro versie gereden en icm een crossking protection band kun je daar zelfs zonder lucht nog mee thuiskomen ;)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

udo van dongen schreef: za 29 augustus 2020, 12:14
yo-eddy schreef: vr 14 juni 2019, 13:41

Ik rij morgen naar Livigno, eind vd week weet ik meer :wink:

Jouw setje ziet er mooi uit, zitten vast wel wat uurtjes in :-q
even deze een schopje naar boven.... Ik neem aan dat je inmiddels wel terug bent uit Livigno... Hoe zijn uiteindelijk die tyre invaders bevallen? Ze hebben mijn aandacht omdat ze makkelijk te krijgen en licht zijn... Heb vorige week in de Vogezen een paar keer een deukje opgelopen in mijn mooie RAD15 velgjes en dat wil ik in de toekomst voorkomen. En ik wil wel een lichte oplossing omdat ik op eigen kracht naar boven moet fietsen om lompe afdalingen te bereiken...
Overigens, als iemand nog supergoede ervaringen heeft met andere bandeninserts, zoals de Nukeproof ARD, dan houd ik me aanbevolen.... Als iemand weet waar ik deze laatste kan krijgen in 29"versie dan lees ik dat ook graag.
Tsja, ik ben niet lek gereden maar na demontage zag ik dat de invaders wel gedraaid waren in mijn band, paar "plekjes" dus waarschijnlijk hebben ze hun werk gedaan, zou zelf gaan voor een systeem dat "vaster" op je velg zit, gewoon voor de zekerheid.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Udo de Nukeproof liners snij je op maat dus zijn niet voor specifieke wielmaten.
Zelf ben ik zeer tevreden met de Vittoria Air-Liner https://youtu.be/CP_fjInQw-g niet goedkoop maar wel duurzaam en goed verkrijgbaar.. (goedkoper bij Bike-Discount)
Zit hier in het achterwiel en ik denk ook dat hij enkel daar thuis hoort.
In het voorwiel lijkt me iets kleins/plats a la Huck Norris de geschiktere optie.
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

bedankt allemaal voor de reacties. ik heb zojuist een setje rimpact besteld (de combipack pro/original with valves. In totaal iets minder dan 60 GBP na invullen van de kortingskode WOLFPACK (Lars? weet jij hier iets van?). Ik vond ook nog een filmpje waarin 10 verschillende tyre inserts kort werden besproken: https://youtu.be/JAoERWXTHMw, wellicht leuk voor geinteresseerden...

gr, udo
Laatst gewijzigd door udo van dongen op wo 2 september 2020, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Een gek alleen is zo gek nog niet
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

udo van dongen schreef: ma 31 augustus 2020, 20:51 ... na invullen van de kortingskode WOLFPACK (Lars? weet jij hier iets van?)...
Ik had ze speciaal voor jou een kortingsactie laten maken. Jammer dat je meteen door hebt dat ik er achter zat :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Vanmiddag poolnoodles in mn achterwiel gestopt.

De dunne pasten precies in een 2.8, en bij 27.5 had ik 2x 2/3 noodle nodig.
Met een brede Thai rap de 2 stukken aan elkaar gemaakt, sluiting van de thai naar het midden vd noodle geduwd.
Om het compleet te maken is het misschien leuk te vermelden dat ik de noodles bij de lokale chinees heb gekocht.
Omleggen vd band ging wat lastig, maar is toch gelukt, voor de zekerheid wat extra latex erbij.

Echte proefrit volgt nog. Trapje op fietsen met 1.2bar was geen probleem.
Maar moet ik nu destructief testen of gewoon rijden? Had voorheen alleen lucht in de band, dat ging eigenlijk ook goed :~

Iemand dit al eens geprobeerd en wat zijn de ervaringen?
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op di 1 september 2020, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik heb 3 weken een Vittoria Airliner in mijn achterwiel gehad. In oostenrijk alles netjes heel gehouden en afgelopen week in Morzine de enige in ons groepje zonder beschadigde velgen terwijl ik met 95kg zeker niet de lichtste ben en met max 1.4bar rijd.
Ik vind ze achter super.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurf schreef: di 1 september 2020, 23:45 Ik heb 3 weken een Vittoria Airliner in mijn achterwiel gehad. In oostenrijk alles netjes heel gehouden en afgelopen week in Morzine de enige in ons groepje zonder beschadigde velgen terwijl ik met 95kg zeker niet de lichtste ben en met max 1.4bar rijd.
Ik vind ze achter super.
Ligt dat niet gewoon aan de velgen? :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

:D Dat zou ook zo maar kunnen. :-q
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1612
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Ik rijdt nu sinds week of 3 met cush core xc rond en bevalt best in die zin dat ik geen neg effect ondervindt vanwege extra gewicht in wiel, merk eigenlijk geen verschil, ook paar keer flink lomp over wortels en soort van rockgardens gereden en psychologisch heeft het wel pos effect ik denk mwoah extra velg bescherming dus gaan met banaan , beetje druk verlaagd rond de 1,6 bar achter en 1,4 voor en dat gaat goed in bochten niet echt zwabber gevoel, ben er nog niet uit of het goede upgrade is, wordt vervolgd
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

Lars TB schreef: wo 2 september 2020, 09:30
Jurf schreef: di 1 september 2020, 23:45 Ik heb 3 weken een Vittoria Airliner in mijn achterwiel gehad. In oostenrijk alles netjes heel gehouden en afgelopen week in Morzine de enige in ons groepje zonder beschadigde velgen terwijl ik met 95kg zeker niet de lichtste ben en met max 1.4bar rijd.
Ik vind ze achter super.
Ligt dat niet gewoon aan de velgen? :bier:

owwww, wat voor velgen zijn dat dan????.... die wil ik ook!
Een gek alleen is zo gek nog niet
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

udo van dongen schreef: do 3 september 2020, 10:29
Lars TB schreef: wo 2 september 2020, 09:30

Ligt dat niet gewoon aan de velgen? :bier:

owwww, wat voor velgen zijn dat dan????.... die wil ik ook!
Deze zouden dat moeten kunnen. Kun je bijna een hele bike voor kopen. dat wel :P

https://www.youtube.com/watch?v=VfjjiHGuHoc
Plaats reactie