Nu mn eerste "echte" upgrade onderweg is (1x11 groepset) betrap ik mezelf er op dat ik al aan het kijken ben naar het volgende.
Ik wil het volgende nog upgraden in de nabije toekomst, en loop direct tegen het volgende aan

De huidige rs xc30 vork zal tzt plaatst maken voor de rs 30 gold solo air, Dit is denk ik de beste optie met een non tapered stuurbuis(?).
En een setje nieuwe wielen..... dat word lastiger als ik aanvankelijk dacht...
Ik had bedacht een leuke set 2e hands te scoren. Er staan legio sets op marktplaats die van nieuwe "high end" fietsen afkomen en voor mijn fiets een degelijke upgrade zouden moeten zijn tegen over de standaard cube wielen(hub front:Shimano HB-RM33, hub rear:Shimano FH-RM33, rims:CUBE SX, Disc). Nu wil het geval dat deze eigenlijk allemaal "boost" zijn. Dat is mijn fiets en vork dus niet. (Cube analog 27.5 2015)
Ik kom eigenlijk steeds uit op de mavic crossride 27.5. Maar hier lees ik wisselende ervaringen over. Vooral over de lagers, daarin tegen wel een leuke prijs.
Wat is jullie idee hier over en in welke volgorde zouden jullie dit upgraden?
Ik weet dat legio hier vinden dat dit de fiets niet waard is maar ik vind het een fijn frame en heb er lol in om er wat aan te rommelen.
Alvast bedankt voor jullie reacties!