Licht en goedkoop stuur betrouwenbaar..

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Wel speciaal, een stuur kopen en je dan pas afvragen of het heel gaat blijven :) Aangezien het 66cm breed is ga ik er vanuit dat je het voor xc gebruikt en met de wielen normaalgesproken aan de grond blijft. Kans is groot dat het dan heel blijft. Maar ik sluit me aan bij degenen in dit topic die voor zekerheid kiezen op een onderdeel waarvan je wilt dat het heel blijft. (nu heb ik liefst dat al mijn onderdelen heel blijven, maar als er dan toch een moet sneuvelen liefst een derailleur of iets van die strekking ;) )
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Voor de prijs van 1 Syntace stuur kan je 3 of 4 Chinese sturen kopen.
En dus ook 4x je nek breken, met je tanden op je stuurpen knallen enz.
Het is maar net wat je belangrijk vindt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

mud mate schreef: do 4 april 2019, 13:47 Nou zou ik zoiets echt niet gaan vergelijken met syntace... Die hebben een foutmarge van praktisch 0% en geven de clearance, zelfs voor hun carbonsturen, af voor DH.
Nu lopen die sturen gewoon van de band bij 1 van de vele fabrikanten in Azië en ondergaan geen extra controles daar in de fabriek of worden ook niet anders behandeld dan de sturen van andere fabrikanten.

Het enige wat Syntace heeft gedaan is een fabrikant zoeken die kan maken wat zij willen, want ze hangen er wel hun naam aan. En inderdaad gaat het zelden mis met een Syntace product. En als het mis gaat, dan reageren ze snel en goed!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Light/Cheap/Strong
Pick three :-q
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Wat is “me” stuur?

On topic:
Wat denk je zelf?!....

Zelf betaal ik liever € 150 voor een stuur dan € 1500 voor de tandarts..... “If you pay peanuts...”.
Een goed stuur is voor mij iig een plek in extra (!) in te investeren. Zoek ook even op de sturentest die het Duitse blad Bike een paar jaar geleden heeft gedaan....

Btw: besef dat bij veel zorgverzekeringen tand/gebitschade gewoon binnen je normale maximale vergoedingsbedrag valt (bv € 500 per jaar). Even je gebit fixen na een valpartij is een kostbare grap (denk snel aan hele mooie fiets). Zorg als sporter dus voor een dekking inclusief tandschade (in mijn verzekering tot €10000 per jaar). Bijvoorbeels Ixorg en Bewuzt hebben dit.
robertjan12 schreef: wo 3 april 2019, 14:43 Mijn FlyXii stuur binnen en direct gewogen.. betreft de 660mm en hij weegt maar slechts 167gram voor een prijs van 40 dollar..

Afbeelding

is het serieus mogelijk om voor zo weinig geld een goed en licht stuur te maken? laatste wat ik namelijk wil is dat me stuur in een afdaling breekt...

gaan ik dit stuurtje vertrouwen of...? wat zouden jullie doen?
StAlTiCa
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Lars TB schreef: do 4 april 2019, 22:39 Het enige wat Syntace heeft gedaan is een fabrikant zoeken die kan maken wat zij willen, want ze hangen er wel hun naam aan. En inderdaad gaat het zelden mis met een Syntace product. En als het mis gaat, dan reageren ze snel en goed!
Zoek even de test op die Bike magazine een paar jaar geleden heeft gedaan. Verhelderende test!
Dit is een stuk van de test:
https://www.bike-magazin.de/komponenten ... 40729.html

..en Syntace maakt de sturen volgens mij echt zelf...
StAlTiCa
robertjan12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:02

thanks allen! ik ga gewoon een nieuw stuur en stem bestellen bij bike-discount.. ga het risico niet lopen.. reden dat ik hem bij FlyXii besteld had was omdat ik toch het frame daar ging bestellen en dus voor die par tientjes extra een stuur en stem en wat spacers mee besteld... maja bewaar ze nu wel als reserve ofzo
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

owwwwk schreef: do 4 april 2019, 23:19
Lars TB schreef: do 4 april 2019, 22:39 Het enige wat Syntace heeft gedaan is een fabrikant zoeken die kan maken wat zij willen, want ze hangen er wel hun naam aan. En inderdaad gaat het zelden mis met een Syntace product. En als het mis gaat, dan reageren ze snel en goed!
Zoek even de test op die Bike magazine een paar jaar geleden heeft gedaan. Verhelderende test!
Dit is een stuk van de test:
https://www.bike-magazin.de/komponenten ... 40729.html

..en Syntace maakt de sturen volgens mij echt zelf...
Syntace maakt ze niet zelf. Er zijn 3 merken die wel zelf de sturen maken. Hope. AX-Lightness. En Giant! En eigenlijk moet je ook FlyXii aan dat rijtje toevoegen!!!

Syntace voerde wel die test uit. En Bike test niet onafhankelijk... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

robertjan12 schreef: vr 5 april 2019, 10:27 thanks allen! ik ga gewoon een nieuw stuur en stem bestellen bij bike-discount.. ga het risico niet lopen.. reden dat ik hem bij FlyXii besteld had was omdat ik toch het frame daar ging bestellen en dus voor die par tientjes extra een stuur en stem en wat spacers mee besteld... maja bewaar ze nu wel als reserve ofzo
Ben ik benieuwd wat het nu gaat worden en wat het gaat kosten... :wink:

Maar waarom 660 en niet bijvoorbeeld 740 en gelijk een kortere stem? Heb je ook kritisch gekeken naar de back sweep en up sweep? Krijg nog wel eens de indruk dat heel veel klanten zich niet echt verdiepen in de bouw van een stuur en bestellen maar wat. Dat is jammer, want het draagt wel bij aan het comfort, maar ook dus aan je stuurgedrag. Uiteraard is de prijs een goede motivatie, maar binnen die prijs zijn er vaak meerdere modellen en uitvoeringen. Vooral als het gaat om bijvoorbeeld de back sweep en dat soort punten. Wil je bijvoorbeeld een 8 graden of liever een 6, 7 of misschien wel 12 graden...

Hier een stukje uitleg voor de zekerheid:

https://www.pinkbike.com/u/LTP-Sports/b ... ained.html
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

mud mate schreef: vr 5 april 2019, 12:46 Heb je ook kritisch gekeken naar de back sweep en up sweep? Krijg nog wel eens de indruk dat heel veel klanten zich niet echt verdiepen in de bouw van een stuur en bestellen maar wat. Dat is jammer, want het draagt wel bij aan het comfort, maar ook dus aan je stuurgedrag. Uiteraard is de prijs een goede motivatie, maar binnen die prijs zijn er vaak meerdere modellen en uitvoeringen. Vooral als het gaat om bijvoorbeeld de back sweep en dat soort punten. Wil je bijvoorbeeld een 8 graden of liever een 6, 7 of misschien wel 12 graden...
Mee eens. Backsweep en upsweep maakt super veel uit voor je polsen. Je moet soms wel een tijd zoeken voor je het juiste hebt gevonden.
Give me little bits of / more than I can take
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Je hebt de keuze al gemaakt, maar er zijn zelfs gerenommeerde merken die een maximaal berijders gewicht afgeven op hun handlebars. Iets wat bij Flyxii vast niet gebeurt. In die context gezien is het niet geheel onverstandig om die Flyxii niet te gebruiken.
“Old, not obsolete”
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5494
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Persoonlijk rij ik zwaar en duur, dus jouw keuze is de mijne niet. Met een stuur neem je zo min mogelijk risco. De schade is over het algemeen groot als er iets mis gaat dus is dat in mijn ogen niet een onderdeel om risco's mee te nemen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Lees de test. Bike heeft de test niet zelf gedaan maar laten doen. Veel andere “testen” die Bike zelf doet ben ik het overigens met je eens; als het niet Duits is dan lijkt het niets te zijn....

Dacht ergens gelezen hebben dat ze in Duitsland produceren. Stuur is iig vrijgegeven tot en DH-gebruik én ze geven 10 jaar garantie. Dat doe je niet als je niet erg zeker bent van je kwaliteit....
Lars TB schreef: vr 5 april 2019, 10:42
owwwwk schreef: do 4 april 2019, 23:19

Zoek even de test op die Bike magazine een paar jaar geleden heeft gedaan. Verhelderende test!
Dit is een stuk van de test:
https://www.bike-magazin.de/komponenten ... 40729.html

..en Syntace maakt de sturen volgens mij echt zelf...
Syntace maakt ze niet zelf. Er zijn 3 merken die wel zelf de sturen maken. Hope. AX-Lightness. En Giant! En eigenlijk moet je ook FlyXii aan dat rijtje toevoegen!!!

Syntace voerde wel die test uit. En Bike test niet onafhankelijk... .
StAlTiCa
robertjan12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:02

denk dat ik gewoon voor deze "simpele" 20mm rised Ritchey ga:
https://www.bike-discount.de/en/buy/rit ... rid=684346

in combo met deze 60mm stem..
https://www.bike-discount.de/en/buy/rit ... 8mm-580568

volgens mij gaat die prima voldoen toch?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

robertjan12 schreef: ma 8 april 2019, 14:42 denk dat ik gewoon voor deze "simpele" 20mm rised Ritchey ga:
https://www.bike-discount.de/en/buy/rit ... rid=684346

in combo met deze 60mm stem..
https://www.bike-discount.de/en/buy/rit ... 8mm-580568

volgens mij gaat die prima voldoen toch?
:o :o :o maar dat is aluminium...
Plaats reactie