Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bokmaaa schreef: di 3 maart 2020, 20:40 Maar, de Enduro is er alleen nog in 27,5 geloof ik?
Komt dus half april ook in 29".
Bokmaaa schreef: di 3 maart 2020, 20:40 Weinig avontuurlijk als ik ben lachen de trail+race me ook wel toe.. maar dan zit ik weer heel dichtbij de XR4+XR3.
Wat ik al schreef, iets steviger karkas met een nette laag rubber er over, dus net iets degelijker dan de Bontragers.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Moet ik toch even delen:

Ik had Wolfgang gevraagd hoe breed de 2.4 x 27.5" band zou vallen op een 22.5mm velg en verteld dat ik nu rij op Racing Ralph Speedgrip + Rocket Ron SpeedGrip 2.25".

"Think on 22,5 Rim 60mm, the Speed normal make all better as Rocket Ron Speed Grip, I make for Schwalbe that Compound, my new ToGuard compound is faster more wet grip and better cleaning, this compound is with 10km/h lower speed clean. You can think on Speed/ Speed or Race/Speed, hope that help you. When you like in front more grip Race, when Rocket Ron was ok for you Speed/Speed enough."
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

En ik maar twijfelen tussen een (2x 2.4) Race of Cross voor. Als ik dit zo lees geeft de Race al bakken met grip. De Speed achter was ik al over uit, dat is een no-brainer.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Giant-E schreef: di 10 maart 2020, 20:10 En ik maar twijfelen tussen een (2x 2.4) Race of Cross voor. Als ik dit zo lees geeft de Race al bakken met grip. De Speed achter was ik al over uit, dat is een no-brainer.
Voor is de Race al top. Ik reed daarmee in 2.25 en was erg tevreden. Nu Speed in 2.4 voor en vind die eigenlijk ook al super voor de routes die ik rij
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Jij rijdt voornamelijk UHR, toch?

Ik pak hier met regelmaat repacktracks als B'hoek en Vld mee, ben toch bang dat de Speed voor daar snel uitbreekt.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Giant-E schreef: di 10 maart 2020, 21:09 Jij rijdt voornamelijk UHR, toch?

Ik pak hier met regelmaat repacktracks als B'hoek en Vld mee, ben toch bang dat de Speed voor daar snel uitbreekt.
Daarom die race doen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Oke, thanks. Dat neemt de laatste twijfel weg. :-q
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Ik wilde de Cross voor maar deze is er (nu?) niet in 27.5" dus daarom de Race. Maar ja na zo een bericht terug ga ik toch weer wat twijfelen.

Het is nog even de vraag of het achter gaat passen. Ik heb 69mm tussen de liggende achterbuizen. Maar goed... maar een manier om achter te komen :)
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Ikke001 schreef: di 10 maart 2020, 21:31 Ik wilde de Cross voor maar deze is er (nu?) niet in 27.5" dus daarom de Race. Maar ja na zo een bericht terug ga ik toch weer wat twijfelen.

Het is nog even de vraag of het achter gaat passen. Ik heb 69mm tussen de liggende achterbuizen. Maar goed... maar een manier om achter te komen :)
Ik kan je de breedte van het karkas vertellen van 2.25 en 2.4 Speed op een 25.4mm velg. En een 2.25 Race en een 2.4 Speed op een 28mm velg.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Dat zal dan iets breder zijn aangezien mijn velg 22.5mm is, maar e.e. is dan weer afhankelijk hoe hard je het oppompt.
Maar graag, alle input is welkom.

Ik wist trouwens niet dat de Speed ook in 2.25x27.5" bestaat, staat niet op de site.
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Ikke001 schreef: di 10 maart 2020, 22:06 Dat zal dan iets breder zijn aangezien mijn velg 22.5mm is, maar e.e. is dan weer afhankelijk hoe hard je het oppompt.
Maar graag, alle input is welkom.

Ik wist trouwens niet dat de Speed ook in 2.25x27.5" bestaat, staat niet op de site.
Mijn schuld. Ik heb de 29 inch banden
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

bouwpakket schreef: di 10 maart 2020, 21:57
Ikke001 schreef: di 10 maart 2020, 21:31 Ik wilde de Cross voor maar deze is er (nu?) niet in 27.5" dus daarom de Race. Maar ja na zo een bericht terug ga ik toch weer wat twijfelen.

Het is nog even de vraag of het achter gaat passen. Ik heb 69mm tussen de liggende achterbuizen. Maar goed... maar een manier om achter te komen :)
Ik kan je de breedte van het karkas vertellen van 2.25 en 2.4 Speed op een 25.4mm velg. En een 2.25 Race en een 2.4 Speed op een 28mm velg.
2.4 op 25.4mm, gaat dat een beetje? En merk je nu veel verschil t.o.v. 28 mm?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ikke001 schreef: di 10 maart 2020, 19:48 Ik had Wolfgang gevraagd hoe breed de 2.4 x 27.5" band zou vallen op een 22.5mm velg en verteld dat ik nu rij op Racing Ralph Speedgrip + Rocket Ron SpeedGrip 2.25".
Zou eind april moeten komen, over een eerdere levering is Wolfgang vaag... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ikke001 schreef: di 10 maart 2020, 22:06 Dat zal dan iets breder zijn aangezien mijn velg 22.5mm is, maar e.e. is dan weer afhankelijk hoe hard je het oppompt.
Maar graag, alle input is welkom.

Ik wist trouwens niet dat de Speed ook in 2.25x27.5" bestaat, staat niet op de site.
Er staan nog veel banden niet op de site die wel zouden moeten komen... .


Wat 2.4 op een 22,5 mm velg betreft is het prima te doen, maar niet optimaal. Om het maximale uit de band te halen zou je met iets lagere druk moeten rijden, maar daar gaat een 2.4 dan wat eerder rollen, zijdelings, in de bocht dus. Het verschil tussen 22,5 mm en 30 mm is dan wel voelbaar.

Andere factor is dat de band een tikje ronder staat en dat de zijnoppen een fractie later grip vinden. Allemaal niet dramatisch als je niet voor het maximale gaat en we hebben allemaal jaren op die manier rond gereden. Je merkt echter wel dat de meeste 2.25-2.6 banden op 30 mm velgen wel wat stabieler liggen. En dan is de stap van 22,5 naar 30 een best grote. Terwijl je bijvoorbeeld van 28 mm naar 30 mm niet echt meer te voelen is.

2.25 is wel een maat die nog netjes bij een smallere velg past. Misschien ook niet meer optimaal (zijnoppen zijn een fractie lager bij de laatste generatie banden), maar wel beter. Ondanks minder volume kun je vaak zelfs 0,1 bar minder druk rijden dan met een 2.4 op die velg. En dan is de keuze bij WP niet reuze... .

Wil je echt grip aan de voorkant, pak bij WP dan de Trail. En in 27,5" te krijgen en in 2.25.

Echter rolt die wel iets zwaarder, wat je aan de voorkant dan niet zo heel erg merkt, maar waar het zeker wel opvalt. Alleen ga je die bochtengrip ook absoluut merken. Bochtenridder HdB hier op het forum is er ook nog steeds verbaasd over vertelde hij gisteren!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Aan de voorkant zal 2.4" wel passen, daar is meer ruimte tussen de fox32 vork. Achter is echter minder ruimte. Ik merk dus dat ik twijfel, tussen gewoon proberen of wachten of de Speed in 2.25 o.i.d. beschikbaar komt.
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Plaats reactie