Wat een vermakelijk topic. Inmiddels uren leesplezier over banden
Doet me erg denken aan de tijd dat ik met mijn motor nog veel op het circuit reed. Banden maakten zeker een groot verschil maar de echt snelle jongens en meisjes gingen overal snel op
door een combinatie van talent, veel ervaring en lef. Mijn conclusie: lekker over banden blijven lullen als onderdeel van de hobby en als je denkt dat het helpt lekker doen. Aan een placebo is nog nooit iemand dood gegaan
Zonder al het talent, ervaring en lef kun je altijd nog lol hebben
Zo, dus zelf ook maar aan de Wolfpacks
Kom van Specialized Ground control 2.3 voor en Specialized Renegade 2.3 achter, op 25 mm interne diameter. Rij op 1.5 voor en 1.7 bar achter bij zo'n 70 kg. Rij voornamelijk UHR, Noordwijk, Zoetermeer, Vlaardingen en Bergschenhoek. Wil altijd voor wat meer marge hebben, vandaar de Ground control. Ben best te spreken over de Renegade achter. Rolt erg licht en aardige grip totdat de steentjes wat losser worden of het wat natter wordt. Ook voel ik hem af en toe omklappen in bochten. Soms ook een stapje opzij maar daar stoor ik me niet echt aan. Op tracks als Zoetermeer slipt ie wat sneller door, maar als ik goed druk op de achterkant houd gaat het meestal ook wel ok. De Ground control vind ik niet altijd even doeltreffend: voelt soms alsof ie naar buiten neigt te trekken en best wel wat onverwachtse momentjes gehad. Terwijl ik juist dacht het het aardig overkill zo zijn. Kan er prima mee leven hoor, maar moet toch beter kunnen.
Heb nu Cross 2.4 en Speed 2.4 besteld. Idee is hetzelfde: voor wat meer marge en achter zo laag mogelijke weerstand. Iemand een dergelijk vergelijk al eens gemaakt? Ik ga het sowieso zelf ervaren maar dit topic moet toch ook een beetje actief blijven