Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lars TB schreef: wo 14 juli 2021, 14:41 Heel verhaal met valide punten echter...

De vraag blijft dan staan waarom TenZNL ervaart dat die grens veel eerder komt?
Ik vraag me af waarom je op mij focust, terwijl Suravida hetzelfde aangeeft (en zo hoor ik meer geluiden). Als ik de enige was geweest die niet tevreden was met deze band, had ik idd bij mezelf te rade gegaan maar dat is dus niet het geval. En Michiel is volgens mij een meer ervarener rijder dan ik.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Zoveel ervaring heb ik ook niet hoor, maar de Trail is wel een band die ik echt heel erg goed vond. Vele malen beter dan de Ardents, Crosskings, Racekings, Mountainkings, Nonis, Raros, en Roros. En de Cross bevalt me gewoon een klein beetje minder. Waar ik met een Trail/Race combo op Zeist echt op de grens kan rijden omdat ze over de grens heel goed te corrigeren zijn, merk ik bij de Cross dat ik meer de rem aantikken in dat soort situaties. Neemt overigens niet weg dat ik er afgelopen week een pr op Harry Slinger mee heb gereden, dus zulke rommel is het ook weer niet. ;-)

En ik heb hier het frame van miss TB gegijzeld, dus als Lars onaardig tegen mij doet schop ik daar een deuk in. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

suravida schreef: wo 14 juli 2021, 16:10 Waar ik met een Trail/Race combo op Zeist echt op de grens kan rijden omdat ze over de grens heel goed te corrigeren zijn, merk ik bij de Cross dat ik meer de rem aantikken in dat soort situaties.
Precies dat. De Cross mag dan sneller zijn, de Trail is meer fun.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

TenZNL schreef: wo 14 juli 2021, 15:22
Lars TB schreef: wo 14 juli 2021, 14:41 Heel verhaal met valide punten echter...

De vraag blijft dan staan waarom TenZNL ervaart dat die grens veel eerder komt?
Ik vraag me af waarom je op mij focust, terwijl Suravida hetzelfde aangeeft (en zo hoor ik meer geluiden). Als ik de enige was geweest die niet tevreden was met deze band, had ik idd bij mezelf te rade gegaan maar dat is dus niet het geval. En Michiel is volgens mij een meer ervarener rijder dan ik.
Je mag wel effe op mij afgeven @Lars :tong :tong
Ik ervaar namelijk precies hetzelfde als TenZNL.
Ik vind de cross vooral in deze tijd van het jaar niet fijn helemaal niet fijn zelfs.
De Trail ligt er nu ook standaard op bij mij omdat ik daar veel meer vertrouwen in heb.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

TenZNL schreef: wo 14 juli 2021, 15:22
Lars TB schreef: wo 14 juli 2021, 14:41 Heel verhaal met valide punten echter...

De vraag blijft dan staan waarom TenZNL ervaart dat die grens veel eerder komt?
Ik vraag me af waarom je op mij focust, terwijl Suravida hetzelfde aangeeft (en zo hoor ik meer geluiden). Als ik de enige was geweest die niet tevreden was met deze band, had ik idd bij mezelf te rade gegaan maar dat is dus niet het geval. En Michiel is volgens mij een meer ervarener rijder dan ik.
Dat geef ik al aan: gaat niet om jou, maar omdat je de laatste was, gebruik ik jou als voorbeeld. Daarbij heb jij het niet zo door, maar op de paar momenten dat we samen hebben gereden let ik wel goed op hoe (onder andere) jij rijdt. Hoe hard en met welke techniek. Ik kan jou dus wel degelijk als voorbeeld gebruiken.

En ik rijd Suravida op minder meters. Dat is meestal omdat hij niet geveerd rijdt.


Roy kan sowieso niet fietsen :bier:



Maar het komt er dus op neer wat Suravida zegt en wat ook Roy zegt en wat ik ook zeg: weinig grensbereik. Alleen ervaar jij die grens een stuk eerder. (Die kloothommel van een Roy gaat ook veel te hard door bochten...)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6109
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Lars TB schreef: wo 14 juli 2021, 18:29 (Die kloothommel van een Roy gaat ook veel te hard door bochten...)
Dat wil ik zien!
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

bouwpakket schreef: wo 14 juli 2021, 18:34
Lars TB schreef: wo 14 juli 2021, 18:29 (Die kloothommel van een Roy gaat ook veel te hard door bochten...)
Dat wil ik zien!
Jij bent veel te snel op de rechte stukken waar ik op adem moet komen :bier:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6109
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

RoySmit schreef: wo 14 juli 2021, 18:39
bouwpakket schreef: wo 14 juli 2021, 18:34
Dat wil ik zien!
Jij bent veel te snel op de rechte stukken waar ik op adem moet komen :bier:
Dan blijf ik toch gewoon achter je rijden op de rechte stukken :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Trap er niet in Roy! Hij kletst je zo aan de kant!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lars TB schreef: wo 14 juli 2021, 18:29 Maar het komt er dus op neer wat Suravida zegt en wat ook Roy zegt en wat ik ook zeg: weinig grensbereik. Alleen ervaar jij die grens een stuk eerder. (Die kloothommel van een Roy gaat ook veel te hard door bochten...)
Los van het feit dat mijn grensbereik volgens jouw momentopname van 2 jaar geleden een stuk dichterbij ligt, zeg je nu toch hetzelfde als ik in 1e instantie al aangaf?

Het is gewoon een k*tband :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

bouwpakket schreef: wo 14 juli 2021, 18:41
RoySmit schreef: wo 14 juli 2021, 18:39

Jij bent veel te snel op de rechte stukken waar ik op adem moet komen :bier:
Dan blijf ik toch gewoon achter je rijden op de rechte stukken :winkie:
Hmm daar zit wel logica in ja :winkie:

Maar geloof dan ook de kapitein wel dat je me gewoon aan de kant kletst :lol:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

RoySmit schreef: wo 14 juli 2021, 17:53 Je mag wel effe op mij afgeven @Lars :tong :tong
Ik ervaar namelijk precies hetzelfde als TenZNL.
Ik vind de cross vooral in deze tijd van het jaar niet fijn helemaal niet fijn zelfs.
De Trail ligt er nu ook standaard op bij mij omdat ik daar veel meer vertrouwen in heb.
En zodra het weer wat minder stoffig is is de cross wel weer fijn? Zo heb ik de cross ervaren. Begon ermee in oktober. Prima, toen werd de ondergrond droger.. en de cross minder voorspelbaar. Helaas vind ik de trail toch echt merkbaar zwaarder lopen op de hardere stoffige routes. Dus nu een Michelin voorop die voorspelbaarheid brengt tegen niet geheel de rolweerstand van de Trail.

@Lars, tegen KOM tijden? Heb je nu strava? Werd eens tijd voor wat vergelijkingsmateriaal, heb vast nog geen bel nodig :bier:
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Ik rij sinds vorig jaar op een Izzo en heb direct een paar Wolfpacks eronder gezet en 4k+ mee gefietst.
Ik fiets 5 keer in de week op Den Treek en kan dus aardig mijn kunde monitoren op dit ritje.
Totdat ik de Cross voor zette en de race naar achter reed ik race vr en speed ar.
Nooit geen enge schuivers gehad, meer de controle versies. Nu de Cross erop zit heb ik een paar keer een 'enge' schuiver gehad waardoor ik met minder vertrouwen rij.
Echter deze week zonder mulzand en los zandlaagje op de track werkt de Cross weer zoals ik wil.
Ik ga er nog maar een Trail bij kopen en die met de Cross als niet-zandroutes setup gebruiken.
Nu ff met latex en de compressor stoeien :winkie:
#OpaRijdtEenIZZO
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

En klaar (26 minuutjes werk)
#OpaRijdtEenIZZO
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Chris, gewoon 2x speed monteren voor DTH. Meer heb je niet nodig, en ga je nog wat rapper ook!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie