Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

hitchhikerzguide schreef: do 21 mei 2020, 19:43
Lars TB schreef: do 21 mei 2020, 19:32 Misschien zelfs de Enduro!!!


Wolfgang zegt dat de rolweerstand 'normaal' is ("je kunt er normaal mee omhoog fietsen"), bij zeer goede grip. Ik heb ze liggen en moet ze binnenkort eens aan de tand voelen.

Anders de Cross/Race combi in 2.4. Dat zou voor NL meer dan voldoende moeten zijn!
Ik woon in België (zuid Limburg op 30 min van Ardennenen, rijd redelijk vaak in de Ardennen). Wordt de demping niet minder als ik geen 2.6 meer heb, omdat ik een hardtail heb? Verandert je advies dan? Wel echt wel iets hebben wat beter rolt.
Er is toch ook 2.6 versie of is die er niet van alle versies. Zou zo een 2.6 combi wel eens willen uitproberen ooit.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Of Cross en Trail of Trail en Trail? Of Cross en Cross? :winkie: Ik weet het niet meer hoor :lol:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Of net as Ad Enduro/Enduro 😂

Keuzes, altijd lastig. Oplossing: probeer ze allemaal 😊
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

ThaSingleTrackMastah schreef: do 21 mei 2020, 11:41 Deze kaart zegt heel iets anders.
Afbeelding
En het is natuurlijk heel persoonlijk.
Velgbreedte, gewichtsverdeling, het speelt allemaal een rol.
Er zijn zelfs mensen die Conti fijne banden vinden :winkie:
Ik heb meer naar de track (via filmpjes) gekeken en het leek best wat van Dijkgat weg te hebben. Dus nee, ondergrond écht vergeleken heb ik niet.
En uiteraard zijn er meer variabelen die voor de een juist maken dat iets beter werkt dan voor de ander.
Ging mij metname om het mulle zand omdat ik juist daar een groot verschil ervaren heb.
Maar goed, zoveel mensen, zoveel smaken :bier:
Repetition is the mother of all skill
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

hitchhikerzguide schreef: do 21 mei 2020, 19:43
Lars TB schreef: do 21 mei 2020, 19:32 Misschien zelfs de Enduro!!!


Wolfgang zegt dat de rolweerstand 'normaal' is ("je kunt er normaal mee omhoog fietsen"), bij zeer goede grip. Ik heb ze liggen en moet ze binnenkort eens aan de tand voelen.

Anders de Cross/Race combi in 2.4. Dat zou voor NL meer dan voldoende moeten zijn!
Ik woon in België (zuid Limburg op 30 min van Ardennenen, rijd redelijk vaak in de Ardennen). Wordt de demping niet minder als ik geen 2.6 meer heb, omdat ik een hardtail heb? Verandert je advies dan? Wel echt wel iets hebben wat beter rolt.
Het is ook een Enduro 2.6!

Maar als je voor de 2.4 gaat dan lever je inderdaad in op comfort.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Victor1977 schreef: do 21 mei 2020, 19:45 Er is toch ook 2.6 versie of is die er niet van alle versies. Zou zo een 2.6 combi wel eens willen uitproberen ooit.
Van de Race, Cross en Trail staan ook 2.6 versies gepland. Maar wanneer, daar heb ik nog geen zinnig antwoord op gekregen. Van wat ik van Wolfgang begrijp hij ook niet echt, want echt soepel loopt de communicatie met Azië niet... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Victor1977 schreef: do 21 mei 2020, 20:13 Of net as Ad Enduro/Enduro 😂
Dit moet ik nog lang blijven horen vrees ik..... :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Lars TB schreef: do 21 mei 2020, 11:17
Mario070 schreef: wo 20 mei 2020, 23:19

Beter dan Continental.....dat moet natuurlijk nog blijken :-D dan Schwalbe zou kunnen, want daar heeft deze meneer alle ingrediënten van :lol: :wink:
Haha, Wolfgang heeft ook aan de basis gestaan van jouw Conti's!! :bier:
I know :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Lars TB schreef: do 21 mei 2020, 20:37
hitchhikerzguide schreef: do 21 mei 2020, 19:43

Ik woon in België (zuid Limburg op 30 min van Ardennenen, rijd redelijk vaak in de Ardennen). Wordt de demping niet minder als ik geen 2.6 meer heb, omdat ik een hardtail heb? Verandert je advies dan? Wel echt wel iets hebben wat beter rolt.
Het is ook een Enduro 2.6!

Maar als je voor de 2.4 gaat dan lever je inderdaad in op comfort.
Wat zou je dan uiteindelijk kiezen als je in mijn schoenen stond kwestie keuze band en breedte? Rekening houdende met wat ik nu rijd en minder rolweerstand wil maar nog ietsie grip? Trail voor en Cross achter? Cross voor en Cross achter? Cross voor en Speed achter? Of een andere combo?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

hitchhikerzguide schreef: do 21 mei 2020, 23:04 Wat zou je dan uiteindelijk kiezen als je in mijn schoenen stond kwestie keuze band en breedte? Rekening houdende met wat ik nu rijd en minder rolweerstand wil maar nog ietsie grip? Trail voor en Cross achter? Cross voor en Cross achter? Cross voor en Speed achter? Of een andere combo?
Kijk, kort door de bocht heb je geen problemen met grip. Dan zou de eerste keuze achtervering moeten zijn! Want een achterband met heel veel grip doet niet zo heel veel als die de grond niet raakt!

Daarnaast is het ook niet zo belabberd gesteld met de grip van een 'gewone' band. Je hebt met een Cross en zeker met een Trail zeker grip die in de buurt komt van een Hans Dampf in een zacht rubber compound. Enduro-niveau dus. Ook vergelijkbaar met alles wat bij Maxxis net onder hardcore downhill valt. Maar tenzij de ondergrond om echte noppen vraagt, kom je ook met de Race nog een heel eind.

Wat ik ervaar als ik met echte downhillbanden onderweg ben in NL of een groot gedeelte van de 'afdalingen' in de Ardennen (als ik grotere rondes fiets) is dat de rolweerstand dusdanig hoog is dat ik niet eens hard genoeg op een bocht af kom om de extra grip nodig te hebben!

Wil je toch het stuk comfort behouden en bij 2.6 blijven, dan is ook de combinatie Vittoria Mezcal/Barzo of Brazo/Agarro een aanrader.

Het is in alle gevallen zo dat de iets grotere noppen iets meer (voorspelbare) grip geven (die je in NL buiten Nederlands Limburg) niet nodig hebt!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Cross voor, Race achter? Gewoon de volgorde aanhouden, en schuiven naar gelang het terrein?

(Speed, Race, Cross, Trail, Enduro.)
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Giant-E schreef: vr 22 mei 2020, 07:35 Cross voor, Race achter? Gewoon de volgorde aanhouden, en schuiven naar gelang het terrein?

(Speed, Race, Cross, Trail, Enduro.)
Idd Cross / Race in de 2.4 versie heb ik nu ook op m'n SC Hightower NL wielset liggen en er al aardig lomp mee aan het test rijden geweest op Rhenen en hier lokaal Ede trails en in het zandgat. Normaal ligt er een Maxxix 2.5 Minion DHF / Agressor combi op maar zoals Lars eerder gezegd heeft, die rollen zo zwaar op onze trails dat je moet bijtrappen om de grip te kunnen benutten.
Op de Harry Slinger krijg je met zulke zware banden de gang er gewoon niet in om het echt spanned te maken :lol:

De WP 2.4 Cross/Race is voor mij echt een fijne combinatie. Echt lekker rollen en voldoende grip zonder verassingen. Tuurlijk gaat het glijden als je toch nog te hard de bocht in gaat. Glijden geeft niets en is leuk als het maar voorspelbaar gebeurt en je nog tijd hebt om te corrigeren. Ik heb banden geprobeerd die ineens de grip kwijt zijn en dan lig je eraf. Met de WP's heb ik dit nog niet ervaren.

Op een andere fiets liggen 2.25 Trail/Cross banden en ik voel qua grip geen verschil tussen beiden sets. Met een iets bredere banden maat kun je wat mij betreft gelijk een stap naar beneden maken in de grofheid van de noppen.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Bij Schwalbe zie je trouwens dat ze met de Racing Ray een echte voorband hebben gemaakt en de Racing Ralph nu meer als achterband in de markt wordt gezet nu.
Wolfpack doet dat niet; heeft dat principe van Schwalbe nog voor/nadelen of is het vooral een stukje marketing?
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

De levertijden kloppen niet op de website, 2 a 3 weken.

2 dagen geleden race 2.4 besteld, vandaag worden ze verzonden...

Mochten mensen twijfelen om de te bestellen maar vinden de levertijden te lang? Het lijkt mee te vallen!

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Lars TB schreef: vr 22 mei 2020, 07:32
hitchhikerzguide schreef: do 21 mei 2020, 23:04 Wat zou je dan uiteindelijk kiezen als je in mijn schoenen stond kwestie keuze band en breedte? Rekening houdende met wat ik nu rijd en minder rolweerstand wil maar nog ietsie grip? Trail voor en Cross achter? Cross voor en Cross achter? Cross voor en Speed achter? Of een andere combo?
Kijk, kort door de bocht heb je geen problemen met grip. Dan zou de eerste keuze achtervering moeten zijn! Want een achterband met heel veel grip doet niet zo heel veel als die de grond niet raakt!

Daarnaast is het ook niet zo belabberd gesteld met de grip van een 'gewone' band. Je hebt met een Cross en zeker met een Trail zeker grip die in de buurt komt van een Hans Dampf in een zacht rubber compound. Enduro-niveau dus. Ook vergelijkbaar met alles wat bij Maxxis net onder hardcore downhill valt. Maar tenzij de ondergrond om echte noppen vraagt, kom je ook met de Race nog een heel eind.

Wat ik ervaar als ik met echte downhillbanden onderweg ben in NL of een groot gedeelte van de 'afdalingen' in de Ardennen (als ik grotere rondes fiets) is dat de rolweerstand dusdanig hoog is dat ik niet eens hard genoeg op een bocht af kom om de extra grip nodig te hebben!

Wil je toch het stuk comfort behouden en bij 2.6 blijven, dan is ook de combinatie Vittoria Mezcal/Barzo of Brazo/Agarro een aanrader.

Het is in alle gevallen zo dat de iets grotere noppen iets meer (voorspelbare) grip geven (die je in NL buiten Nederlands Limburg) niet nodig hebt!
Dus als ik in Wolfpack wil blijven en 2.6 wordt het Trail voor en Cross achter (meer grip georiënteerd) of Cross voor en achter (ook nog grip maar iets minder rolweerstand).

Trail (2.6) en Race (2.4) of Cross (2.6) en Race (2.4) is ook mogelijk als het niet per se 2.6 allround moet zijn?

Hoe verhoudt zich de Race tot de Speed? Is de Speed een xc raceband of is de Race een XC raceband?

Ik heb een beetje moeite om de combinaties te maken en de banden Cross, Race en Speed te identificeren omdat er niet altijd dezelfde stukjes info tussen staan.
Plaats reactie