Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Idd wat tstm zegt. De Arch is onder garantie vervangen ipv de crest achter. Zaten de bekende scheurtjes rond de nippels ... :-{

Ik heb dus de 2.2 versie banden. Niet de 2.25. Maar goed dat moet toch nauwelijks verschil maken.

Zit er toch over te denken om gezien het weer en periode van het jaar de banden om te wisselen voor de Barzo of Peyote. Ben toch iets meer Vittoria fan ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

hanjovdberg schreef: di 20 oktober 2020, 09:25 Zit er toch over te denken om gezien het weer en periode van het jaar de banden om te wisselen voor de Barzo of Peyote. Ben toch iets meer Vittoria fan ..
Gezien beide banden uit dezelfde fabriek komen en van hetzelfde karkas gebruik maken, lijkt mij dat niet de oplossing... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

En toch fiets ik met minder gedoe met de Vittorias. Heb wel nog de oudere types.

Je gaat me toch niet vertellen dat ze precies hetzelfde zijn hè :winkie:

Dan worden we echt voor de gek gehouden
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

hanjovdberg schreef: di 20 oktober 2020, 09:31 En toch fiets ik met minder gedoe met de Vittorias. Heb wel nog de oudere types.

Je gaat me toch niet vertellen dat ze precies hetzelfde zijn hè :winkie:

Dan worden we echt voor de gek gehouden
Zit een klein verschilletje in hoeveel rubber en wat voor rubber er op de zijkant gesmeerd wordt. Maar ik herken het effect wat jij omschrijft in zoverre alleen maar van het moment dat ik met net te weinig druk rijdt. Wat de meter op de pomp dan aangeeft trek ik mij niet zoveel van aan (maar op mijn pomp is dat dan 1.4). Het bereik 1.6-1.8 werkt voor mij het beste, met 95 kg rijklaar gewicht.

Het grote verschil zit in de compounds, de samenstelling van het rubber. Dat is uniek voor ieder merk. Wolfpack heeft op zich wel ideeën om nog een stapje verder te komen met het karkas, maar dat is een duur geintje. En Wolfpack nog te klein om dat te betalen.

Er zijn nog meer merken die in die fabriek laten produceren. Toevallig allemaal banden die toch wel om hun stabiele gevoel geroemd worden... .

In dat opzicht zeg je ook niet dat je bij Scott voor de gek gehouden wordt omdat ze uit de Giant fabriek komen. Het zijn toch wezenlijk andere fietsen, ook al wordt hetzelfde aluminium gebruikt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Mijn smiley was weggevallen bij m’n laatste zin 8) :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Onlangs een setje 27.5 2.6 Trail en Cross besteld. Binnen twee dagen ontvangen! Had verwacht dat de Trail iets meer profiel zou hebben, maar nu ik 'm heb gezien vraag ik me af of ik niet beter de Enduro had kunnen bestellen ipv de Trail. Op de foto ziet het profiel van de Enduro er dan wel weer heel grof uit en wilde 'm eigenlijk gebruiken ter vervanging van m'n Maxxis Minion en dacht dat ze wellicht te dicht op elkaar zitten.

Had de combi Minion/Rekon er laatst weer opgezet - ipv de Rocket Ron's - voor de trails bij Aken, maar was gemakshalve even vergeten welke rolweerstand deze combi heeft. Was een goede workout......

Kortom, heeft iemand toevallig nog een 27.5 2.6 Enduro liggen die ik kan overnemen?
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Omdat ik het leuk vind om het beste van het beste te zoeken heb ik dat de afgelopen weken gedaan voor de banden.
Na diverse opties afgewogen, úrenlang veel topics doorgelezen te hebben en heel veel uitgezocht op (nu nog theoretische) voordelen net een doos vol Wolfpack banden ontvangen van Elan.
De komende tijd dus lekker proberen/ testen hoe ze mij bevallen. Ik kan hier in ieder geval 4 verschillende setjes van maken.

Afbeelding
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het beste van het beste bij banden, is net zoiets als uitzoeken wat het beste van het beste fruit is.

In elk geval ben je goed bezig, WP is lekker fruit :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
marcski
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 8 juli 2019, 19:45
Mijn mountainbike: Sonder Transmitter

Kan iemand de buitendiameter (of totale hoogte) van een 29x2.4 speed voor me opmeten?
Ik vraag me namelijk af of ze in mijn frame passen ivm met de seattube en korte chainstays
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mijne staan met 1,4 bar op 30mm intern velgen en de hoogte vanaf de grond gemeten is 750 a 755 mm

750mm minstens, 755mm is de veilige maat, lastig te meten over het hart van de as met het wiel in de bike.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
marcski
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 8 juli 2019, 19:45
Mijn mountainbike: Sonder Transmitter

Snap ik! Thanks voor de moeite in ieder geval.

En laat ik nou net ~756mm kwijt kunnen :-{
Erg krap dus, blijft een gok, tenzij ik 2.25 neem... Maar het is voor de hardtail, dus íets meer comfort is wel lekker
Hmmm
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Als je in de buurt woont van Nijmegen mag je mijn wiel met 2.4 Cross wel even passen.
marcski
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 8 juli 2019, 19:45
Mijn mountainbike: Sonder Transmitter

Thanks voor het aanbod, maar ik woon in Den Haag
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Diameter 2.25 op 25mm is 740mm
marcski
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 8 juli 2019, 19:45
Mijn mountainbike: Sonder Transmitter

:-q
Plaats reactie