Wolfpack tires
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7393
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Zijn er mensen/teams die die banden (Enduro) toepassen voor EWS, de serie in de Vogezen, BEC, ...? Het is me eerlijk gezegd nog nooit opgevallen dat iemand ermee reed... (in de regel zie ik voornamelijk Maxxis, Schwalbe en Michelin)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Oh wauw, daar heb je wel een punt denk ik.
Ik zat laatst even naar de Speed/Race in 2.4 te kijken, gewicht gewoon onder de 700 gram.
Laatst een set Maxxis Forekaster/Rekon Race in 2.35 op de fiets van mijn dochter gemonteerd en die zaten beide zo rond de 770 gram. Zoals Kabookie ook als zei, die hebben tenminste een zijwang en je hebt echt het gevoel een band in je handen te hebben. Daar ga ik zo de Ardennen etc mee in.
Maar met van die Wolpacks, zeker 2.4 banden onder de 700 gram, zou ik niet verder dan de zanderige routes in Nederland durven te rijden. Als ze al niet enorm gaan zwikken in de bocht door hun dunne zijwandjes. Doet mij dan erg aan Schwalbe denken...
- Giant-E
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4831
- Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
- Mijn mountainbike: Neuron CF8
Dat valt ook wel mee. Op Bergschenhoek, niet echt een zanderige knikkerbaan, houdt de Race 2.4 zich als achterband prima staande.
Ik ben voor wel van een Cross 2.4 naar een Trail 2.4 gegaan, puur voor de hogere noppen zijkant. Op droog repak wilde de Cross nog wel eens uitbreken.
Ik ben voor wel van een Cross 2.4 naar een Trail 2.4 gegaan, puur voor de hogere noppen zijkant. Op droog repak wilde de Cross nog wel eens uitbreken.
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Zoals Giant al zegt, dat valt wel mee. Ik heb met Cross/Trail een trailritje Nideggen gedaan en daar reed ik de Cross idd lek (de leisteen zat binnenin de band) maar die is idd beduidend dunner dan de Trail, die maar heel weinig minder weegt dan de Enduro (850 VS 895gr, heb het ff opgezocht).
Met een beetje beleid zal het geen probleem zijn maar volgas afdalen en/of wedstrijden op zulk terrein lijkt me geen goed idee met de non-Apex versies.
Cross/Trail is als allround trail-setje trouwens prima, klimmen ging relatief makkelijk en toch redelijk veel grip in de afdaling (zolang de ondergrond enigzins solide was, voor de losse/mulle afdalingen is de Cross niet geschikt). Maar goed, niet helemaal bombproof qua lekbestendigheid dus.
De Enduro heeft (zoals alle WP`s) wel goede grip in natte condities.
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Wolfpacks (Cross 2.4 voor en Speed 2,.4 achter) zitten er inmiddels op en hebben tot nu toe in het zand van Noordwijk en Schoorl mogen happen. Ten opzichte van wat ik er op had liggen (Specialized Ground control 2.3 voor en Renegade 2.3 achter, tubeless) al met al wel een verbetering. Geeft een beter gevoel van stabiliteit en heb niet meer dat ik de voorkant naar buiten voel trekken. Banden waren eenvoudig tubeless te maken, en gelijk kaarsrecht. Bij de oude banden had ik er voor en achter altijd een klein slagje in zitten die ik er niet uit kreeg.
Wat me wel opvalt, en verbaast, is dat de nieuwe set wel wat zwaarder lijkt te rollen. Heb de drukken nu wel een stuk lager (de wangen van de Wolfpacks zijn een stuk stijver, die van de Ground control en Renegade zijn echt flinterdun) en heb er nu wel iets meer sealant in zitten. In Schoorl op sommige stukken (licht) naar beneden waar ik normaal niet hoef bij te trappen voelde ik dat de versnelling stopte of ik zelfs iets ging vertragen. Misschien ook door de ondergrond die nu wel wat vochtiger/natter is dan bij mijn laatste ritten met de oude banden.
Herkenbaar?
Wat me wel opvalt, en verbaast, is dat de nieuwe set wel wat zwaarder lijkt te rollen. Heb de drukken nu wel een stuk lager (de wangen van de Wolfpacks zijn een stuk stijver, die van de Ground control en Renegade zijn echt flinterdun) en heb er nu wel iets meer sealant in zitten. In Schoorl op sommige stukken (licht) naar beneden waar ik normaal niet hoef bij te trappen voelde ik dat de versnelling stopte of ik zelfs iets ging vertragen. Misschien ook door de ondergrond die nu wel wat vochtiger/natter is dan bij mijn laatste ritten met de oude banden.
Herkenbaar?
Niet herkenbaar. Misschien zuigt de natte grond die rit?
Ik heb zelf naast elkaar de S-works Renegade 2.35 en de Speed 2.4 in gebruik. De Renegade meestal achter op de hardtail en de Speed achter op de Vertigo fully, en beide in de zomer ook als set voor-en-achter. En het gebeurt niet vaak, maar soms wissel ik de wielsets tussen de bikes. Ik rijd trouwens beide op lage drukken 1.2-1.3 of 1.3-1.5 bar afhankelijk van terrein.
Voor mij rolt de Speed duidelijk sneller met behoud van grip. Ze lijken qua karakter trouwens veel op elkaar, ook de Renegade is een snel rollende band met verassend veel grip. Niks mis mee, maar ik ben over op de Speed.
Enjoy!!
Ik heb zelf naast elkaar de S-works Renegade 2.35 en de Speed 2.4 in gebruik. De Renegade meestal achter op de hardtail en de Speed achter op de Vertigo fully, en beide in de zomer ook als set voor-en-achter. En het gebeurt niet vaak, maar soms wissel ik de wielsets tussen de bikes. Ik rijd trouwens beide op lage drukken 1.2-1.3 of 1.3-1.5 bar afhankelijk van terrein.
Voor mij rolt de Speed duidelijk sneller met behoud van grip. Ze lijken qua karakter trouwens veel op elkaar, ook de Renegade is een snel rollende band met verassend veel grip. Niks mis mee, maar ik ben over op de Speed.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Niet gereden in de gebieden die jij aangeeft. Wel 3 dagen LHR (Ebike), 4 dagen Solden en 3 keer Winterberg met de 2.6. zonder problemen door gekomen. Had DHR's DD mee als backup, maar niet nodig gehad.
Ben met protectie en fiets tegen de 115kg, met de Ebike 125.
Geen goed vergelijk dus, maar is zeker wel een band die meer aan kan dan alleen flow trails.
Dat van de zuigende natte grond dacht ik ook nog maar merk het op het asfalt ook wel enigszins.Heckler40 schreef: ↑vr 17 december 2021, 02:00 Niet herkenbaar. Misschien zuigt de natte grond die rit?
Ik heb zelf naast elkaar de S-works Renegade 2.35 en de Speed 2.4 in gebruik. De Renegade meestal achter op de hardtail en de Speed achter op de Vertigo fully, en beide in de zomer ook als set voor-en-achter. En het gebeurt niet vaak, maar soms wissel ik de wielsets tussen de bikes. Ik rijd trouwens beide op lage drukken 1.2-1.3 of 1.3-1.5 bar afhankelijk van terrein.
Voor mij rolt de Speed duidelijk sneller met behoud van grip. Ze lijken qua karakter trouwens veel op elkaar, ook de Renegade is een snel rollende band met verassend veel grip. Niks mis mee, maar ik ben over op de Speed.
Enjoy!!
Enige wat ik me nog kan bedenken is dat mijn achterrem heel licht sleept omdat ik de blokjes wat dichter naar de schijf gebracht heb. Als je het wiel een draai geeft komt ie wel duidelijk wat eerder tot stilstand maar kan me ergens niet voorstellen dat dit zo merkbaar is tijdens het rijden. Maar daar komen we snel genoeg achter, zal de boel weer even iets losser zetten zodat ie zeker helemaal vrij loopt.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 660
- Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
- Mijn mountainbike: een raw en een oranje
Zonet een Trail 2.4 en Enduro 2.6 gemonteerd, wat mij opvalt is dat ze beide even breed vallen?
Ze liggen op een 30mm velg en nu nog met biba op 2 bar (kreeg ze nog niet makkelijk tubeless dus wil de banden zich even latten zetten).
Er zou toch wel een merkbaar/meetbaar verschil moeten zijn, of kloppen mijn verwachtingen niet?
Beide op de noppen, 61 mm:
Beide tussen de noppen, 59 mm:
Ze liggen op een 30mm velg en nu nog met biba op 2 bar (kreeg ze nog niet makkelijk tubeless dus wil de banden zich even latten zetten).
Er zou toch wel een merkbaar/meetbaar verschil moeten zijn, of kloppen mijn verwachtingen niet?
Beide op de noppen, 61 mm:
Beide tussen de noppen, 59 mm:
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29972
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Schwalbe banden groeien nog een beetje tijdens gebruik.
Omdat er toch wel een historische link is tussen WP en Schwalbe zou dat bij deze WP's ook best eens zo kunnen zijn.
Maar het blijft vreemd , want dan zou de 2.6 meer moeten groeien dan de 2.4
Omdat er toch wel een historische link is tussen WP en Schwalbe zou dat bij deze WP's ook best eens zo kunnen zijn.
Maar het blijft vreemd , want dan zou de 2.6 meer moeten groeien dan de 2.4
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 660
- Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
- Mijn mountainbike: een raw en een oranje
Vanmiddag ga ik maar eens een stukje fietsen met de biba’s, daarna tubeless maken en opnieuw meten.
@dutch
De Trail heeft idd dunnere wangen dan de Enduro (waar nog een apex in zit). Die apex is duidelijk voelbaar maar gaat ook niet over de volledige hoogte van de wang.
Uitgaande van wat eerdere reacties in dit topic (1 a 2 pagina’s terug) kun je hier best wel de grens mee over, maar voor stenen/rots/scherpe trails ga ik toch nog verder kijken naar Maxxis met minimaal exo+ (v + a).
@dutch
De Trail heeft idd dunnere wangen dan de Enduro (waar nog een apex in zit). Die apex is duidelijk voelbaar maar gaat ook niet over de volledige hoogte van de wang.
Uitgaande van wat eerdere reacties in dit topic (1 a 2 pagina’s terug) kun je hier best wel de grens mee over, maar voor stenen/rots/scherpe trails ga ik toch nog verder kijken naar Maxxis met minimaal exo+ (v + a).
Ben recent met een groot aantal Maxxis banden aan het testen geweest en daar kwamen dit soort marges tussen de verschillende uitvoeringen, maar ook binnen de uitvoeringen zelf, veelvuldig voor. Iets minder extreem, maar zeker aanwezig. Heeft deels te maken met de productie mallen en batches die ze per uitvoering gebruiken. Het blijft een massa product en dan komen dit soort afwijkingen gewoon voor helaas.
Wat ik gelukkig inderdaad bij Maxxis zag, dat door het gebruik de banden inderdaad wat gingen 'groeien'. Wat overigens ook altijd gebeurd met mijn Vittoria banden (en andere merken die ik heb gereden) op de racefiets.
En wat zeker kan helpen is om de banden iets te laten leeglopen en ze dan even flink te kneden en masseren, ook daar groeien ze iets van
Echter je moet je niet verbazen als beide banden straks gewoon uitkomen op dezelfde maat of zo.
Wat ik gelukkig inderdaad bij Maxxis zag, dat door het gebruik de banden inderdaad wat gingen 'groeien'. Wat overigens ook altijd gebeurd met mijn Vittoria banden (en andere merken die ik heb gereden) op de racefiets.
En wat zeker kan helpen is om de banden iets te laten leeglopen en ze dan even flink te kneden en masseren, ook daar groeien ze iets van
Echter je moet je niet verbazen als beide banden straks gewoon uitkomen op dezelfde maat of zo.