Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

daniel1975 schreef: zo 21 november 2021, 23:13 Ik vond de Cross vandaag top in Amerongen. Dat glibberige toplaagje na dat beetje regen van de laatste dagen kan tricky zijn, maar nergens het gevoel dat ik echt tekort kwam.
De omstandigheden in Amerongen waren prima, daar schrikt een Cross niet van. M'n Speed moest zich even aanpassen op de snelle bochten van YtellmeY, maar dat was leuk uitbreken en dat heb je zo weer onder controle.

Als ik zie dat mensen een Trail monteren op Schoorl (of Noordwijk, of UHR, of welke zandgrond dan ook) , kan ik me bijna niet voorstellen dat dat is omdat je met een andere WP grip tekort komt. Wat heb je dan nodig als het wat heftiger wordt, vraag ik me dan af?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik had met een Speed daar niet graag gereden, dan wordt het grensje wel flinterdun (voor mij in elk geval).
Trail is zwaar overkill voor NL imho, hooguit Zuid Limburg is het nuttig. Ik heb nog een setje NN liggen die ik voor dat soort ritjes gebruik als het nat is.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

De reden kan wel zijn dat een heel aantal mensen de cross nogal onverwacht weg voelen glijden voorop.
Dat is mij ook overkomen en in de voorzomer toen het droog was, las je dat regelmatig hier.

Ik vind een cross in vochtigere omstandigheden echt prima en dan overkomt het me nooit.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Elvander schreef: di 23 november 2021, 14:15 De reden kan wel zijn dat een heel aantal mensen de cross nogal onverwacht weg voelen glijden voorop.
Dat is mij ook overkomen en in de voorzomer toen het droog was, las je dat regelmatig hier.

Ik vind een cross in vochtigere omstandigheden echt prima en dan overkomt het me nooit.
Dit dus.

Op de UHR, Veluwe etc is een Trail, en zelfs een Cross al overkill. Voor (droge) zandtrails heb je aan Speed- Race voldoende. Maar goed, al vaak genoeg gepost hier.
Ik koos voor een Trail ivm ondergrond Bergschenhoek. Ik ga niet elke week wisselen dus daarom voor mij de beste keus. Rolweerstand wel merkbaar aanwezig, maar ben geen bwr.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Lars TB schreef: di 23 november 2021, 12:07 Dat is wel erg laag. Bij mijn 85 kg vind ik 1.3 bar echt een ondergrens, bij droog weer is zelfs 1.4 aan de lage kant. Het is natuurlijk persoonlijk en rijstijl afhankelijk.

Maar ik vind de WP banden juist in natte omstandigheden opvallend goed, viel me vorig jaar in Wales op, op natte rotsen en wortels.
Ik zat meestal 1.2 voor (trail) en 1.5 achter (race) met biba
Mijn fout is denk ik dan geweest om nog lager te gaan en dat de banden dan onstabiel worden op natte wortellige bochten (is natuurlijk al een onstabiele situatie)
Ik merk van mezelf waneer ik van die wrschieters heb dat ik dan angstiger ga rijden (weinig fun) hoop dus snel de oorzaak te vinden
Kan ook niet de bedoeling zijn dat ik er een Assegai onder moet gooien om in rvn op de rails te blijven
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Wat een vermakelijk topic. Inmiddels uren leesplezier over banden :D

Doet me erg denken aan de tijd dat ik met mijn motor nog veel op het circuit reed. Banden maakten zeker een groot verschil maar de echt snelle jongens en meisjes gingen overal snel op :winkie: door een combinatie van talent, veel ervaring en lef. Mijn conclusie: lekker over banden blijven lullen als onderdeel van de hobby en als je denkt dat het helpt lekker doen. Aan een placebo is nog nooit iemand dood gegaan :tong Zonder al het talent, ervaring en lef kun je altijd nog lol hebben :-q

Zo, dus zelf ook maar aan de Wolfpacks :lol: Kom van Specialized Ground control 2.3 voor en Specialized Renegade 2.3 achter, op 25 mm interne diameter. Rij op 1.5 voor en 1.7 bar achter bij zo'n 70 kg. Rij voornamelijk UHR, Noordwijk, Zoetermeer, Vlaardingen en Bergschenhoek. Wil altijd voor wat meer marge hebben, vandaar de Ground control. Ben best te spreken over de Renegade achter. Rolt erg licht en aardige grip totdat de steentjes wat losser worden of het wat natter wordt. Ook voel ik hem af en toe omklappen in bochten. Soms ook een stapje opzij maar daar stoor ik me niet echt aan. Op tracks als Zoetermeer slipt ie wat sneller door, maar als ik goed druk op de achterkant houd gaat het meestal ook wel ok. De Ground control vind ik niet altijd even doeltreffend: voelt soms alsof ie naar buiten neigt te trekken en best wel wat onverwachtse momentjes gehad. Terwijl ik juist dacht het het aardig overkill zo zijn. Kan er prima mee leven hoor, maar moet toch beter kunnen.

Heb nu Cross 2.4 en Speed 2.4 besteld. Idee is hetzelfde: voor wat meer marge en achter zo laag mogelijke weerstand. Iemand een dergelijk vergelijk al eens gemaakt? Ik ga het sowieso zelf ervaren maar dit topic moet toch ook een beetje actief blijven :winkie:
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Doet me erg denken aan de tijd dat ik met mijn motor nog veel op het circuit reed. Banden maakten zeker een groot verschil maar de echt snelle jongens en meisjes gingen overal snel op  door een combinatie van talent, veel ervaring en lef. Mijn conclusie: lekker over banden blijven lullen als onderdeel van de hobby en als je denkt dat het helpt lekker doen. Aan een placebo is nog nooit iemand dood gegaan  Zonder al het talent, ervaring en lef kun je altijd nog lol hebben 
Haha, dit is precies de spijker op zijn kop :-q
Sneeuwmonster
regenhond
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 20:18
Mijn mountainbike: ‘22 Stumpjumper en ‘21 Chisel

Paar geleden overgestapt van de ‘oude’ Ground Control 2.3/Fast Trak 2.3 grid naar Cross 2.4/Race 2.4 en dat is toen erg goed bevallen. De WP set rolde iets lichter en gaf mij direct meer vertrouwen op zowel natte als harde droge paden. Dat komt denk ik grotendeels doordat de WP’s duidelijk breder zijn en doordat je ze op lagere druk kunt rijden.

Bij Specialized zijn de banden inmiddels vernieuwd, de profielen van Ground Control en Fast Trak zijn een stuk agressiever geworden en je kunt ze nu in veel verschillende uitvoeringen krijgen wat betreft rubber en casings.
Uit nieuwsgierigheid heb ik onlangs een setje Grond Controls besteld in de meer trailgerichte T7 grid uitvoering. Ben erg benieuwd hoe die het doen in vergelijking tot de WP Trail/Race combi, die ik nu in de winter gebruik.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ik heb een setje Wolfpack Enduro’s in 29x2.6 overgenomen via het forum. Vroeg me af of er al ervaringen zijn met de Enduro band in Enduro omstandigheden. Blijven ze een beetje heel? De zijwang voelt heel dun en slap vergeleken met wat ik gewend ben. Ze voelen bijna net zoals de Wolfpack Cross en Trail die ik ook in gebruik heb.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Wat zijn voor jou Enduro condities, hoe hard ga je echt?

Jamis Diablo rijdt de Enduro 27,5*2.6 in zijn Vertigo, en die deed het goed bij een meerdaagse trip Solden en ook nog een dagtrip naar Huertgenwald . JD gebruikt in de achterband zeker een Cushcore insert, of hij dat voor ook heeft weet ik niet.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ik had ze gekocht voor op een hardtail, waarmee ik in de natte maanden de full suspension wil ontzien als ik toch naar het buitenland wil. Wat ermee gereden wordt zijn dus vooral trails in de Ardennen, die je ook rijdt als je meedoet met bijvoorbeeld de Enduro de l’Amblève of de la Semoy.
Ik rijdt daar dan natuurlijk zo hard mogelijk naar beneden, binnen mijn mogelijkheden :wink:
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Geen ervaring met de Enduro’s maar als de wangen even dun zijn als de Cross en Trail dan moet je er niet al te veel stevigheid van verwachten..
Ik reed met niet al te veel moeite een gat in m’n Cross zijwang (Aachen DH trail, en das nog geen Semoy terrein;)

Ik zou me wat zekerder voelen met wat stevigere schoeisel van bijvoorbeeld Maxxis exo..
Pak daar eens een band van en voel tussen duim en wijsvinger de zijwang en vergelijk het eens met de WP’s 8)
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Volgens mij zouden ze iets steviger moeten zijn dan de Cross en Trail. Ik las ergens dat er een Apex laag extra in zat. Maar goed, ze voelen nog steeds dun.
Een Maxxis Exo band voelt inderdaad al een stukje dikker. Ik heb nog een set redelijk goed gebruikte Michelin Wild Enduro’s, die zijn ook veel stugger en dikker. Andere categorie band eigenlijk. Ik gooi die er wel op, geen zin om te klooien met lekke banden als alles koud is en onder de bagger zit :tong
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Kabookie schreef: wo 8 december 2021, 16:58 Volgens mij zouden ze iets steviger moeten zijn dan de Cross en Trail. Ik las ergens dat er een Apex laag extra in zat. Maar goed, ze voelen nog steeds dun.
Een Maxxis Exo band voelt inderdaad al een stukje dikker. Ik heb nog een set redelijk goed gebruikte Michelin Wild Enduro’s, die zijn ook veel stugger en dikker. Andere categorie band eigenlijk. Ik gooi die er wel op, geen zin om te klooien met lekke banden als alles koud is en onder de bagger zit :tong
Wat betreft die apex, dat klopt. Ik had die vraag gesteld aan Wolgang en kreeg als reactie:

The 2.6 have all as plus a apex, all other is the Same.

Gaat dus om de Enduro 2.6 tov de andere, heb ‘m nu ook liggen maar nog niet kunnen gebruiken (helaas).
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ThijsE schreef: wo 8 december 2021, 17:45
Kabookie schreef: wo 8 december 2021, 16:58 Volgens mij zouden ze iets steviger moeten zijn dan de Cross en Trail. Ik las ergens dat er een Apex laag extra in zat. Maar goed, ze voelen nog steeds dun.
Een Maxxis Exo band voelt inderdaad al een stukje dikker. Ik heb nog een set redelijk goed gebruikte Michelin Wild Enduro’s, die zijn ook veel stugger en dikker. Andere categorie band eigenlijk. Ik gooi die er wel op, geen zin om te klooien met lekke banden als alles koud is en onder de bagger zit :tong
Wat betreft die apex, dat klopt. Ik had die vraag gesteld aan Wolgang en kreeg als reactie:

The 2.6 have all as plus a apex, all other is the Same.

Gaat dus om de Enduro 2.6 tov de andere, heb ‘m nu ook liggen maar nog niet kunnen gebruiken (helaas).
Ik heb een 2.4 en die durf ik idd niet op trails met veel (scherpe) stenen te gebruiken. Hij voelt ook aan als een licht trailbandje ipv een echte enduroband (is ook maar 870gr in 2.4, geloof ik)
Plaats reactie