Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Giant-E schreef: di 9 november 2021, 23:02 Ik heb deze week op m’n nieuwe trailfully de combo Race-Trail 2.4 gemonteerd. Deze week/weekend maar eens goed testen op BH, maar ik weet al van een aantal leden hier dat ie ‘t op dat soort lastige ondergrond uitstekend doet.
Eind middag 2 rondjes gedaan net voor ‘t donker. Vochtige ondergrond, wat ‘t eigenlijk wat makkelijker maakte. Een kurkdroog Bergschenhoek is als lopen op eieren, je kan de voorkant ineens kwijt zijn. Dat was vandaag dus zeker niet zo.
De test zelf? Eén keertje de Race achter die even wat uitbrak in een snelle bocht onderin een afdaling, op de steile klimmetjes 100% tractie. De Trail weerde zich kranig. Uitstekende grip, ook bij de trappen (Middenberg) en de kleine drops zonder uitloop in “de boompjes” waar je nog wel eens wilt gaan glijden bijt de Trail zich gelijk vast. Maar nogmaals, niet echt een reële test.

Afbeelding
Trailbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 10:16

Giant-E schreef: do 11 november 2021, 22:47
Giant-E schreef: di 9 november 2021, 23:02 Ik heb deze week op m’n nieuwe trailfully de combo Race-Trail 2.4 gemonteerd. Deze week/weekend maar eens goed testen op BH, maar ik weet al van een aantal leden hier dat ie ‘t op dat soort lastige ondergrond uitstekend doet.
Eind middag 2 rondjes gedaan net voor ‘t donker. Vochtige ondergrond, wat ‘t eigenlijk wat makkelijker maakte. Een kurkdroog Bergschenhoek is als lopen op eieren, je kan de voorkant ineens kwijt zijn. Dat was vandaag dus zeker niet zo.
De test zelf? Eén keertje de Race achter die even wat uitbrak in een snelle bocht onderin een afdaling, op de steile klimmetjes 100% tractie. De Trail weerde zich kranig. Uitstekende grip, ook bij de trappen (Middenberg) en de kleine drops zonder uitloop in “de boompjes” waar je nog wel eens wilt gaan glijden bijt de Trail zich gelijk vast. Maar nogmaals, niet echt een reële test.
Dank voor het delen :-q
Laatst gewijzigd door Trailbiker op vr 12 november 2021, 11:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Trailbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 10:16

2.4 Cross achter, Trail voor geworden, passen beter bij mijn type fiets dan de race/speed uitvoering denk ik. Voor de snelle rondes kan ik altijd mijn hardtail met RaRa banden pakken.

Vandaag een rondje Schoorl mee gefietst. Banden rollen duidelijk beter dan de NN 2.6 die ik had, grip is vergelijkbaar of zelfs beter denk ik.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Trailbiker op vr 19 november 2021, 20:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ziet er goed uit. :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Trailbiker schreef: vr 19 november 2021, 19:11 2.4 Cross achter, Trail voor geworden, passen beter bij mij type fiets dan de race/speed uitvoering denk ik. Voor de snelle rondes kan ik altijd mijn hardtail met RR banden pakken.

Vandaag een rondje Schoorl mee gefietst. Banden rollen duidelijk beter dan de NN 2.6 die ik had, grip is vergelijkbaar en zelfs beter denk ik.
Die combi is ook al behoorlijk buitenland proof (als je niet te gek doet), ik heb met die combi een rondje Niddegen gedaan en kwam eigenlijk alleen op de meest steile en droge stukken te kort (m.n. remkracht van de cross, de nopjes zijn niet hoog genoeg om zich echt in te graven op dat soort hellingen)
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Vandaag eerste keer dat ik teleurgesteld ben in de wp trail
Ik schoot opvallend vaak weg op natte wortels terweil mijn fietsmaat met z'n nobby nic nergens last van had
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Ha ha . Band is niet schuldig. Je had je dag niet .... even wennen aan de andere vocht toestand op de route.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Tja, op natte wortels schiet toch élke band wel weg?
Zoveel als mogelijk vermijden, en proberen zo recht mogelijk en met weinig neerwaartse druk eroverheen te rijden.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Zal uiteraard ook een hoop in de techniek zitten
Maar was vooral in bochten waar ik lelijk wegschoot terwijl mijn fietsmaat er gewoon doorheen ging
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik vond de Cross vandaag top in Amerongen. Dat glibberige toplaagje na dat beetje regen van de laatste dagen kan tricky zijn, maar nergens het gevoel dat ik echt tekort kwam.
Bicycle, bicycle, bicycle
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

HB_Eagle schreef: zo 21 november 2021, 22:32 Zal uiteraard ook een hoop in de techniek zitten
Maar was vooral in bochten waar ik lelijk wegschoot terwijl mijn fietsmaat er gewoon doorheen ging
Bandenspanning misschien iets hoger bij jou?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Lars TB schreef: ma 22 november 2021, 21:57
HB_Eagle schreef: zo 21 november 2021, 22:32 Zal uiteraard ook een hoop in de techniek zitten
Maar was vooral in bochten waar ik lelijk wegschoot terwijl mijn fietsmaat er gewoon doorheen ging
Bandenspanning misschien iets hoger bij jou?
had ik vanwege weersomstandigheden al wel verlaagt naar 1,1 bar met 30mm velg en 85 kg
Misschien te laag?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Zeker niet te hoog, met 85kg is 1,1 Bar al aardig aan de ondergrens op een parcours met dikke wortels, stenen, evt trappen, etc. (rijd je met een insert?).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

HB_Eagle schreef: zo 21 november 2021, 18:21 Vandaag eerste keer dat ik teleurgesteld ben in de wp trail
Ik schoot opvallend vaak weg op natte wortels terweil mijn fietsmaat met z'n nobby nic nergens last van had
Ik had tijdens mijn Alpentrip in september juist het idee dat de NN die ik achterop had iets meer moeite met natte stenen en wortels had dan mijn voorband (een Specialized Butcher met Gripton compound).

Niet echt dramatisch, maar ook niet de beste van de klas zeg maar.

Die Specialized is me goed bevallen overigens, had 'm overgenomen van een medeforummer, nieuw en voor een net prijsje om eens te proberen. Voor mijn gebruik iig goedgekeurd :)
Maar niet echt een xc/toer bandje, daar is-ie wat te lomp voor.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

HB_Eagle schreef: di 23 november 2021, 07:54 Had ik vanwege weersomstandigheden al wel verlaagt naar 1,1 bar met 30mm velg en 85 kg
Misschien te laag?

Dat is wel erg laag. Bij mijn 85 kg vind ik 1.3 bar echt een ondergrens, bij droog weer is zelfs 1.4 aan de lage kant. Het is natuurlijk persoonlijk en rijstijl afhankelijk.

Maar ik vind de WP banden juist in natte omstandigheden opvallend goed, viel me vorig jaar in Wales op, op natte rotsen en wortels.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie