Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Mijn beide Bontrager banden (XR4 team voor, XR3 achter) zijn aan vervanging toe. Ik ben heel tevreden over deze combinatie, maar zoek eigenlijk iets dat een tikkie lekbestendiger is aan de achterkant (Ik houd deze banden gewoon gemonteerd in bijv Bikepark Wales, wat vrij ruig kan zijn, met veel leisteenachtige scherpe stenen). Enig idee hoe de verschillende WP banden zich verhouden tot de Bontrager banden?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bokmaaa schreef: vr 28 februari 2020, 11:05 Mijn beide Bontrager banden (XR4 team voor, XR3 achter) zijn aan vervanging toe. Ik ben heel tevreden over deze combinatie, maar zoek eigenlijk iets dat een tikkie lekbestendiger is aan de achterkant (Ik houd deze banden gewoon gemonteerd in bijv Bikepark Wales, wat vrij ruig kan zijn, met veel leisteenachtige scherpe stenen). Enig idee hoe de verschillende WP banden zich verhouden tot de Bontrager banden?
Ik heb te weinig ervaring met de Bontragers wat duurzaamheid betreft, alleen wat rijeigenschappen betreft. Maar WP heeft - net als Vittoria - een zeer stabiel karkas met een duurzame laag rubber er overheen. Voelt iets dikker aan dan de Bontragers.

Maar het is geen enduro-achtig karkas of zo, dus Bikepark Wales zal op het randje zijn. Aan de andere kant doe ik Wales en (Zuid-) Schotland eigenlijk altijd met standaard banden (niet de lichtere versies dus), ook BP Wales, dat ene dagje. Eigenlijk nooit problemen gehad.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik ben nu een keer of 4 in Bikepark Wales geweest, steeds voor een 2-3dagen en ben erachter gekomen dat je daar gewoon elke band aan flarden kan rijden zolang het geen downhill casing is. :roll: Ik rij daar hooguit rood, zwart is voor mij echt een stap te ver, maar desondanks Bontrager Se04, HansDampf, Maxxis Agresor Exo, DHR Exo casing allemaal aan flarden ook bij Miss Jurf die een stuk voorzichtiger is als ik. :-{
Geen ervaring daar met Wolfpack, maar als je voor DAAR een band neemt en je wil meer als alleen de flow lijnen rijden..neem dan ff een stevig vakantie setje.

ontopic: grote kans dat ik voor de Missus voor het zomer-Alpen tripje zo,n WP Enduro set bestel want dat zag er inderdaad erg goed uit. :-q
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Jurf schreef: ma 2 maart 2020, 21:40 Ik ben nu een keer of 4 in Bikepark Wales geweest, steeds voor een 2-3dagen en ben erachter gekomen dat je daar gewoon elke band aan flarden kan rijden zolang het geen downhill casing is. :roll: Ik rij daar hooguit rood, zwart is voor mij echt een stap te ver, maar desondanks Bontrager Se04, HansDampf, Maxxis Agresor Exo, DHR Exo casing allemaal aan flarden ook bij Miss Jurf die een stuk voorzichtiger is als ik. :-{
Geen ervaring daar met Wolfpack, maar als je voor DAAR een band neemt en je wil meer als alleen de flow lijnen rijden..neem dan ff een stevig vakantie setje.

ontopic: grote kans dat ik voor de Missus voor het zomer-Alpen tripje zo,n WP Enduro set bestel want dat zag er inderdaad erg goed uit. :-q
Haha, aan flarden heb ik het niet gereden, maar de eerste keer daar met een XR3 (redelijk snel XC bandje) reed, kwam ik thuis met minstens 15 kleine latex plekjes aan de buitenkant :winkie: Er ligt in de hogere stukken in switchbakcs e.d. ook wel zoveel steen dat ik altijd te voorzichtig doe om mijn zijwanden te sparen. En daar wil je niet aan denken tijdens een dagje uplift. Maar goed, jij zegt, lekker DH banden monteren, Lars zegt, lekker standaard setje houden :D Bedankt forum!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bokmaaa schreef: di 3 maart 2020, 09:45 Haha, aan flarden heb ik het niet gereden, maar de eerste keer daar met een XR3 (redelijk snel XC bandje) reed, kwam ik thuis met minstens 15 kleine latex plekjes aan de buitenkant :winkie: Er ligt in de hogere stukken in switchbakcs e.d. ook wel zoveel steen dat ik altijd te voorzichtig doe om mijn zijwanden te sparen. En daar wil je niet aan denken tijdens een dagje uplift. Maar goed, jij zegt, lekker DH banden monteren, Lars zegt, lekker standaard setje houden :D Bedankt forum!
Hoho, ik zeg alleen dat ik het probleemloos overleeft heb, dus je kunt de gok wagen. Als je op zekerder wilt gaan, wat je misschien moet doen als je gaat downhillen, dan zou je inderdaad voor het meest lompe karkas kunnen opteren. Nog geen garantie dat het niet mis gaat, maar de kans dat het mis gaat is stukken kleiner.

Alleen is een lomp karkas ook verder precies dat: lomp. Alles behalve downhill is zo een karkas (en compound) minder/niet wenselijk.

Gewoon twee goedkope bikepark bandjes scoren voor zo een dag?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

@Lars, wanneer zijn de WP Enduro banden beschikbaar en in welke maten?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

We hadden een 2.6 in 650B op de Bikemotion. Kan niet wachten om die eens aan de tand te voelen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

suravida schreef: di 3 maart 2020, 16:11 We hadden een 2.6 in 650B op de Bikemotion. Kan niet wachten om die eens aan de tand te voelen.
Daarom mijn vraag :wink: :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Als we het over BPW hebben, Minion DHF 2.6 voor en een Rekon 2.6 achter, beide exo en nergens daar problemen gehad.. en ook Rim Dinger heeft z’n naam niet kunnen waarmaken😉
lichaamsgewicht speelt een rol maar het scheelt enorm als je een fiets ‘licht maakt’ in bepaalde situaties zodat je er meer overheen buldert dan er doorheen en alles vol op het materiaal aankomt.
De paar zwarte lijnen die ik daar geprobeerd heb zijn ook echt pikzwart en had daar met mijn fiets weinig te zoeken, daar zou ik wel een DH fiets/casing adviseren..


Verder hier nog steeds dik tevreden met de Wolfpack Trail aan de voorkant, écht een goed bandje! De pluspunten hoef ik niet meer te noemen want dat is in dit topic al genoeg gedaan:)
Op termijn vervang ik deze door een 2.4, dit matcht beter met de Rock Razor 2.35 achterop en zou er evt ook mee naar het buitenland kunnen.

En de Enduro lijkt mij ook wel wat ja, vooral dat gewicht staat me bergop wel aan..
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Herman de Biker schreef: di 3 maart 2020, 17:02 Als we het over BPW hebben, Minion DHF 2.6 voor en een Rekon 2.6 achter, beide exo en nergens daar problemen gehad.. en ook Rim Dinger heeft z’n naam niet kunnen waarmaken😉
lichaamsgewicht speelt een rol maar het scheelt enorm als je een fiets ‘licht maakt’ in bepaalde situaties zodat je er meer overheen buldert dan er doorheen en alles vol op het materiaal aankomt.
De paar zwarte lijnen die ik daar geprobeerd heb zijn ook echt pikzwart en had daar met mijn fiets weinig te zoeken, daar zou ik wel een DH fiets/casing adviseren..


Verder hier nog steeds dik tevreden met de Wolfpack Trail aan de voorkant, écht een goed bandje! De pluspunten hoef ik niet meer te noemen want dat is in dit topic al genoeg gedaan:)
Op termijn vervang ik deze door een 2.4, dit matcht beter met de Rock Razor 2.35 achterop en zou er evt ook mee naar het buitenland kunnen.

En de Enduro lijkt mij ook wel wat ja, vooral dat gewicht staat me bergop wel aan..
Rim Dinger heeft ook mijn XR4 en 3 niet volledig gesloopt, maar dat is een trail waar ik met betrekkelijk weinig veerweg en lichte bandjes niet veel plezier van heb. Licht maken werkt inderdaad, maar als letterlijk alles steen is, ontkomt je niet aan wat lompe klappers af en toe. Het 'probleem' (groot woord) is dat ik tijdens een vakantie niet alleen bikepark fiets. Ik heb ook lol in de rode en blauwe lusjes in the Forest of Dean, en wil ook lekker een rondje/omhoog kunnen fietsen. En om nou tijdens m'n vakantie met banden, latex, geen compressor enz te klooien voel ik niet veel voor :D

Er zijn 1000 mogelijkheden die iets meer een compromis zijn dan mijn huidige banden, maar Wolfpack spreekt me wel aan. 100% emotie en geen ratio. Vandaar mijn vraag in dit topic.
Laatst gewijzigd door Bokmaaa op di 3 maart 2020, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Herman de Biker schreef: di 3 maart 2020, 17:02 Als we het over BPW hebben, Minion DHF 2.6 voor en een Rekon 2.6 achter, beide exo en nergens daar problemen gehad.. en ook Rim Dinger heeft z’n naam niet kunnen waarmaken😉
Daar kwam ik met een vaartje de start invliegen, geen dinger, maar wel cappuchino zetter en hucknorriscrusher :lol:
Ik denk dat het deels een gebrek aan techniek is en dat ik met 95?kg ook niet de lichtste ben voor mijn materiaal.
Het is soms ook een kwestie van voldoende mazzel/pech hebben en wat Lars zegt, zo,n DH casing is echt alleen goed voor dat soort parken. daarbuiten zijn ze lomp en zwaarder als nodig (lange leve een reserve wielset).
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bokmaaa schreef: di 3 maart 2020, 17:25 Er zijn 1000 mogelijkheden die iets meer een compromis zijn dan mijn huidige banden, maar Wolfpack spreekt me wel aan. 100% emotie en geen ratio. Vandaar mijn vraag in dit topic.
2.4 Trail achter, 2.6 Enduro voor. Kom je nog prima mee omhoog en aardig naar beneden. Eventueel een Huck Norris achter in de band.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: di 3 maart 2020, 15:56 @Lars, wanneer zijn de WP Enduro banden beschikbaar en in welke maten?
Elan kijkt deze week of ze wat laten invliegen, maar ga normaal uit van half april dat ze met de container arriveren. En dan in 29x2.4, 29x2.6, 27,5x2.4 en 27,5x2.6.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Bokmaaa schreef: di 3 maart 2020, 17:25 Ik heb ook lol in de rode en blauwe lusjes in the Forest of Dean, en wil ook lekker een rondje/omhoog kunnen fietsen. En om nou tijdens m'n vakantie met banden, latex, geen compressor enz te klooien voel ik niet veel voor :D

Er zijn 1000 mogelijkheden die iets meer een compromis zijn dan mijn huidige banden, maar Wolfpack spreekt me wel aan. 100% emotie en geen ratio. Vandaar mijn vraag in dit topic.
Ook precies mijn reden om de fiets niet van loodzware banden te voorzien maar voor wat meer allround keuze te gaan, de combi die Lars zojuist noemt staat me wel aan maar voorlopig kan ik nog vooruit met mijn huidige rubberstapel :)
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Lars TB schreef: di 3 maart 2020, 20:04
Bokmaaa schreef: di 3 maart 2020, 17:25 Er zijn 1000 mogelijkheden die iets meer een compromis zijn dan mijn huidige banden, maar Wolfpack spreekt me wel aan. 100% emotie en geen ratio. Vandaar mijn vraag in dit topic.
2.4 Trail achter, 2.6 Enduro voor. Kom je nog prima mee omhoog en aardig naar beneden. Eventueel een Huck Norris achter in de band.
Dat ziet er voor zo'n vakantie in GB inderdaad goed uit! Te dik voor NL, maar voor en na de vakantie wisselen vind ik minder een probleem. Liever helemaal niet natuurlijk, maar daar bestaat de band niet voor. Maar, de Enduro is er alleen nog in 27,5 geloof ik? Weinig avontuurlijk als ik ben lachen de trail+race me ook wel toe.. maar dan zit ik weer heel dichtbij de XR4+XR3.
Plaats reactie