Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gangisalles
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1062
Lid geworden op: di 13 november 2007, 21:39

Ik rij al een poosje met alle types van Wolfpack, verdeeld over een breed spectrum aan fietsen en dito inzetbereik. Vandaag met mijn XC-fully eens gereden met Speed/Speed in 2.4" op 28mm interne velgen. De naam dekt in dit geval zeker de lading, gewoon voelbaar meer speed! Waar ik voorheen met de combi Race/Speed in 2.25" in de zelfde fiets reed heb ik toch behoorlijk PR's kunnen bijschrijven. Meest op de meer technische secties, dus qua grip zit het ook wel snor. Voorlopig blijf ik op deze set rijden, ben benieuwd wat ze doen als het wat modderiger wordt. ;)
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...'
gaisdergerman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 610
Lid geworden op: ma 4 augustus 2008, 13:46
Mijn mountainbike: Stevens manic

Waar zijn de wolfpack banden momenteel het beste te bestellen? Wil ze eens proberen en kan ze bij bike components niet meer vinden.
Ride like a maniac on a manic!
massah
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 14 november 2012, 22:26
Mijn mountainbike: is geniaal!

Heb de mijne bij Bikesuspension in Oirschot besteld. Ging vlotjes.
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

gaisdergerman schreef: do 15 september 2022, 22:34 Waar zijn de wolfpack banden momenteel het beste te bestellen? Wil ze eens proberen en kan ze bij bike components niet meer vinden.
Op de site van Wolfpack zelf? :tong
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Bij Elan in Wijchen is alles op voorraad volgens mij.

https://rohloff.nl/wolfpack/mountainbike-banden.html
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

Heeft iemand ervaring met klachten op wolfpack webshop? Ik heb een Speed en een Race besteld, ze zijn 11% zwaarder dan op hun site (Speed: 710g ipv 640g / Race: 765g ipv 690g). Ik vind dit onanvaardbaar, max tolerantie is +-9% volgens productpagina...
Ik heb een mail enkele dagen geleden verstuurd, tot nu toe geen reactie.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je hebt dus 11% meer gekregen dan waarvoor je betaald hebt?
Die 11% vertalen zich waarschijnlijk in een 22% langere levensduur en 22% minder lek rijden.
Tenzij het gewicht ongelijk verdeeld is lijkt me dat juist een goede deal :tong :wink:

Maar ze moeten natuurlijk wel op de email reageren.

En je moet zeker weten dat jouw weegschaal minstens net zo nauwkeurig is als die van hen. :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

Ik heb een precisie schaal ter beschikking :wink:
Als ik voor lichte banden betaal, wil ik zeker lichte banden ontvangen... Anders had ik voor een andere merk gekozen :wink:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Is het nominaal of upper spec limit?
2) Als het nominaal is, wat is de tolerantie?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Eerder (vorig jaar of nog eerder) ging het er ook al eens over.
Meerdere personen hebben toen gewichten doorgegeven. Alle banden bleken boven of ruim boven het aangegeven gewicht te zitten. Ik heb zelf ook 5 wolfpack banden in gebruik of in gebruik gehad. N.a.v. de eerdere discussie over het gewicht van WP banden heb ik die van mezelf ook toen gewogen en ze kwamen ook (ruim) boven het aangegeven gewicht van de website uit.

Persoonlijk heb ik liever een band waar ik tevreden over ben dan een aantal grammen minder, maar voor sommigen is het wel belangrijk.

Het is normaal dat er wat tolerantie is, maar Wolfpack zou de gewichten wat eerlijker op hun website mogen zetten. Of je nu waarde aan hecht of niet: Het gemiddelde gewicht van een wolfpack band is een best wel wat zwaarder dan op de website staat en dat zou niet zo moeten zijn.
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

Staat letterlijk op hun productpagina:
HINWEIS: Das Gewicht unserer Reifen kann +-9% variieren!
Het is al een grote variantie, een 640g band zou tussen 582g en 697g kunnen wegen.

Dus +11% (710g) is veel te veel...
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik vind het geweldige bandjes.
Er zweet geen latex uit, zijn goed lek bestendig en sterk. Kunnen goed tegen gesteente.
Heel tevreden over.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Wat Frank aangaf klopt. Vorig jaar kwam dit ook langs, toen bleek dat eigenlijk alle banden die gewogen werden die 9% overgewicht wel hadden.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

byorka schreef: vr 23 september 2022, 21:23 Ik vind het geweldige bandjes.
Er zweet geen latex uit, zijn goed lek bestendig en sterk. Kunnen goed tegen gesteente.
Heel tevreden over.
Dat geloof ik wel. Ik ben eigenlijk geen "ultimate weight weenie", hadden ze geschreven op hun productpagina dat hun banden >700g wegen, geen probleem dan verwacht ik geen wonderen...
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

byorka schreef: vr 23 september 2022, 21:23 Ik vind het geweldige bandjes.
Er zweet geen latex uit, zijn goed lek bestendig en sterk. Kunnen goed tegen gesteente.
Heel tevreden over.
Superbanden! Bakken met grip. Ik geef zelf geen reet om gewicht, maar dit is natuurlijk wel een verbeterpuntje voor Wolfgang.
Plaats reactie