Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dank jullie.
Klinkt als een goede opvolger. Gewicht is ook netjes.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik heb gisteren mijn eerste set WP banden omgelegd, Race achter en Cross voor in 29x2.25 in de Open hardtail. De WP’s zijn voelbaar “grippy” het rubber plakt bijna en ze hebben ook voelbaar meer zijwang dan de Schwalbe’s eraf komen.

Omleggen lukte met alleen mijn handen en een normale pomp op 24mm intern Chiner carbon velgen, easy. Achter met biba, maar het voorwiel heb ik tubeless opgelegd zonder latex en met de handpomp plopte hij vlot in de groove. Weggezet gisteren avond op 2,5 bar om te “groeien” merk ik nog geen druk verlies. Straks vul ik met latex en dan een proefrit. 😊

De Open is mijn 9 kilo XC bike voor snelle droge rondes in Drenthe en races als Gieten. De WP is besteld omdat afgelopen zondag op zo’n Drentse ronde de zijwang van mijn Rocket Ron uitscheurde. Het bekende ruitjes patroon was zichtbaar, onderweg scheurde een diagionaal over 4cm open, en ik zag later meer kleine plekken. Met een tire boot gefixed, voorzichtig naar huis gereden.

Dit gebeurde met de Noppen van de RoRo nog op zeg 90% alle kleine details met de gleufjes van het profiel nog zichtbaar. Ik ben fan de van de RoRon op de Open: snelheid, grip, lichtgewicht alles Top. Maar de levensduur is wel erg kort door de zijwangen als ik op ideale lage druk rijd. De WP’s zijn steviger en wat zwaarder, ik verwacht meer grip en levensduur.

Maar voor nu ben ik vooral benieuwd naar de ride en de snelheid op de trail.

Wordt vervolgd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Erveha bikes in Ede is nu ook dealer.

Heb al een set race/speed in 2.25, en die moet ik echt met iets minder druk rijden dan ik normaal gewend ben. Nu bij Erveha een setje Speeds 2.4 besteld voor als het weer beter wordt.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Is ook mijn ervaring! Ik rijd de WP Race/Speed ook op lagere druk dan ik gewend was. Maar het rijdt wèl heerlijk!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

Vraagje:
Nu werd mij geadviseerd om op mijn nieuwe Neuron straks snellere rubbers te leggen en viel te denken aan WP speed/race. Tevens was de tip om voor de 2.4 te gaan. Als ik voor de combi Race/Speed zou willen kiezen dan kan dat niet. De Speed is er wel in 29/2.4 maar de Race is er alleen in 29/2.2 (of 27.5/2.4).

Enig idee of de Race er wel in 2.4 is? Of nog gaat komen? Ik heb het niet van de site kunnen halen...
Repetition is the mother of all skill
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zou gewoon de 2.2 pakken, heb ik ook op mijn HT en ik heb niet het idee dat is grip of comfort mis. Op 30mm velgen denkt sowieso iedereen dat het 2.4s zijn.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Svebby schreef: vr 20 maart 2020, 12:02 Enig idee of de Race er wel in 2.4 is? Of nog gaat komen? Ik heb het niet van de site kunnen halen...
Die komt volgens mij ergens in april.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ad58 schreef: vr 20 maart 2020, 00:05 Is ook mijn ervaring! Ik rijd de WP Race/Speed ook op lagere druk dan ik gewend was. Maar het rijdt wèl heerlijk!
Heb de cross/race 2.25 combi. Op welke bandenspanning zou ik deze zetten? Weeg zo'n 92kg. Had bij m'n 27.5+ 2.8 wielen voor 1.1 en achter 1.3.

De race staat op de website als 2.2, maar op de band zelf staat 2.25 :)

Wielen lieten zich overigens heel makkelijk tubeless maken...zelfs nadat ik eerst de race - inclusief latex - op m'n voorwiel had gedaan ipv de cross :winkie:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Svebby schreef: vr 20 maart 2020, 12:02 Vraagje:
Nu werd mij geadviseerd om op mijn nieuwe Neuron straks snellere rubbers te leggen en viel te denken aan WP speed/race. Tevens was de tip om voor de 2.4 te gaan. Als ik voor de combi Race/Speed zou willen kiezen dan kan dat niet. De Speed is er wel in 29/2.4 maar de Race is er alleen in 29/2.2 (of 27.5/2.4).

Enig idee of de Race er wel in 2.4 is? Of nog gaat komen? Ik heb het niet van de site kunnen halen...
Ik heb net Race-Cross in 2.25 omgelegd, maar heb een set Speed-Speed in 2.4 klaarliggen, de droog weer set.
Als hij uitkomt neem ik er een Crioss 2.4 bij om indien nodig voor op te leggen.

Als het droog is heb je met de set 2.4s op goede (lage) druk plenty grip.
En ik heb jarenlang de oudere modellen Racing Ralph in 2.4 het jaar rond gereden.

Half April is al best snel trouwens, waneer verwacht je de bike?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Laatste bericht van Wolfpack is dat 2.4 Race en Cross nog niet in de container zitten die onderweg is... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Svebby schreef: vr 20 maart 2020, 12:02 Vraagje:
Nu werd mij geadviseerd om op mijn nieuwe Neuron straks snellere rubbers te leggen en viel te denken aan WP speed/race. Tevens was de tip om voor de 2.4 te gaan. Als ik voor de combi Race/Speed zou willen kiezen dan kan dat niet. De Speed is er wel in 29/2.4 maar de Race is er alleen in 29/2.2 (of 27.5/2.4).

Enig idee of de Race er wel in 2.4 is? Of nog gaat komen? Ik heb het niet van de site kunnen halen...
Nu zou ik voor Schoorl gewoon voor en achter Speed 2.4 pakken.

Voor de meeste andere - lees: minder zand - parcoursen is de 2.2 uitvoering van Race + Speed meer dan voldoende. Dus een beetje naar eigen inschatting.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Geldt dit ook voor de UHR, Lars?
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

Heckler40 schreef: vr 20 maart 2020, 16:00
Half April is al best snel trouwens, waneer verwacht je de bike?

Enjoy!!
Hij is al binnen en heb er woensdag mijn eerste test mee op Schoorl gedaan. :winkie:
Repetition is the mother of all skill
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Giant-E schreef: vr 20 maart 2020, 17:47 Geldt dit ook voor de UHR, Lars?
Ligt erg weinig los zand op de UHR. En los zand is een belangrijke reden om met bredere banden te rijden. Comfort is een andere. En grip! Maar als je dubbelgeveerd rijdt en niet in los zand, dan hoef je niet perse breed te gaan. Grip zou een goede reden zijn. Maar in mijn beleving bieden de 2.25 WP's zo veel grip, dat ik niet meteen over hoef te stappen op 2.4, betwijfel of dat echt nog veel extra biedt.

En net als de Vittoria 2.25 vallen de WP's niet heel erg smal.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

Lars TB schreef: vr 20 maart 2020, 16:46
Nu zou ik voor Schoorl gewoon voor en achter Speed 2.4 pakken.

Voor de meeste andere - lees: minder zand - parcoursen is de 2.2 uitvoering van Race + Speed meer dan voldoende. Dus een beetje naar eigen inschatting.
Nu heb ik jaren op voor Tough Tom 2.25 en achter Rapid Rob 2.25 (en te hoge spanning) rondgereden. En de TT was voornamelijk prima als het natter/modderiger (vooral Dijkgatbos) was. Onder gemiddelde omstandigheden zoals die voor Schoorl gelden wellicht wat te ruig. Andere kan van de medaille: ik weet niet echt beter :lol:

Zijn die 2.4 Speed's dan niet al een hele stap voor mij en ga ik op bijv. UHR echt merken dat ik daar beter met 2.25 had willen rijden? Of is dit er een in de categorie: wat je niet hebt gehad ga je niet missen? M.a.w. ga ik "last" hebben van de 2.4 Speed's op andere parcours dan Schoorl doordat de Race flink meer grip geeft die ook nodig is om lekker door te kunnen rijden?
Repetition is the mother of all skill
Plaats reactie