Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Trailbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 10:16

Race/Race of Speed/Race (Speed achter). Punt.
Trailbiker schreef: ma 8 november 2021, 19:38 Is WP race achter en WP cross voor ook een optie?
Nee.
[/quote]

Ok! Duidelijk!
Dan wordt het Race/Race. Speed is volgens mij niet in 27,5 leverbaar.

Tot 2 weken geleden heb ik trouwens nooit van dit merk gehoord, maar als ik de reviews hier mag geloven presteren deze banden beter dan de gerenommeerde merken! Ze mogen dan meer aan marketing gaan doen als het zo is.
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

Trailbiker schreef: ma 8 november 2021, 22:25 Speed is volgens mij niet in 27,5 leverbaar.
Jawel :), die ligt er bij mij achterop. Week of 3 geleden besteld.
https://wolfpack-tires.com/produkt/speed/
2,4 * 27,5"
Trailbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 10:16

Lunatt schreef: ma 8 november 2021, 23:00
Trailbiker schreef: ma 8 november 2021, 22:25 Speed is volgens mij niet in 27,5 leverbaar.
Jawel :), die ligt er bij mij achterop. Week of 3 geleden besteld.
https://wolfpack-tires.com/produkt/speed/
2,4 * 27,5"
Top!
regenhond
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 20:18
Mijn mountainbike: ‘22 Stumpjumper en ‘21 Chisel

Een Speed is wat mij betreft een no-go op een trail fully, zeker in de winter zou ik ‘m echt afraden. Ik heb ‘m geprobeerd op mijn Stumpjumper maar zelfs in de zomer blijft ie tegenwoordig in de kast liggen. De Race is veel lekkerder en heel allround, vooral aan de achterkant, en rolt nog steeds goed. Ik combineer ‘m met een Cross of Trail aan de voorkant. De Cross vind ik eigenlijk niet zo veel toevoegen tov de Race. Het verschil tussen beiden is ook niet groot, het is vooral afhankelijk van de ondergrond of een Cross wel of niet meer grip/controle geeft dan een Race. Het verschil in rolweerstand tussen die twee is ook klein. De Trail daarentegen is gelijk een andere band, duidelijk zwaarder van gewicht en rolt ook duidelijk zwaarder dan de Cross, maar wel ineens bakken meer grip.

Afhankelijk van waar je fietst zou je met Race/Race kunnen starten, als je aan de voorzijde hebt gevoel krijgt dat je soms tekort schiet dan zou je er een Trail bij kunnen bestellen om af te wisselen. Mijn ideale voorband zou tussen en Cross en een Trail in zitten denk ik, een Cross met iets hogere noppen aan de zijkant.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Herkenbare analyse. :-q

Voor “makkelijke” route’s, zeg maar de gesoigneerde zanderige flowtrails, is race-race, of speed-race dé combo. Zeker op een HT. Op wat meer natuurlijke afdalingen, los spul, schotter, komt de race als voorband, en toch ook de cross, imo op de limiet soms wat tekort.
Ik kan dit onderbouwen want kom zeer regelmatig op Bergschenhoek, elke meter op deze 7 km track kan ik inmiddels dromen, en probeer hier steeds weer mijn limiet, en dus ook die van de WP’s, op te schuiven. Vooral de snelle bochten zonder kom onderaan de afdalingen met grind/repack blijven hier op die limiet een uitdaging. Wanneer gaat ie glijden, breekt ie uit. Uiteindelijk kwam de race, en ook de cross tekort, dus nu opgeschoven naar een Trail.
Ik heb deze week op m’n nieuwe trailfully de combo Race-Trail 2.4 gemonteerd. Deze week/weekend maar eens goed testen op BH, maar ik weet al van een aantal leden hier dat ie ‘t op dat soort lastige ondergrond uitstekend doet.

Een enduro voorop gaat mij dan weer te ver, zo snoeihard daal ik ook weer niet. :winkie:
Trailbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 10:16

Giant-E schreef: di 9 november 2021, 23:02 Herkenbare analyse. :-q

Deze week/weekend maar eens goed testen op BH, maar ik weet al van een aantal leden hier dat ie ‘t op dat soort lastige ondergrond uitstekend doet.

Ok, ben benieuwd naar jouw ervaring!
Kramsky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 6 maart 2016, 17:36

Zo een weekje het hele draadje doorgegaan :o ,
Ik heb het idee dat de standaard maxxis bandjes onder de Lux toch een vrij hoge rolweerstand hebben(ikon/aspen) , op mijn oude Nerve had ik R Ray, Thunderburt combi, en behalve met sneeuw en mijn jaarlijkse Ardennen rondjes reed ik hier het hele jaar op, Schoorl, GMA, pwn, Spaarnwoude, en af en toe uhr, denk dat de race en speed of misschien zelfs de 2x speed dan voor mij wel toereikend zijn,
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Giant-E schreef: di 9 november 2021, 23:02 Vooral de snelle bochten zonder kom onderaan de afdalingen met grind/repack
"repack" in het mountainbiken heeft niets met de ondergrond te maken maar met het "re packen" vd remmen na een DH run

https://mmbhof.org/mtn-bike-hall-of-fam ... k-history/

Of je moet herbruikbare verpakkingen bedoelen als ondergrond, iets dat op Bergschenhoek niet uit te sluiten valt :wink: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Je weet exact wat ik bedoel, toch? :wink:

Repak, repac, ook goed. Het ging om de duiding.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat is repak of repac :~
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 10 november 2021, 21:07 Wat is repak of repac :~
https://youtu.be/URdbDiwAUxU
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Is dat spul dat ze in Schoorl niet kennen. Daar dreggen ze nog schelpen uit de zee.
In Rotterdam e.o. pleuren ze het op de route waar nodig. :bier:

Het is een granulaat van metselwerk en beton
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Weer wat geleerd, puin dus. Dat gooiden ze ook wel eens op de trails vd Razob, ook een afvalberg. Rijdt als het vers is niet lekker.
Wikipedia weet het gewoon.

Ik kende alleen de term repack en hardpack
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Giant-E schreef: wo 10 november 2021, 19:24 Je weet exact wat ik bedoel, toch? :wink:

Repak, repac, ook goed. Het ging om de duiding.
Menggranulaat dus …. Ah, ook hier weer wat geleerd, kende de term echt nog niet 👍
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

corex schreef: wo 10 november 2021, 21:20 Is dat spul dat ze in Schoorl niet kennen. Daar dreggen ze nog schelpen uit de zee.
In Rotterdam e.o. pleuren ze het op de route waar nodig. :bier:

Het is een granulaat van metselwerk en beton
Schoorl is natura2000 …. daar is heel weinig toegestaan als verharding, “repac” zeker niet idd
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie