Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Yep.
In Zuid L, Voerstreek, en vooral op de technische steile Vise-trails geprobeerd: was toen ook wat nat en modderig hier en daar.
De 2,25" 29" Trail heeft voor nog meer grip, geeft veel vertrouwen, maar ik had daar met de 2,35" 29" FK ook al niet zoveel te klagen. Met de Trail kon ik alles blind wat harder rijden, dus zonder ergens bij na te hoeven denken de bocht door de berg steil af. Bij de FK kan dat ook, maar dan moet je wel een tik bedachtzamer zijn met sturen en gewichtsverplaatsing. De FK is verder minimaal wat lichter (730gr vs 750gr fabrieksopgave), en rolde achter ook wat lichter. Ik vind het allebei fijne allround stevig-XC/tour/trail-light banden.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

HB_Eagle schreef: do 14 oktober 2021, 15:30 Ook maar ff hier de vraag leggen

Heeft iemand hier de forekaster een keer vergeleken met de wolfpack trail?
Jep, beide 2 jaar als voorband gereden. Grofweg dezelfde ervaring als Aurelius: De Trail geeft meer vertrouwen maar rolt en weegt wat zwaarder.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zojuist een WP-combi (Trail/Race 2.4) besteld voor m’n nieuwe Neuron 7, die nu nog met 2x een Nobby Nic 2.35 is afgemonteerd.
Die gaan er bij levering gelijk vanaf. De Race achter was een no-brainer: Zéér tevreden over. Getwijfeld tussen de Cross of Trail voorop, maar de geringe rolweerstand extra weegt niet op tegen de extra grip op vooral een Bergschenhoek, waar snelle bochten zonder kom en los grind veel vragen van techniek en materiaal. Wat extra vertrouwen kan daar geen kwaad.
Once you go Wolfpack, you’ll never go back. :bier:
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Na de lovende recensies in dit topic (en omdat er bar weinig leverbaar is) afgelopen donderdag een cross/race combi voor de Stoic van mijn vriendin besteld. Vandaag komen ze binnen, ben benieuwd!

Blijft soort van spannend om iets voor haar fiets te bestellen waar ik zelf geen ervaring mee heb. Wie weet worden jullie allemaal betaalt door Wolfpack en laat ik haar rijden op dodelijk rubber (onbedoelde grap) . :D
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Zolang ze het niet op-eet zal het lang goedgaan.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

heb hier 2 hagelnieuwe WP trail liggen.( 29x 2.4) mogen weg voor een redelijk bedrag.

het idee was om een wp enduro bij te bestellen maar gaat m niet worden
Laatst gewijzigd door nick22 op di 26 oktober 2021, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

nick22 schreef: di 26 oktober 2021, 17:34 heb hier 2 hagelnieuwe WP trail liggen. mogen weg voor een redelijk bedrag.

het idee was om een wp enduro bij te bestellen maar gaat m niet worden
welke maat?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

29x 2.4
profi
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: vr 26 november 2004, 15:09
Mijn mountainbike: Lynskey Ridgeline SS , Salsa Spearfich , on one SS 29er inbred

Ik ga me ook een set wolfpack aanschaffen. Nu rij ik met de combinatie roro en rara 2.25 waarmee ik gans het jaar rij . Bij ons in België kan het in de winter een vooral vettig bedoening zijn. Ik dacht me de cross /race aan te schaffen , eventueel in 2.40. Men wielen zijn crest MK 3 met 23 interne breedte. Is 2.40 een goed idee of toch 2.25 nemen ?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

profi schreef: ma 1 november 2021, 13:10 Ik ga me ook een set wolfpack aanschaffen. Nu rij ik met de combinatie roro en rara 2.25 waarmee ik gans het jaar rij . Bij ons in België kan het in de winter een vooral vettig bedoening zijn. Ik dacht me de cross /race aan te schaffen , eventueel in 2.40. Men wielen zijn crest MK 3 met 23 interne breedte. Is 2.40 een goed idee of toch 2.25 nemen ?
Ik zou de 2.25 pakken, valt beter op de smallere velgen en werkt om die reden dan beter dan de bredere versie!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
profi
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: vr 26 november 2004, 15:09
Mijn mountainbike: Lynskey Ridgeline SS , Salsa Spearfich , on one SS 29er inbred

Lars TB schreef: ma 1 november 2021, 16:10
profi schreef: ma 1 november 2021, 13:10 Ik ga me ook een set wolfpack aanschaffen. Nu rij ik met de combinatie roro en rara 2.25 waarmee ik gans het jaar rij . Bij ons in België kan het in de winter een vooral vettig bedoening zijn. Ik dacht me de cross /race aan te schaffen , eventueel in 2.40. Men wielen zijn crest MK 3 met 23 interne breedte. Is 2.40 een goed idee of toch 2.25 nemen ?
Ik zou de 2.25 pakken, valt beter op de smallere velgen en werkt om die reden dan beter dan de bredere versie!
Hey Lars , mercikes :-q Was nog van plan om je een pb te sturen maar je was vlugger hier :-D
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

29 inch 2.6 cross binnen. Eindelijk leverbaar. Gewicht staat nog niet op de site. Volgens mijn keukenweegschaal 910 gram. Evenveel als de nobby nic 29 inch 2.6 performance die ik al had. Beide platgelegd even breed. Dat hoort natuurlijk, maar hoeft in de praktijk niet altijd zo te zijn. Op een 25 mm interne breedte velg geplaatst. De band daarop 60 mm breed. De velg is natuurlijk niet ideaal voor deze bandmaat, maar ook niet problematisch. Qua bochten niet en tubeless niet. Ik ga beide 2.6 banden gebruiken bij ritten in limburg, de ardennen en frankrijk. Daar waar ik op modder voorbereid moet zijn.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Ik dacht altijd dat een smallere band in het voordeel was in de modder ivm aqua planning
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Klopt.
Plus....Modderband is wat smaller om gewicht van aanplakkende modder en frame scrub te verminderen.
Dat laatste is met de moderne frames voor bredere banden een verbetering. En b.v. een lefty in een scalpel ( Pieter??) heb je aan de voorzijde een ander uitgangspunt.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

2.6 cross klinkt wel als een mogelijke middenweg tussen de 2.4 Cross en de 2.4 Trail.
Wel benieuwd naar de ervaringen vwb rolweerstand vs 2.4 trail.
Plaats reactie