Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het is dat er veel zand op de achterband zit, anders zou je haast niet geloven dat de foto in Noord Holland genomen is :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MacReal schreef: wo 6 oktober 2021, 14:20 Het is dat er veel zand op de achterband zit, anders zou je haast niet geloven dat de foto in Noord Holland genomen is :bier:
Ja, dat Schoorl is zo vlak nog niet, kwam ik vandaag ook weer achter bij inspectie nog aan te leggen delen v.d. nieuwe lussen ...... zwaarste route van NL wordt 't ....... nog even geduld.

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

yo-eddy schreef: wo 6 oktober 2021, 20:41
Ja, dat Schoorl is zo vlak nog niet, kwam ik vandaag ook weer achter bij inspectie nog aan te leggen delen v.d. nieuwe lussen ...... zwaarste route van NL wordt 't ....... nog even geduld.
Ik denk dat het niet eens de zwaarste route van Noord-Holland wordt. Tenzij je Wolfpacks vindt die zich volledig ingraven het zand, vermoed ik dat Spaarnwoude een tikkeltje zwaarder blijft. Schoorl is wel mooier dan zo een afvalberg.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Willem Altes schreef: wo 6 oktober 2021, 23:57
yo-eddy schreef: wo 6 oktober 2021, 20:41
Ja, dat Schoorl is zo vlak nog niet, kwam ik vandaag ook weer achter bij inspectie nog aan te leggen delen v.d. nieuwe lussen ...... zwaarste route van NL wordt 't ....... nog even geduld.
Ik denk dat het niet eens de zwaarste route van Noord-Holland wordt. Tenzij je Wolfpacks vindt die zich volledig ingraven het zand, vermoed ik dat Spaarnwoude een tikkeltje zwaarder blijft. Schoorl is wel mooier dan zo een afvalberg.
Ken je de nieuwe lussen?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Willem Altes schreef: wo 6 oktober 2021, 23:57
yo-eddy schreef: wo 6 oktober 2021, 20:41
Ja, dat Schoorl is zo vlak nog niet, kwam ik vandaag ook weer achter bij inspectie nog aan te leggen delen v.d. nieuwe lussen ...... zwaarste route van NL wordt 't ....... nog even geduld.
Ik denk dat het niet eens de zwaarste route van Noord-Holland wordt. Tenzij je Wolfpacks vindt die zich volledig ingraven het zand, vermoed ik dat Spaarnwoude een tikkeltje zwaarder blijft. Schoorl is wel mooier dan zo een afvalberg.
Denk aan de klimmen van Spaarnwoude maar dan 23km lang op zandbodem 🥵
Have fun!
Rinse.
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

Van het weekend BBC gereden met Wolfpack cross voor en race achter, beide 2.4. Ging prima alle grip die nodig was en geen lekke band gehad.
Toch wel vrij veel mensen gezien die lek stonden en vrijwel allemaal reden ze met binnenband. Snap eigenlijk niet zo waarom ze niet tubeless gaan rijden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29969
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Omdat ze latex geklieder vinden :wink:

Ik klieder liever thuis dan langs de trails. En dat geklieder thuis valt reuze mee.

Maar ja, dat wil niet iedereen geloven. Maakt op de Veluwe ook niet uit, maar in de Voerstreek :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Iemand toevallig al een 2.6 cross voor gereden? N.a.v. dit topic sta ik op een punt een setje cross/race 2,4 te bestellen (29"). Al twijfel ik een beetje over 2.4 of 2.6 voor (Pike boost voor, dus dat moet wel passen, achter max 2.4 29"). Nu kom ik van 26" (2.25 voor, 2.35 achter), dus alles is voor mij breed en groot ;). Velgen zijn 30 mm intern en ik rij in Belgisch Limburg. Ondergrond dus erg gevarieerd (los zand op de Heide, lemige modder, losse bosgrond, los grind en keien op de Terrils etc.). Ik zal ook regelmatig in de Ardennen gaan fietsen, maar daar wil een aparte wielset voor gaan bouwen met dedicated banden).

ps. ik wacht nog op m'n frame ;) Ik heb alle onderdelen al verzameld op de banden en dropper post na... :) Oftewel, fiets is nog niet af en ik kan nog niks testen....
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

jerry's kid schreef: do 14 oktober 2021, 09:15 Iemand toevallig al een 2.6 cross voor gereden? N.a.v. dit topic sta ik op een punt een setje cross/race 2,4 te bestellen (29"). Al twijfel ik een beetje over 2.4 of 2.6 voor (Pike boost voor, dus dat moet wel passen, achter max 2.4 29"). Nu kom ik van 26" (2.25 voor, 2.35 achter), dus alles is voor mij breed en groot ;). Velgen zijn 30 mm intern en ik rij in Belgisch Limburg. Ondergrond dus erg gevarieerd (los zand op de Heide, lemige modder, losse bosgrond, los grind en keien op de Terrils etc.). Ik zal ook regelmatig in de Ardennen gaan fietsen, maar daar wil een aparte wielset voor gaan bouwen met dedicated banden).

ps. ik wacht nog op m'n frame ;) Ik heb alle onderdelen al verzameld op de banden en dropper post na... :) Oftewel, fiets is nog niet af en ik kan nog niks testen....
Is die al verkrijgbaar dan? Ik heb de 2.6 Enduro voor en die bevalt beter dan verwacht, geen idee in echte Enduro omstandigheden maar hij rolt soepel en lost zand en prut goed, mooi gelijkmatig grip verloop. Als je niet persé voor snelle tijden gaat is het een fijn bandje (en hij loopt echt veel lichter dan menig ander Enduro band)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10373
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Op wat voor frame/fiets precies ga je dan rijden?
(Als je voor de Ardennen toch een dedicatie wielset gaat rijden zou ik voor de rest (XC) met 2,4" V en A overwegen te gaan rijden, is echt wel breed op 30mm en 29", zeker als je van 26"komt).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Op een Stanton Sherpa Gen 3 :) Als complete set wordt ie geleverd met 2.5 voor en 2.4 achter (niet dat dat veel zegt....sowieso is UK een andere terrein uiteraard).
Ok, ja ik neigde daarom ook al naar 2.4 voor en achter.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

De 29 2.6 cross staat al sinds een eeuwigheid aangekondigd. begin dit jaar al eens naar gevraagd, Toen werd aangegeven dat hij deze zomer zou komen. Net even gekeken, zou midden oktober, nu dus, leverbaar moeten zijn. Je kunt hem nog niet bestellen.

Ik wil een buitenland wielsetje maken met 2x 29 inch 2.6 inch cross banden om een beetje door de modder en los zand te kunnen komen zonder al teveel concessies te plegen bij een harde ondergrond. Deze zomer in normandie een 2.6 inch nobby nic voor op gezet. Die voldeed daar aardig. De 2.4 speed achterop niet.
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

yo-eddy schreef: do 14 oktober 2021, 09:27
jerry's kid schreef: do 14 oktober 2021, 09:15 Iemand toevallig al een 2.6 cross voor gereden? N.a.v. dit topic sta ik op een punt een setje cross/race 2,4 te bestellen (29"). Al twijfel ik een beetje over 2.4 of 2.6 voor (Pike boost voor, dus dat moet wel passen, achter max 2.4 29"). Nu kom ik van 26" (2.25 voor, 2.35 achter), dus alles is voor mij breed en groot ;). Velgen zijn 30 mm intern en ik rij in Belgisch Limburg. Ondergrond dus erg gevarieerd (los zand op de Heide, lemige modder, losse bosgrond, los grind en keien op de Terrils etc.). Ik zal ook regelmatig in de Ardennen gaan fietsen, maar daar wil een aparte wielset voor gaan bouwen met dedicated banden).

ps. ik wacht nog op m'n frame ;) Ik heb alle onderdelen al verzameld op de banden en dropper post na... :) Oftewel, fiets is nog niet af en ik kan nog niks testen....
Is die al verkrijgbaar dan? Ik heb de 2.6 Enduro voor en die bevalt beter dan verwacht, geen idee in echte Enduro omstandigheden maar hij rolt soepel en lost zand en prut goed, mooi gelijkmatig grip verloop. Als je niet persé voor snelle tijden gaat is het een fijn bandje (en hij loopt echt veel lichter dan menig ander Enduro band)
Niet goed opgelet blijkbaar :-? Ik dacht dat ie al verkrijgbaar was...Enduro is vrees ik iets teveel rolweerstand voor m'n thuisrondjes. Snelle tijden interesseren me niet zo, maar vind het wel lekker als het snel rolt en ik niet teveel hoef bij te trappen ;) Op m'n nog te bouwen wielset komt meer een Trail/Enduro achtige set, dus daar zou de Enduro 2.6 een mogelijk goede kandidaat voor zijn.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16813
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Maxxis Rekon is er ook in 29 x 2.6, die heb ik op mijn hardtail.
Hele aardige NL-bandjes, alleen rijd ik ook regelmatig op mijn e-mtb met een 2.8 Magic Mary voorop en dan is het toch elke keer weer even wennen aan dat smalle bandje met kleine noppen voor m'n neus... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 828
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Ook maar ff hier de vraag leggen

Heeft iemand hier de forekaster een keer vergeleken met de wolfpack trail?
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Plaats reactie