Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Iemand die de rekon race heeft gehad en wolfpack race of speed als voorband? Welke vond je fijner? Is de rekon race te vergelijken met speed of race qua weerstand en met welke qua grip?

En de forekaster?
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

bijkerk0318 schreef: di 8 maart 2022, 00:10 Iemand die de rekon race heeft gehad en wolfpack race of speed als voorband? Welke vond je fijner? Is de rekon race te vergelijken met speed of race qua weerstand en met welke qua grip?

En de forekaster?
Heb de Rekon-race, wp speed en race wel als achterband gehad
Daar vond ik de wp race denk ik het fijnst maar wel te snel slijten
Rekon-race zit beetje tussen de 2 wp in maar is een stuk slijtvaster
Daarbij ben ik één van de weinigen op dit forum die juist de gele maxxis letters mooi vind 😬 de forekaster komt dichter bij de trail waarbij de forekaster beter met losse en modderige ondergrond overweg kan
Ps de aspen is fijner dan de rekon race mits je de goede band/velg verhouding kan hanteren
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

HB_Eagle schreef: di 8 maart 2022, 09:32
bijkerk0318 schreef: di 8 maart 2022, 00:10 Iemand die de rekon race heeft gehad en wolfpack race of speed als voorband? Welke vond je fijner? Is de rekon race te vergelijken met speed of race qua weerstand en met welke qua grip?

En de forekaster?
Heb de Rekon-race, wp speed en race wel als achterband gehad
Daar vond ik de wp race denk ik het fijnst maar wel te snel slijten
Rekon-race zit beetje tussen de 2 wp in maar is een stuk slijtvaster
Daarbij ben ik één van de weinigen op dit forum die juist de gele maxxis letters mooi vind 😬 de forekaster komt dichter bij de trail waarbij de forekaster beter met losse en modderige ondergrond overweg kan
Ps de aspen is fijner dan de rekon race mits je de goede band/velg verhouding kan hanteren
Ik rij nu met speed achter en race voor.(2,25) Prima banden. Speed voor vond ik net iets te spannend. Race geeft me veel vertrouwen. Maar een band dat wat lichter rolt en lijkt op de race is het proberen waard. Dus ben ik opzoek naar een andere voorband, of niuja voor in de nabije toekomst

Volgens mij heb ik 25mm velgen. In ieder geval waar 2,25 banden het beste bij passen.

Wat maakt de Aspen fijner?
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

bijkerk0318 schreef: di 8 maart 2022, 17:04
Wat maakt de Aspen fijner?
Te opzichte van de Rekon-race is de Aspen
Lichter
Sterker
Hogere middennop
Kleinere zijnop

Ik vind het voor mij alleen jammer dat de Aspen van 2.25 naar 2.4WT springt dat vindt ik voor mijn 27mm velgen te klein of te groot

Daarom heb ik ook wel eens de 2.35 rekon race erop liggen
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

HB_Eagle schreef: wo 9 maart 2022, 17:17 Ik vind het voor mij alleen jammer dat de Aspen van 2.25 naar 2.4WT springt dat vindt ik voor mijn 27mm velgen te klein of te groot
Seriously?

Ieder zijn mening, ik rijd al 2 jaar met 2.4 banden op 27mm velgen en die zijn voor elkaar gemaakt, perfecte fit. Ik heb de 2.4 banden letterlijk gewisseld van mijn andere wielset met 30mm intern velgen en kan het verschil niet benoemen, drukken zijn gelijk. En ik rijd met evenveel overtuiging en plezier een set 2.35 of 2.25 op diezelfde wielen.

IMHO werkt een band op een zekere range aan velg maten met een ideaal bereik dat meerdere maten omvat. En een velg werkt zo ook met een range aan banden maten en 27mm is perfect geschikte voor 2.25 en 2.4. YMMV

De Aspen in 2.4 bestaat al sinds lang vóór de huidige brede velgen doorzetten. Ik heb echt jarenlang met 2.4 banden op 23mm intern gereden, en dat werkt uitstekend. Ook in de Harz Ardennen en Alpen. En daarvoor weer jaren lang met 2.4 op 21mm intern en dat doe ik nu inderdaad niet meer.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Heckler40 schreef: wo 9 maart 2022, 21:48
HB_Eagle schreef: wo 9 maart 2022, 17:17 Ik vind het voor mij alleen jammer dat de Aspen van 2.25 naar 2.4WT springt dat vindt ik voor mijn 27mm velgen te klein of te groot
Seriously?

Ieder zijn mening, ik rijd al 2 jaar met 2.4 banden op 27mm velgen en die zijn voor elkaar gemaakt, perfecte fit. Ik heb de 2.4 banden letterlijk gewisseld van mijn andere wielset met 30mm intern velgen en kan het verschil niet benoemen, drukken zijn gelijk. En ik rijd met evenveel overtuiging en plezier een set 2.35 of 2.25 op diezelfde wielen.

IMHO werkt een band op een zekere range aan velg maten met een ideaal bereik dat meerdere maten omvat. En een velg werkt zo ook met een range aan banden maten en 27mm is perfect geschikte voor 2.25 en 2.4. YMMV

De Aspen in 2.4 bestaat al sinds lang vóór de huidige brede velgen doorzetten. Ik heb echt jarenlang met 2.4 banden op 23mm intern gereden, en dat werkt uitstekend. Ook in de Harz Ardennen en Alpen. En daarvoor weer jaren lang met 2.4 op 21mm intern en dat doe ik nu inderdaad niet meer.

Enjoy!!
Misschien dat jij niet met een WT versie rijd
Ik rijd al met zo laag mogelijke druk (1.4) met m'n 85kg
En merk dat ik met 2.4WT op 27mm velg naar de 1.5/1.6 moet gaan
Maar verder rijd het top
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik weeg 94 kg en rijd wolfpack Speed/Race 2.4 op 27mm en 30mm velgen op 1.2 en 1.3 bar in NL
In de Alpen, bikeparks en Finale rijd ik Maxxis WT 2.4 en 2.5 op 1.5 -1,6 bar op 30mm velgen

De Maxxisen hebben ook steviger karkassen

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Heckler40 schreef: do 10 maart 2022, 11:27 Ik weeg 94 kg en rijd wolfpack Speed/Race 2.4 op 27mm en 30mm velgen op 1.2 en 1.3 bar in NL
In de Alpen, bikeparks en Finale rijd ik Maxxis WT 2.4 en 2.5 op 1.5 -1,6 bar op 30mm velgen

De Maxxisen hebben ook steviger karkassen

Enjoy!!
ja zoiets dacht ik al (geen WT op 27)
Rij zelf de WP's ook 2.4 op de 27
Zijn we gelijk weer on topic 😉
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

Wie weet er een fysieke winkel welke de Wolfpack Speed 27,5 x 2,4 (2 stuks) op voorraad heeft liggen ?
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Kalfonske schreef: do 17 maart 2022, 22:53 Wie weet er een fysieke winkel welke de Wolfpack Speed 27,5 x 2,4 (2 stuks) op voorraad heeft liggen ?
Weet niet wat de huidige voorraad is maar je zou bij Elan kunnen informeren

Elan
Copernicusstraat 10
6604 CR Wijchen
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

Bedankt voor de info
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Aankomende zomer ga ik naar Brilon. Ik wil daar een paar vaste routes doen, flow trail Willingen, trail Park Winterberg en trailpark brilon gaan doen.

Hier rij ik met wolfpack (2,25)speed achter en race voor. Vorig jaar in Luxemburg heb ik de speed tijdelijk vervangen voor een meczal TNT trail omdat ik begreep dat de race sneller lek zou rijden. Ik vind de meczal minder fijn omdat die minder grip heeft, minder soepel is en ik hem vaker voel glijden in de bochten.

Mijn vraag: is de race sterk genoeg voor waar ik wil rijden?
Is de speed sterk genoeg?
Welke stevigere achterband raad je aan voor in het buitenland i.p.v. de meczal?

Ik rij met latex binnenbanden, op 1,5bar en weeg 61kg
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Je bent ‘n echte lichtgewicht met 61kg. Op welke fiets ga je daar rijden?

Minimaal Cross-Race, voor XC-achtig werk en lichtere trails onder goede omstandigheden zou ik zeggen. Voor ‘t echte trailwerk eerder de WP Trail voor, Cross minimaal evt achter. Maar goed… hoe agressief ga je er rijden, op welke bike? En sowieso tubeless rijden.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

aurelius schreef: do 24 maart 2022, 09:23 Je bent ‘n echte lichtgewicht met 61kg. Op welke fiets ga je daar rijden?

Minimaal Cross-Race, voor XC-achtig werk en lichtere trails onder goede omstandigheden zou ik zeggen. Voor ‘t echte trailwerk eerder de WP Trail voor, Cross minimaal evt achter. Maar goed… hoe agressief ga je er rijden, op welke bike? En sowieso tubeless rijden.
Voornamelijke xc achtig werk en lichtere trails. Ik rij met een hardtail. En hoe agressief ik ga rijden? In mijn beleving best agressief maar in de praktijk zal het allemaal wel meevallen haha. Jumpen kan ik niet maar ik hou er wel van om speels te rijden.

Banden met veel weerstand trekken mij niet zo. maar je hebt wel meer grip en de kans op lekrijden is natuurlijk veel kleiner.

En wat valt onder het echte trailwerk? Want dat klinkt wel aantrekkelijk.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Voor puur XC en lichte trails kun je m.i. volstaan met 2 x WP Race. Voor dit soort gebruik voldoende grip / lekbestendigheid.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Plaats reactie