Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Enrico schreef: wo 9 februari 2022, 14:38
awinkel schreef: wo 9 februari 2022, 13:06 Ik vraag mij af of je met 95kg wel lager moet gaan dan 1,8 bar.
Ik neem aan dat je de velg graag heel wilt houden...
Met 92kg (nu 88) reed ik zonder problemen de WP Speed / Race & Cross met 1.3 / 1.5 bar (En dat met een latex biba). Denk dat het met 95 kg zeker lager kan dan 1.8 bar.
Ik gebruik een Donrox compressor waarvan de drukmeter behoorlijk precies is.
Ik snap dat dus echt niet, ik weeg met uitrusting rond de 85 kg, en als ik lager ga dan 1,5 bar krijg ik met alle banden waar ik mee gereden heb echt doorslag bij boomwortels en stenen op de velg. Ik meet de druk overigens met zo'n drukmetertje van Schwalbe, de compressor en de drukmeter geven allebei hetzelfde aan, dus dat zal ook wel kloppen.
Sneeuwmonster
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

sama schreef: wo 9 februari 2022, 16:54
Ik snap dat dus echt niet, ik weeg met uitrusting rond de 85 kg, en als ik lager ga dan 1,5 bar krijg ik met alle banden waar ik mee gereden heb echt doorslag bij boomwortels en stenen op de velg. Ik meet de druk overigens met zo'n drukmetertje van Schwalbe, de compressor en de drukmeter geven allebei hetzelfde aan, dus dat zal ook wel kloppen.
Juist ja, snap ik ook niets van.
Als je met 1.5 bar of lager rijdt rolt de achterband bij de eerste kombocht op Harry Slinger toch al van de velg?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Helemaal eens. Ik weeg 77 kg en als ik de Wolfpack Speed achter lager zet dan 1,6 bar dan voel ik de band echt wel knikken.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Als je dit topic terugleest zijn er genoeg die met 1.3 bar (of zelfs lager) rijden :wink:
1.3 voor is mij betreft de ondergrens die ik op de thuisroutes aanhoud. 1.5 de bovengrens. Daarboven gaat het m.i. teveel ten koste van grip, comfort en rolweerstand.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

Mijn bikevriend had een burpende WP speed
1,6bar, eerste beste bocht op snelheid kotst de band alle latex uit
3x gebeurd, gaat je toch vervelen dus er ligt nu een biba in.
Kan ook aan de velg liggen, zijn Maxxis Rekon heeft dit op dezelfde velg nooit gehad.
Qua Patet Orbis
Zdlrn91
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 2 juni 2021, 13:40

Net 2x race gekocht via het forum. Ben benieuwd!
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Downtherabbithole schreef: wo 9 februari 2022, 18:18 Mijn bikevriend had een burpende WP speed
1,6bar, eerste beste bocht op snelheid kotst de band alle latex uit
3x gebeurd, gaat je toch vervelen dus er ligt nu een biba in.
Kan ook aan de velg liggen, zijn Maxxis Rekon heeft dit op dezelfde velg nooit gehad.
Is wel fijn als een band er niet makkelijk op gaat. Heb je dat gekots ook niet zo snel.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Bandendruk is toch ook afhankelijk van combinatie velg en bandbreedte? Ik rijd 27.5 inch, 25mm interne velgen met 2.4 wolfpacks en rijdergewicht (std kleding en rugzak) van 75kg en heb achter 1.5 en voor 1.3.
En de fiets is een hardtail met gewicht van 12.5 kg.
Heb nog geen last gehad van aflopende of burpende banden.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

sama schreef: wo 9 februari 2022, 16:54
Enrico schreef: wo 9 februari 2022, 14:38

Met 92kg (nu 88) reed ik zonder problemen de WP Speed / Race & Cross met 1.3 / 1.5 bar (En dat met een latex biba). Denk dat het met 95 kg zeker lager kan dan 1.8 bar.
Ik gebruik een Donrox compressor waarvan de drukmeter behoorlijk precies is.
Ik snap dat dus echt niet, ik weeg met uitrusting rond de 85 kg, en als ik lager ga dan 1,5 bar krijg ik met alle banden waar ik mee gereden heb echt doorslag bij boomwortels en stenen op de velg. Ik meet de druk overigens met zo'n drukmetertje van Schwalbe, de compressor en de drukmeter geven allebei hetzelfde aan, dus dat zal ook wel kloppen.
Hoe breed zijn je velgen dan? Ik had hetzelfde met diverse banden op 21mm intern, en kan met 30mm echt een stuk lager. Ik rijd met 85 kilo op iets van 1.3 voor 1.4 achter zonder problemen. Als ik ergens rijd met veel wortels ga ik achter iets hoger, want dan slaat hij idd wel eens door. Dat vind ook overigens bij de Wolfpack race wel vrij kritisch achter. Iets te hard en hij gaat stuiteren op de ondergrond, iets te laag en hij slaat door en gaat wat zwabberen. Bij schwalbe racing Ralph of Vittoria mezcal is dit bereik breder. Met Biba voor de volledigheid.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik ben 94 kg en rijd altijd met een 4? kg rugzak. WP 2.4 Speed achter op 30 mm velg en 1,3 bar in Drenthe, en als ik naar bv Nijmegen ga iets meer, tot 1,5 bar 22 Psi. Voor nog een tiende lager. Harrie Slinger heb ik volgens mij nog niet op WP gedaan, laatste keer op de Ripley was met andere banden, zou nu inzetten op 1,5 net als Nijmegen

Ik weet dat mijn drukken laag zijn, meet trouwens met mijn Topeak pomp, daar is mijn ervaring op ge”ijkt” hij kan er iets naast zitten. Maar bv Compressies in kombochten heb ik lokaal alleen in het vlakke. Wortels dus wel, maar ook en vooral ook langere stukken diep en los geel zand op de heide. Het is een compromis, en ik ga daarin bewust Laag.

En dat betekent bijvoorbeeld dat ik over wortels niet gedachtenloos door rijden kan. Dan ga ik uit het zadel op de pedalen en maak ik de Bike bewust “licht” om doorslaan te voorkomen. Lukt met intussen jarenlange ervaring heel aardig.

Of ik ga gewoon niet hard genoeg natuurlijk :bier:

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op wo 9 februari 2022, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik zit op 27mm breedte met 2,35 banden.
Dus dat is min of meer wel vergelijkbaar, misschien heeft het ook wel met de rijstijl te maken? Ik kijk echt nergens naar wat dat betreft, pak alle wortels bijvoorbeeld maximaal mee.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Rijstijl scheelt natuurlijk enorm. Harry Slinger op ‘t gemak in 1.20 min of (op mijn tempo) 55 sec volle bak. Zoals Jefro98 al zei, dan ligt in de 1e kombocht je band eraf.
Ook ‘t type route scheelt enorm. Hier op Bergschenhoek bijvoorbeeld kom je niet weg met een druk onder de 1.7 bar. De rocky ondergrond laat dat gewoon niet toe.
Ga je bijvoorbeeld voor een mellow rondje Zeisterlitz of LV-HV zou ik ‘t ook wel aandurven met een 1.3 bar.
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

sama schreef: wo 9 februari 2022, 21:18 Ik zit op 27mm breedte met 2,35 banden.
Dus dat is min of meer wel vergelijkbaar, misschien heeft het ook wel met de rijstijl te maken? Ik kijk echt nergens naar wat dat betreft, pak alle wortels bijvoorbeeld maximaal mee.
Precies dit dus ; ik zie het ook vaak op een single trail als ik achter iemand fietst die werkelijk elke wortel en elk gat maximaal meepakt.
Ik fiets er liever omheen of stuur een bocht net even anders in en ben uiteindelijk sneller en minder moe aan het eind van de rit.
Ik rij meestal voor 1.4 en achter 1.5 bar op mijn xc-fiets, velgen 25mm intern met WP 2.25.
flarvb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 30 juli 2019, 14:23

Vandaag de Race en Speed in 2.4 ontvangen Gewicht is 698 respectievelijk 683gram.
Op de website van WP staan ze 680 respectievelijk 640 geadverteerd. Hoewel er keurig bij staat dat afwijking mogelijk is, adverteert Wolfgang met optimistische gewichten.
Voor mij geen deal-breaker maar is goed om te weten voor weight weenies.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Arjan76 schreef: wo 9 februari 2022, 22:56
sama schreef: wo 9 februari 2022, 21:18 Ik zit op 27mm breedte met 2,35 banden.
Dus dat is min of meer wel vergelijkbaar, misschien heeft het ook wel met de rijstijl te maken? Ik kijk echt nergens naar wat dat betreft, pak alle wortels bijvoorbeeld maximaal mee.
Precies dit dus ; ik zie het ook vaak op een single trail als ik achter iemand fietst die werkelijk elke wortel en elk gat maximaal meepakt.
Ik fiets er liever omheen of stuur een bocht net even anders in en ben uiteindelijk sneller en minder moe aan het eind van de rit.
Ik rij meestal voor 1.4 en achter 1.5 bar op mijn xc-fiets, velgen 25mm intern met WP 2.25.
Ik bedoel er juist mee dat ik niet naar de wortels kijk, op de trails zie je vaak dat mensen overal omheen sturen om maar geen wortel te raken, ik pak volgens mij juist de snelste lijn, ook als daar toevallig wortels liggen. Volgens mij ben je juist dan veel sneller.
Sneeuwmonster
Plaats reactie