Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

aurelius schreef: zo 25 september 2022, 15:28
Lars TB schreef: zo 25 september 2022, 15:07
… Met kennis komt arrogantie... .
Nee hoor, ligt er maar net aan hoe je met je kennis omgaat en hoe je je woorden kiest. Dat maakt of je al dan niet arrogant over komt. Kies je je woorden anders, bij gelijke kennis, dan kun je zelfs zomaar wijs overkomen. Het verschil zit ‘m niet in de kennis, maar in de gekozen woorden :wink:.
Je bedoelt dat als ik beter uitleg dat ik het beter weet dat ik dan niet arrogant over kom? Hmm, interessant... .


:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ennnn terug naar de banden. Dat gezegd hebbende is het voor IEDEREEN een goed idee om het geschreven woord zorgvuldig te kiezen.

Amen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

Amai, wat een reactie...

Ik had gewoon een vraag over wolfpack support ivm banden specificaties, heb niets gezegd over kwaliteit van de banden of betrouwbaarheid van bedrijf... En ik denk niet dat technische info "highly overrated" is, zelfs als het gewicht zeker niet de belangrijkste factor is.

En als ik in België woon zie ik geen reden om via de NL importeur te kopen ipv rechstreeks bij de duitse fabrikant, lijkt me toch logischer?

Een vriend van mij is super happy met zijn Wolfpack banden, maar alle banden die hij heeft aangekocht zijn bijna 100g lichter dan de mijne, daarom heb ik de vraag gesteld. Als ik een antwoord ontvang ga ik die hier delen als iemand interesse heeft.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2078
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Trek het je niet aan, er zijn mensen die eerst dit roepen...
Lars TB schreef: vr 2 september 2022, 12:46
Stunning schreef: vr 2 september 2022, 11:17 Overigens, ook Maxxis claimt zelf dat 2.4 het beste werkt op een 35mm. Ik neem aan dat een fabrikant best wel weet waar ze het over hebben....
Waar je dan weer in testen terug vindt dat de testers die Maxxis banden beter vinden presteren op 30 mm velgen.

Ik neem aan dat die testers best wel weten waar ze het over hebben...
En dan dit...
Lars TB schreef: zo 25 september 2022, 11:08
lapinou schreef: za 24 september 2022, 08:24 Misschien... Er is weinig technische info over de banden, zoals karkaslagen enz...
Ze zijn misschien super banden, en een beperkte gamma vind ik een goed idee, maar qua marketing en duidelijkheid over wat je koopt, zijn we ver van "topmerken". Qua (online) prijzen zijn ze niet echt goedkoper dan vergelijkbare banden bij Schwalbe, Maxxis, Pirelli, Vittoria enz.
Technische info is highly overrated. Er gaat gewoon teveel onzin rond op het internet en bij de vaktijdschriften om als leek iets zinnigs uit technische info te halen.
Dus niet echt consistent.

Je hebt zeker een punt met het gewicht van die Wolfpack banden.

Zelf heb ik het laatst ondervonden met een Maxxis Ikon band. Mijn vorige band woog netjes 667 gram (en was conform de website van Maxxis) en de nieuw bestelde Ikon weegt 719 gram. Saillant detail is dat het gewicht van de Ikon op de website was opgehoogd naar 739 gram. Dus nu weegt de band in ene minder dan het opgegeven gewicht.

Ergo, het komt er op neer, zoals eerder aangehaald, dat je je banden beter niet kan wegen en gaan rijden :lol: Maar het is wel interessant om te weten hoe Wolfpack gaat reageren. Mede gezien het gewicht van een band (gemeten vs aangegeven) een beetje een dingetje is geworden bij de meeste fabrikanten.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

lapinou schreef: ma 26 september 2022, 10:34 En als ik in België woon zie ik geen reden om via de NL importeur te kopen ipv rechtstreeks bij de duitse fabrikant, lijkt me toch logischer?
Goed, dat was dan weer niet direct duidelijk en inderdaad is het dan niet logisch in NL te kopen. Daarvoor mijn excuses.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Stunning schreef: ma 26 september 2022, 19:04 Dus niet echt consistent.
Oei, die zat je dwars hè?

Maar ik zie geen inconsistentie, ik weet niet wat jij wel ziet.



Ik ben redelijk duidelijk dat praktijkvoorbeelden vaak meer zeggen dan de achterliggende technische info. En dat is de 'onzin' die ook in de vakbladen staat, ingefluisterd door de (marketing afdeling van) fabrikanten.
En dus niet de zaken die testers ervaren (het Duitse Bike testers uitgezonderd, die voelen altijd precies wat de machine daarvoor uitgevonden heeft).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Lars TB schreef: zo 25 september 2022, 11:10 En als je ze iets duurder bij de Nederlandse importeur had gekocht dan had je al wel een antwoord gehad! En misschien zelfs een setje banden dat binnen de marge valt!
Ik heb mijn banden ook gewoon rechtstreeks van de WP website gekocht. Als ik in Nijmegen zou wonen was ik wellicht binnengewipt bij de importeur en had ze daar gekocht.
Maar met zo'n website als Elan kijk ik snel waar ik ergens anders WP banden kan bestellen. En ik ben vast niet de enige.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1739
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Een fietsmaatje van me was ook niet happig op het bestellen daar. Ook omdat ik zelf net banden van een ander merk had gekocht, leg dan maar eens uit dat hij Wolfpack banden zou moeten kopen bij een onlogische website. Dus hij heeft nu die andere banden en nu mag ik Wolfpack banden gaan bestellen :D
Jammer dat ze niet gewoon in het rek hangen bij mijn fietsmaker, en fijn dat ze niet meedoen aan de gekleurde zijwanden hype.
Het is hier geen ponykamp!
Baron Gijs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 13:28
Mijn mountainbike: Kona Unit, Vitus Mythique

Via Rohloff.nl opzoeken. zelfde deur, ander naambordje, andere beleving zeg maar.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1739
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Baron Gijs schreef: di 27 september 2022, 15:22 Via Rohloff.nl opzoeken. zelfde deur, ander naambordje, andere beleving zeg maar.
“Copyright © 2022, Elan - Rohloff.nl is een groothandel en levert niet aan consumenten”

Andere beleving inderdaad. Ik neem aan dat ze het druk genoeg hebben daar, dan kan de kleine moeite die het kost om het geheel minder verwarrend te maken een probleem zijn.
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

FranX78 schreef: ma 26 september 2022, 20:55
Lars TB schreef: zo 25 september 2022, 11:10 En als je ze iets duurder bij de Nederlandse importeur had gekocht dan had je al wel een antwoord gehad! En misschien zelfs een setje banden dat binnen de marge valt!
Ik heb mijn banden ook gewoon rechtstreeks van de WP website gekocht. Als ik in Nijmegen zou wonen was ik wellicht binnengewipt bij de importeur en had ze daar gekocht.
Maar met zo'n website als Elan kijk ik snel waar ik ergens anders WP banden kan bestellen. En ik ben vast niet de enige.
Klopt, ik had hetzelfde met een setje Rad15 velgen die ik vorig jaar besteld heb bij Elan. Prima velgen maar de website en het 'ongemak' van het bestellen heeft ervoor gezorgd dat de vorige set een set van RaceFace is geworden puur omdat het bestellen makkelijker en sneller kon via een degelijke webshop.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

De Wolfpack banden zijn ook bij Bikesuspention.nl te bestellen.
https://www.bikesuspension.nl/webshop/banden-mtb.html
gaisdergerman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 610
Lid geworden op: ma 4 augustus 2008, 13:46
Mijn mountainbike: Stevens manic

lapinou schreef: vr 23 september 2022, 13:07 Heeft iemand ervaring met klachten op wolfpack webshop? Ik heb een Speed en een Race besteld, ze zijn 11% zwaarder dan op hun site (Speed: 710g ipv 640g / Race: 765g ipv 690g). Ik vind dit onanvaardbaar, max tolerantie is +-9% volgens productpagina...
Ik heb een mail enkele dagen geleden verstuurd, tot nu toe geen reactie.
Persoonlijk vind ik het pure misleiding. De reden dat ik zelf deze banden overweeg is het gewicht. In de praktijk zijn dus alle banden 9% of meer zwaarder.

Ik heb nog geen nieuw setje banden besteld. De verkrijgbaarheid van wolfpack banden is toch vrij beperkt. Bij voorkeur bestel ik bij één webshop al mijn spullen, dan doen de verzendkosten ook minder pijn ;-).
Ride like a maniac on a manic!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

gaisdergerman schreef: za 1 oktober 2022, 09:38
lapinou schreef: vr 23 september 2022, 13:07 Heeft iemand ervaring met klachten op wolfpack webshop? Ik heb een Speed en een Race besteld, ze zijn 11% zwaarder dan op hun site (Speed: 710g ipv 640g / Race: 765g ipv 690g). Ik vind dit onanvaardbaar, max tolerantie is +-9% volgens productpagina...
Ik heb een mail enkele dagen geleden verstuurd, tot nu toe geen reactie.
Persoonlijk vind ik het pure misleiding. De reden dat ik zelf deze banden overweeg is het gewicht. In de praktijk zijn dus alle banden 9% of meer zwaarder.

Ik heb nog geen nieuw setje banden besteld. De verkrijgbaarheid van wolfpack banden is toch vrij beperkt. Bij voorkeur bestel ik bij één webshop al mijn spullen, dan doen de verzendkosten ook minder pijn ;-).
Zijn ze zwaarder dan even goed presterende banden van anderen dan? En hebben die ook niet optimistische gewichten op hun website?
Dat ze het gewoon accuraat op de website moeten zetten is denk ik iedereen het wel over eens.
Verder zou het niet veel uit moeten maken.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8732
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Staat er op de verpakking hetzelfde als op de website?
En staat er op de website fouten en wijzigingen voorbehouden?
Niet dat het mij iets uitmaakt hoor.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Plaats reactie