Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8732
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Krijg je een keer ergens meer ipv van minder en is het nog niet goed.
Waar vindt je dat tegenwoordig nog :wink:
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

lapinou schreef: vr 23 september 2022, 21:11 Staat letterlijk op hun productpagina:
HINWEIS: Das Gewicht unserer Reifen kann +-9% variieren!
Het is al een grote variantie, een 640g band zou tussen 582g en 697g kunnen wegen.

Dus +11% (710g) is veel te veel...
Overdrijven is ook een vak. 13 gram boven de maximum waarde... .


Maar inderdaad klopt het gewoon niet. In de regel reageert WP Duitsland na ongeveer een week.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

lapinou schreef: vr 23 september 2022, 21:37
byorka schreef: vr 23 september 2022, 21:23 Ik vind het geweldige bandjes.
Er zweet geen latex uit, zijn goed lek bestendig en sterk. Kunnen goed tegen gesteente.
Heel tevreden over.
Dat geloof ik wel. Ik ben eigenlijk geen "ultimate weight weenie", hadden ze geschreven op hun productpagina dat hun banden >700g wegen, geen probleem dan verwacht ik geen wonderen...
Je hebt natuurlijk gelijk, en ze behoren hun email te beantwoorden.
Maar als er had gestaan dat ze 700g zouden wegen, of dat het gewicht 12% af kan wijken, had je ze dan ook gekocht?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

Misschien... Er is weinig technische info over de banden, zoals karkaslagen enz...
Ze zijn misschien super banden, en een beperkte gamma vind ik een goed idee, maar qua marketing en duidelijkheid over wat je koopt, zijn we ver van "topmerken". Qua (online) prijzen zijn ze niet echt goedkoper dan vergelijkbare banden bij Schwalbe, Maxxis, Pirelli, Vittoria enz.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Maar hoe rijden ze?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8732
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

lapinou schreef: za 24 september 2022, 08:24 Misschien... Er is weinig technische info over de banden, zoals karkaslagen enz...
Ze zijn misschien super banden, en een beperkte gamma vind ik een goed idee, maar qua marketing en duidelijkheid over wat je koopt, zijn we ver van "topmerken". Qua (online) prijzen zijn ze niet echt goedkoper dan vergelijkbare banden bij Schwalbe, Maxxis, Pirelli, Vittoria enz.
Dus?

Gewoon proberen
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

"Proberen"? Heb ik een "tevreden of terugbetaald" actie gemist? :~
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8732
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

lapinou schreef: za 24 september 2022, 11:01 "Proberen"? Heb ik een "tevreden of terugbetaald" actie gemist? :~
Nee, geen garanties in het leven.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het is een internet aankoop, dus je kunt ze binnen 2 weken terugsturen zonder opgave van redenen.
En dan je geluk beproeven bij een ander werk, bijv. Vittoria.
Ach nee, komt uit dezelfde fabriek.
Pirelli dan? Oeps ook dezelfde.

Of bij Maxxis, de keuze is reuze.
Maxxis heeft voor ieder profiel 5 maten x 3 uitvoeringen x 3 compounds x 3 karkassen.
Daar ben je nog wel even zoet met zoeken/testen.

Ik denk dat je gewoon moet gaan rijden en niet wegen.
En dan is die paar gram er zo vanaf gesleten :wink:

Toch vind ik nog steeds dat WP moet reageren op hun mail.
Maar ja, klein bedrijfje en misschien is meneer Wolf net onderweg naar Thailand om in de Vittoria fabriek een paar mensen de oren te wassen vanwege te zware banden?
Dus even afwachten, of er overheen stappen en lekker gaan fietsen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

lapinou schreef: za 24 september 2022, 08:24 Misschien... Er is weinig technische info over de banden, zoals karkaslagen enz...
Ze zijn misschien super banden, en een beperkte gamma vind ik een goed idee, maar qua marketing en duidelijkheid over wat je koopt, zijn we ver van "topmerken". Qua (online) prijzen zijn ze niet echt goedkoper dan vergelijkbare banden bij Schwalbe, Maxxis, Pirelli, Vittoria enz.
Technische info is highly overrated. Er gaat gewoon teveel onzin rond op het internet en bij de vaktijdschriften om als leek iets zinnigs uit technische info te halen. Het enige waar het om draait is hoe iets functioneert.

Voor de goede orde: Wolfpack is een topmerk qua functionaliteit. Wolfgang is echter van mening dat je dan geen fantasieprijs op een top-product moet plakken, maar gewoon een eerlijke prijs moet vragen. Bij de merken die je noemt word je zelfs met die lagere internetprijs eigenlijk gewoon afgezet. Alleen lijkt het alsof ze heel goedkoop zijn.

Je ideeën zijn dus wat vreemd bij gebrek aan kennis en inzicht in de situatie.

Neemt niet weg dat je recht het op een antwoord.


En als je ze vanwege 13 gram teveel inruilt mis je wel de ervaring van 1 van de allerbeste banden op de markt.



O ja, dat gewicht: tenzij je Nino in de eindsprint wil verslaan, ga je dat nooit merken. Ik zou zelfs zeggen dat je beter een 100 gram zwaardere band kunt pakken die 5% minder zwaar rolt. Dan win je honderden meters op een rit!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

En als je ze iets duurder bij de Nederlandse importeur had gekocht dan had je al wel een antwoord gehad! En misschien zelfs een setje banden dat binnen de marge valt!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
regenhond
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 20:18
Mijn mountainbike: ‘22 Stumpjumper en ‘21 Chisel

Lars TB schreef: zo 25 september 2022, 11:08 Voor de goede orde: Wolfpack is een topmerk qua functionaliteit. Wolfgang is echter van mening dat je dan geen fantasieprijs op een top-product moet plakken, maar gewoon een eerlijke prijs moet vragen. Bij de merken die je noemt word je zelfs met die lagere internetprijs eigenlijk gewoon afgezet. Alleen lijkt het alsof ze heel goedkoop zijn.

Je ideeën zijn dus wat vreemd bij gebrek aan kennis en inzicht in de situatie.
Dit is echt wel irritant arrogant, om te stellen dat iemand, door een gebrek kennis en inzicht, vreemde ideeën heeft. Om vervolgens een compleet leeg en inhoudsloos marketingpraatje te houden.

Er wordt hier gewoon terecht aangegeven dat de ontvangen banden niet binnen de opgegeven specificaties vallen. Dat mag niet voorkomen en als het wel gebeurd dient er netjes op gereageerd te worden door fabrikant of leverancier. Je kunt Wolfgang dan wel bijna heilig verklaren maar als je de specificaties van je product overdrijft dan ben je geen eerlijk man. Vrijwel al mijn Wolfpack banden zijn zwaarder dan opgegeven, al valt het meestal wel binnen een redelijke marge. Het zegt verder niets over de kwaliteit van de banden maar wel over de fabrikant..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik weeg mn banden nooit, scheelt een hoop stress.

Lichtgewicht is overrated.
Je kunt seconden winnen, maar ook minuten ( of uren) verliezen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

regenhond schreef: zo 25 september 2022, 12:27
Lars TB schreef: zo 25 september 2022, 11:08 Voor de goede orde: Wolfpack is een topmerk qua functionaliteit. Wolfgang is echter van mening dat je dan geen fantasieprijs op een top-product moet plakken, maar gewoon een eerlijke prijs moet vragen. Bij de merken die je noemt word je zelfs met die lagere internetprijs eigenlijk gewoon afgezet. Alleen lijkt het alsof ze heel goedkoop zijn.

Je ideeën zijn dus wat vreemd bij gebrek aan kennis en inzicht in de situatie.
Dit is echt wel irritant arrogant, om te stellen dat iemand, door een gebrek kennis en inzicht, vreemde ideeën heeft. Om vervolgens een compleet leeg en inhoudsloos marketingpraatje te houden.

Er wordt hier gewoon terecht aangegeven dat de ontvangen banden niet binnen de opgegeven specificaties vallen. Dat mag niet voorkomen en als het wel gebeurd dient er netjes op gereageerd te worden door fabrikant of leverancier. Je kunt Wolfgang dan wel bijna heilig verklaren maar als je de specificaties van je product overdrijft dan ben je geen eerlijk man. Vrijwel al mijn Wolfpack banden zijn zwaarder dan opgegeven, al valt het meestal wel binnen een redelijke marge. Het zegt verder niets over de kwaliteit van de banden maar wel over de fabrikant..
Met kennis komt arrogantie... .

Maar gezien TS bepaalde aannames doet kan ik concluderen dat hij bepaalde kennis ontbeert. En dan probeert hij een merk zwart te maken, tenminste, zo zijn de insinuaties zeker te interpreteren. Dat moet je ook niet doen, niet als je niet weet waar je het over hebt. Dan reageer ik inderdaad bot.

TS had het ook anders kunnen brengen (net als ik...). En dan wordt het een ander verhaal.


Nee, het is niet netjes dat WP de gewichten niet aanpast op de website. De eerste generatie was inderdaad dat gewicht. En inmiddels zijn de banden zwaarder. Geen idee wat de oorzaak is, je ziet het bij alle merken gebeuren op het moment. Misschien toch wat problemen in de praktijk (met bijvoorbeeld lucht/latex-dicht houden van de banden, waarvoor ze iets meer rubber toevoegen).


Overigens ben ik wel benieuwd waar jouw botte opmerking jegens mij vandaan komt over een "compleet leeg en inhoudsloos marketingpraatje" vandaan komt. Ik kan mijn botte opmerkingen altijd onderbouwen, maar blijkbaar weet jij dat WP banden in de praktijk niet werken? Graag wat uitleg.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Lars TB schreef: zo 25 september 2022, 15:07
… Met kennis komt arrogantie... .
Nee hoor, ligt er maar net aan hoe je met je kennis omgaat en hoe je je woorden kiest. Dat maakt of je al dan niet arrogant over komt. Kies je je woorden anders, bij gelijke kennis, dan kun je zelfs zomaar wijs overkomen. Het verschil zit ‘m niet in de kennis, maar in de gekozen woorden :wink:.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie