Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Boogie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 20:41

regenhond schreef: vr 15 juli 2022, 21:47
Boogie schreef: do 14 juli 2022, 14:45 Duidelijk, dan wordt het de Trail voorop in ieder geval. Zou ook een Trail achter me nog iets kunnen helpen met grip bij afdalen/remmen tov een Race achter?
Zoals Aurelius al schreef, een Trail achter geeft behoorlijk wat rolweerstand. Doordat het achterwiel het meeste gewicht draagt speelt de rolweerstand daar een grotere factor dan vooraan. Een Race doet het achter al best goed qua grip, dat zal je zeker niet tegenvallen.

Eigenlijk zou Wolfpack best eens mogen overwegen om een aparte Trail achterband te ontwikkelen, zelfde karkas en rubber maar dan met dwarsliggende noppen in het midden, die iets dichter bij elkaar staan, zoals je dat vaak ziet bij banden die specifiek zijn bedoeld voor de achterzijde. Zoiets als een Specialized Purgatory, dat vind ik zelf een fijne achterband met veel (tractie-)grip maar die nog prima rolt. Mijn licht autistische brein kan het helaas niet aan om met twee verschillende merken banden te rijden, anders was dat mijn favo combi :-D
Dank je wel!
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Beste leden,
Een jaar geleden was het tijd voor nieuwe banden. Ik ben toen voor de WP Cross 2.4 voor en WP Race 2.4 achter gaan rijden. Over de achterkant geen klachten. Die heeft voldoende grip en ben ik erg tevreden over. De Cross vind ik wat minder die breekt af en toe uit. Voorheen met een Racing Ray 2.25 had ik daar volgens mij minder last van.

Ik ga over een tijdje een paar dagen naar Houffalize. Dat doen ik erg weinig maar een band voor specifiek dit soort terrein lijkt me toch wel handig.

Nu wil ik graag een andere voorband proberen maar wat is wijsheid.

Een Trail 2.6 en een Speed 2.4 kopen. Dan heb ik een Trail 2.6 als voorband voor het buitenland en in NL de combi Race 2.4/Speed 2.4 oid. Want die Trail 2.6 als voorband in NL lijkt me wat overkill. Of is die 2.6 in België ook al overkill en kan ik beter voor de volgende optie gaan?

Ik kan ook een Trail 2.4 en een Speed 2.4 kopen. Dan de Trail 2.4 als voorband in het buitenland en in NL ook de Trail 2.4 proberen en eventueel lekker laten zitten en dan een Speed 2.4 als achterband.

In NL rijdt ik meestal de routes in Noord-Holland en de UHR. Banden komen op 30mm velgjes te liggen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Met welke iets naar Houffalize?
Ik denk dat een Trail 2,4" daar meer dan voldoet, 2,6" wordt al wat veel. En een Cross is er wat onderbemeten qua grip voor.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4790
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik rij ‘t hele jaar door op de ruim bewezen allround-combo Trail/Race 2.4. De grip blijft geweldig. Van zomer tot winter, van simpel UHR etc tot lastig B’hoek, Z’meer.

De Cross breekt idd af en toe uit op “loose over hard”. Daarom de Trail gezet. Ja, je hebt wat meer rolweerstand maar gemiddelde snelheid is meer iets voor wielrenners.
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Fiets is een Rockrider AM100s, een fully met 150mm veerweg.

De Cross vind ik nu als voorband ook al niet helemaal fantastisch.
Heeft iemand misschien ervaring met de Cross als achterband in België? Hij weegt net zo zwaar als mijn WP Race maar de noppen zijn wel veel grover en lijkt dus meer grip te hebben. Of heeft de Cross dan weer heel veel rolweerstand?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Cross heeft een klein beetje meer rolweerstand en bij slechtere omstandigheden wel duidelijk meer tractie.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Lars TB schreef: di 9 augustus 2022, 22:11 Cross heeft een klein beetje meer rolweerstand en bij slechtere omstandigheden wel duidelijk meer tractie.
Dus voor een paar dagen in Houffalize zou een Trail 2.4 voor en een Cross 2.4 achter een prima keus zijn als ik dat zo lees.

Tripje is samen met iemand anders. En plezier en grip vind ik wat belangrijker dan snel boven zijn.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dat lijkt mij een uitstekende combi voor de Ardennen :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

aurelius schreef: ma 8 augustus 2022, 23:30 Met welke iets naar Houffalize?
Ik denk dat een Trail 2,4" daar meer dan voldoet, 2,6" wordt al wat veel. En een Cross is er wat onderbemeten qua grip voor.
Wel grappig, ik wissel net een cross voor een trail, en heb nou niet het idee dat de nopjes veel groter zijn ofzo. Kan zo niet echt zien waar de extra grip vandaan moet komen. Meer tussenruimte ofzo?
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8732
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik doe alles met de race en speed combi. Ook Houffalize.

Dus misschien kun je jouw setje er gewoon op laten zitten zolang het niet gaat regenen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

I_do schreef: do 1 september 2022, 20:36
aurelius schreef: ma 8 augustus 2022, 23:30 Met welke iets naar Houffalize?
Ik denk dat een Trail 2,4" daar meer dan voldoet, 2,6" wordt al wat veel. En een Cross is er wat onderbemeten qua grip voor.
Wel grappig, ik wissel net een cross voor een trail, en heb nou niet het idee dat de nopjes veel groter zijn ofzo. Kan zo niet echt zien waar de extra grip vandaan moet komen. Meer tussenruimte ofzo?
Vorm van de noppen doet iets, maar vooral een heel ander rubbercompound! Daarom ook meer rolweerstand.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Lars TB schreef: do 1 september 2022, 22:25
I_do schreef: do 1 september 2022, 20:36

Wel grappig, ik wissel net een cross voor een trail, en heb nou niet het idee dat de nopjes veel groter zijn ofzo. Kan zo niet echt zien waar de extra grip vandaan moet komen. Meer tussenruimte ofzo?
Vorm van de noppen doet iets, maar vooral een heel ander rubbercompound! Daarom ook meer rolweerstand.
Ah, duidelijk, er stond geen andere naam op voor de compound, vandaar dat ik niet door had dat deze anders waren.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

I_do schreef: vr 2 september 2022, 14:19
Lars TB schreef: do 1 september 2022, 22:25

Vorm van de noppen doet iets, maar vooral een heel ander rubbercompound! Daarom ook meer rolweerstand.
Ah, duidelijk, er stond geen andere naam op voor de compound, vandaar dat ik niet door had dat deze anders waren.
Wolfpack houdt het simpel en past per inzetbereik de noppen en het compound aan. Dus bij de Speed is het niet alleen door de stevigere lage noppen dat de band beter rolt, ook het compound is hierop aangepast. En andersom.

Niet zoals bij sommige merken waar je kunt kiezen bij gelijkblijvende noppen: geen grip, iets meer grip, holy sh*t, ik kom niet vooruit.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Lars TB schreef: vr 2 september 2022, 14:25
I_do schreef: vr 2 september 2022, 14:19

Ah, duidelijk, er stond geen andere naam op voor de compound, vandaar dat ik niet door had dat deze anders waren.
Wolfpack houdt het simpel en past per inzetbereik de noppen en het compound aan. Dus bij de Speed is het niet alleen door de stevigere lage noppen dat de band beter rolt, ook het compound is hierop aangepast. En andersom.

Niet zoals bij sommige merken waar je kunt kiezen bij gelijkblijvende noppen: geen grip, iets meer grip, holy sh*t, ik kom niet vooruit.
Duidelijk, bedankt voor de toelichting! Op zich prima, hoef ik minder te kiezen :lol:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4643
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Holy grip dus :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie