Wolfpack tires
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 164
- Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 20:18
- Mijn mountainbike: ‘22 Stumpjumper en ‘21 Chisel
Ik reed tot voor kort in de winter met Trail + Race en in de zomer met Cross + Race. Door de droogte heb ik enkele weken geleden echter de Trail er maar weer eens opgelegd, want de Cross doet het voor mij gewoon niet lekker in de droogte, hij glijdt te onvoorspelbaar als er meer dan een beetje zand op de routes ligt. Ik ben nu toch weer positief verbaasd over de Trail, die voelt echt veel beter als je stof moet happen en de Trail blijft (in Nederland) dus voortaan heel het jaar er op liggen. De extra rolweerstand vind ik wel meevallen, zo lang je een Race achter blijft rijden.
- Giant-E
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
- Mijn mountainbike: Neuron CF8
Spot on. (Geldt voor mij exact hetzelfde.)regenhond schreef: ↑do 14 juli 2022, 12:01 Ik reed tot voor kort in de winter met Trail + Race en in de zomer met Cross + Race. Door de droogte heb ik enkele weken geleden echter de Trail er maar weer eens opgelegd, want de Cross doet het voor mij gewoon niet lekker in de droogte, hij glijdt te onvoorspelbaar als er meer dan een beetje zand op de routes ligt. Ik ben nu toch weer positief verbaasd over de Trail, die voelt echt veel beter als je stof moet happen en de Trail blijft (in Nederland) dus voortaan heel het jaar er op liggen. De extra rolweerstand vind ik wel meevallen, zo lang je een Race achter blijft rijden.
Ik heb hetzelfde ervaren met de cross waarbij ik inmiddels nog 3 weken moet wachten tot mijn sleutelbeen weer voldoende aan elkaar is gegroeid om te mogen fietsen...Giant-E schreef: ↑do 14 juli 2022, 12:59Spot on. (Geldt voor mij exact hetzelfde.)regenhond schreef: ↑do 14 juli 2022, 12:01 Ik reed tot voor kort in de winter met Trail + Race en in de zomer met Cross + Race. Door de droogte heb ik enkele weken geleden echter de Trail er maar weer eens opgelegd, want de Cross doet het voor mij gewoon niet lekker in de droogte, hij glijdt te onvoorspelbaar als er meer dan een beetje zand op de routes ligt. Ik ben nu toch weer positief verbaasd over de Trail, die voelt echt veel beter als je stof moet happen en de Trail blijft (in Nederland) dus voortaan heel het jaar er op liggen. De extra rolweerstand vind ik wel meevallen, zo lang je een Race achter blijft rijden.
Ik heb ook via gezocht hier nu een wolfpack trail bemachtigd, in de hoop dat deze meer vertrouwen geeft als ik straks weer mag fietsen, en allicht ook minder snel gaat glijden. Fijn om te horen dat anderen iig wel een duidelijk verschil merken tussen deze twee...
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10359
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Agree.
Mijn huidige favo set up: Schwalbe 2,4" WiWi voor, en onder deze droge omstandigheden een snelle 2,35" RaRa achter.
In de bergen en richting de herfst: 2 WiWi's. Dan achter meer grip bergop, en betere remtractie op hoge snelheden steiler bergaf. De RaRa glijdt me soms wat te lang door. Driften is niet erg, doet 'ie heerlijk. (De nieuwe NoNi is me te AM-achtig geworden, de WiWi spring in 't gat dat door de oude NoNi werd achtergelaten).
De WiWi voor heeft veel meer grip dan een Cross (die vertrouwde ik voorop ook niet zo blindelings, daar moet je wat behoedzamer mee rijden), en veel minder rolweerstand dan een Trail. De Trail heeft nog wat meer grip (allen in 2,4" gereden).
Mijn huidige favo set up: Schwalbe 2,4" WiWi voor, en onder deze droge omstandigheden een snelle 2,35" RaRa achter.
In de bergen en richting de herfst: 2 WiWi's. Dan achter meer grip bergop, en betere remtractie op hoge snelheden steiler bergaf. De RaRa glijdt me soms wat te lang door. Driften is niet erg, doet 'ie heerlijk. (De nieuwe NoNi is me te AM-achtig geworden, de WiWi spring in 't gat dat door de oude NoNi werd achtergelaten).
De WiWi voor heeft veel meer grip dan een Cross (die vertrouwde ik voorop ook niet zo blindelings, daar moet je wat behoedzamer mee rijden), en veel minder rolweerstand dan een Trail. De Trail heeft nog wat meer grip (allen in 2,4" gereden).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Ik rijdt idd op UHR. Grip vind ik sowieso belangrijk, hoe meer hoe beter. Maar specifiek voor de route die ik het vaakst rijd is mul/los zand een veel voorkomende en lastige hindernis, dus daar moeten de banden ook zeker op afgestemd zijn.aurelius schreef: ↑do 14 juli 2022, 07:38 Boogie, dat hangt erg af van waar je altijd rijdt, op welke ondergrond. Dus benoem die, en je krijgt gerichtere gebruikerstips.
(Ik meende UHR, oa Treek, en geschikt voor hard zand en inmiddels los geworden zand… wortels vallen daar nog mee ).
Trail - Race volstaat in Zuid L al buiten de vaste routes, dan zeker op de UHR.
Ik zou denken, omdat je wat onzeker bent en extra behoefte voelt aan grip:
Trail-Race, of zelfs Cross-Race (die laatste reed ik in Zuid L).
Op de UHR zijn er die 2x Speed rijden, wat veel zegt over de ondergrond.
Wat/waar is de NS?
Dank je, dan verkies ik de Trail boven de Cross. Heb ook meerdere keren gelezen dat de Cross nogal de neiging kan hebben om te happen in los zand en dat wordt hier ook weer bevestigd.
regenhond schreef: ↑do 14 juli 2022, 12:01 Ik reed tot voor kort in de winter met Trail + Race en in de zomer met Cross + Race. Door de droogte heb ik enkele weken geleden echter de Trail er maar weer eens opgelegd, want de Cross doet het voor mij gewoon niet lekker in de droogte, hij glijdt te onvoorspelbaar als er meer dan een beetje zand op de routes ligt. Ik ben nu toch weer positief verbaasd over de Trail, die voelt echt veel beter als je stof moet happen en de Trail blijft (in Nederland) dus voortaan heel het jaar er op liggen. De extra rolweerstand vind ik wel meevallen, zo lang je een Race achter blijft rijden.
Thanks! Goed om te weten.Giant-E schreef: ↑do 14 juli 2022, 12:59Spot on. (Geldt voor mij exact hetzelfde.)regenhond schreef: ↑do 14 juli 2022, 12:01 Ik reed tot voor kort in de winter met Trail + Race en in de zomer met Cross + Race. Door de droogte heb ik enkele weken geleden echter de Trail er maar weer eens opgelegd, want de Cross doet het voor mij gewoon niet lekker in de droogte, hij glijdt te onvoorspelbaar als er meer dan een beetje zand op de routes ligt. Ik ben nu toch weer positief verbaasd over de Trail, die voelt echt veel beter als je stof moet happen en de Trail blijft (in Nederland) dus voortaan heel het jaar er op liggen. De extra rolweerstand vind ik wel meevallen, zo lang je een Race achter blijft rijden.
Duidelijk, dan wordt het de Trail voorop in ieder geval. Zou ook een Trail achter me nog iets kunnen helpen met grip bij afdalen/remmen tov een Race achter?
Laatst gewijzigd door Boogie op do 14 juli 2022, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vertrouwde hem wel maar dat bleek niet helemaal terecht . De oude NoNi kon ik sturen nooit zo vriendjes mee worden, die werd bij inleunen altijd wat vaag (in mijn beleving). Wat dat betreft heb ik betere ervaring met vittoria barzo en toch ook met de cross. Die zijn geven bij inleunen niet het gevoel dat je een "grens" over moet wat ik bij NoNi wel heb ervaren.aurelius schreef: ↑do 14 juli 2022, 14:22 Agree.
Mijn huidige favo set up: Schwalbe 2,4" WiWi voor, en onder deze droge omstandigheden een snelle 2,35" RaRa achter.
In de bergen en richting de herfst: 2 WiWi's. Dan achter meer grip bergop, en betere remtractie op hoge snelheden steiler bergaf. De RaRa glijdt me soms wat te lang door. Driften is niet erg, doet 'ie heerlijk. (De nieuwe NoNi is me te AM-achtig geworden, de WiWi spring in 't gat dat door de oude NoNi werd achtergelaten).
De WiWi voor heeft veel meer grip dan een Cross (die vertrouwde ik voorop ook niet zo blindelings, daar moet je wat behoedzamer mee rijden), en veel minder rolweerstand dan een Trail. De Trail heeft nog wat meer grip (allen in 2,4" gereden).
Moet ook zeggen dat de condities waar ik viel erg listig waren, ik rijd al meer dan een jaar rond met de cross en dus enkele duizenden kilometers, en hij glijd wat makkelijker maar heeft me tot nog toe altijd wel gered. Op de nieuwe fiets lijkt hij ook eerder over zijn limiet te pushen dan op de oude, dus allicht ook ongelukkige combinatie van omstandigheden, en ik moet op de nieuwe fiets allicht wat subtieler sturen.
- Klitse
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
- Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred
Mijn NS Eccentric
Oh, haha, ik dacht dat het een afkorting was van een gebied, zoals de UHR
Hopelijk gaat de Trail je meer vertrouwen geven! Toch tricky lijkt me, als je valt en weer begint, om het vertrouwen weer terug te krijgen. Rustig aan opbouwen!I_do schreef: ↑do 14 juli 2022, 14:45Ik vertrouwde hem wel maar dat bleek niet helemaal terecht . De oude NoNi kon ik sturen nooit zo vriendjes mee worden, die werd bij inleunen altijd wat vaag (in mijn beleving). Wat dat betreft heb ik betere ervaring met vittoria barzo en toch ook met de cross. Die zijn geven bij inleunen niet het gevoel dat je een "grens" over moet wat ik bij NoNi wel heb ervaren.aurelius schreef: ↑do 14 juli 2022, 14:22 Agree.
Mijn huidige favo set up: Schwalbe 2,4" WiWi voor, en onder deze droge omstandigheden een snelle 2,35" RaRa achter.
In de bergen en richting de herfst: 2 WiWi's. Dan achter meer grip bergop, en betere remtractie op hoge snelheden steiler bergaf. De RaRa glijdt me soms wat te lang door. Driften is niet erg, doet 'ie heerlijk. (De nieuwe NoNi is me te AM-achtig geworden, de WiWi spring in 't gat dat door de oude NoNi werd achtergelaten).
De WiWi voor heeft veel meer grip dan een Cross (die vertrouwde ik voorop ook niet zo blindelings, daar moet je wat behoedzamer mee rijden), en veel minder rolweerstand dan een Trail. De Trail heeft nog wat meer grip (allen in 2,4" gereden).
Moet ook zeggen dat de condities waar ik viel erg listig waren, ik rijd al meer dan een jaar rond met de cross en dus enkele duizenden kilometers, en hij glijd wat makkelijker maar heeft me tot nog toe altijd wel gered. Op de nieuwe fiets lijkt hij ook eerder over zijn limiet te pushen dan op de oude, dus allicht ook ongelukkige combinatie van omstandigheden, en ik moet op de nieuwe fiets allicht wat subtieler sturen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10359
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Als er ergens snel modder ligt, dan in Zuid L. Als Limbo's lezen 'trailrespect', dan denken ze: 'waar gaat het over?'. Modder hoort er hier gewoon bij de helft van het jaar. En de WiWi moet dat ook maar accepteren . Gaat prima .
Nou hebben 2,4" banden sowieso al snel meer grip, meer dan 2,25" NoNi's die ik vroeger reed in de natte seizoenen. Forekasters in 2,35" vond ik ook fijn in de modder en op uitdagendere XC-tracks en trails. De Cross was daar meer grenswaardig, zeker op loose over hard, maar ook in modder. En een Trail vond ik net weer 'te'. Meer grip dan nodig, met name wat zwaarder rollen. Maar absoluut zeer vertrouwenwekkend, de Trail!
Nou hebben 2,4" banden sowieso al snel meer grip, meer dan 2,25" NoNi's die ik vroeger reed in de natte seizoenen. Forekasters in 2,35" vond ik ook fijn in de modder en op uitdagendere XC-tracks en trails. De Cross was daar meer grenswaardig, zeker op loose over hard, maar ook in modder. En een Trail vond ik net weer 'te'. Meer grip dan nodig, met name wat zwaarder rollen. Maar absoluut zeer vertrouwenwekkend, de Trail!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Moderator
- Berichten: 16700
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Dat zou ik niet doen, de extra grip van zo'n Trail achter heb je echt niet nodig op de NL routes maar je krijgt er wel de extra rolweerstand bij.
Maximale remgrip van je achterband heb je nodig als het heel steil wordt, in combinatie met een ondergrond die geen geweldige grip biedt. Dat soort paden kom je waar jij fietst niet tegen, en het is ook niet zo dat een gematigd profiel helemaal geen (rem)grip biedt.
Je piekert echt teveel hoor
Gewoon een nette fiets kopen, eventueel met een Trail voorop om wat extra vertrouwen te tanken en dan gewoon lekker gaan fietsen. Vertrouwen krijg je niet door eindeloos over elk detail te dubben en een oneindige (theoretische) voorbereiding, maar door gewoon te doen, te gaan fietsen.
Komt echt wel goed!
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29780
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja, en het advies gaat alle kanten uitKermit schreef:Je piekert echt teveel hoor
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Komt goed, bedankt voor je bericht! Ik ben er bijna uit met alle puzzelstukjes informatie.kermit schreef: ↑do 14 juli 2022, 16:40Dat zou ik niet doen, de extra grip van zo'n Trail achter heb je echt niet nodig op de NL routes maar je krijgt er wel de extra rolweerstand bij.
Maximale remgrip van je achterband heb je nodig als het heel steil wordt, in combinatie met een ondergrond die geen geweldige grip biedt. Dat soort paden kom je waar jij fietst niet tegen, en het is ook niet zo dat een gematigd profiel helemaal geen (rem)grip biedt.
Je piekert echt teveel hoor
Gewoon een nette fiets kopen, eventueel met een Trail voorop om wat extra vertrouwen te tanken en dan gewoon lekker gaan fietsen. Vertrouwen krijg je niet door eindeloos over elk detail te dubben en een oneindige (theoretische) voorbereiding, maar door gewoon te doen, te gaan fietsen.
Komt echt wel goed!
Haha, ja dat maakt het soms wel ingewikkeld, ieder heeft zo zn ervaringen en overtuigingen, toch zijn de discussies voor mij ook erg leerzaam!ThaSingleTrackMastah schreef: ↑do 14 juli 2022, 18:09Ja, en het advies gaat alle kanten uitKermit schreef:Je piekert echt teveel hoor
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 164
- Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 20:18
- Mijn mountainbike: ‘22 Stumpjumper en ‘21 Chisel
Zoals Aurelius al schreef, een Trail achter geeft behoorlijk wat rolweerstand. Doordat het achterwiel het meeste gewicht draagt speelt de rolweerstand daar een grotere factor dan vooraan. Een Race doet het achter al best goed qua grip, dat zal je zeker niet tegenvallen.
Eigenlijk zou Wolfpack best eens mogen overwegen om een aparte Trail achterband te ontwikkelen, zelfde karkas en rubber maar dan met dwarsliggende noppen in het midden, die iets dichter bij elkaar staan, zoals je dat vaak ziet bij banden die specifiek zijn bedoeld voor de achterzijde. Zoiets als een Specialized Purgatory, dat vind ik zelf een fijne achterband met veel (tractie-)grip maar die nog prima rolt. Mijn licht autistische brein kan het helaas niet aan om met twee verschillende merken banden te rijden, anders was dat mijn favo combi