Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Het is mij opgevallen dat er nog geen topic over het banden merk Wolfpack tires is.

Het merk is vorig jaar opgericht door de man achter verschillende bekende rubbercompounds. Conti's Black Chilli Compound, Specialized's Gripton en de Addix compounds van Schwalde zijn allemaal het werk van Wolfgang Arenz.
Enkele pro-teams in het wielrennen hadden al contracten met deze man afgesloten voor wolfpack banden terwijl het merk nog niet eens bestond.
Dit laat zien hoe hoog de verwachtingen zijn van dit merk.
Meer informatie over het merk kun je vinden op de website https://wolfpack-tires.jimdofree.com/

Edit baron062: de juiste link is nu https://wolfpack-tires.com/

Voor de mountainbike had het merk tot nu toe 3 keuzes genaamd de TRAIL, CROSS en RACE.
Ik kwam op facebook een bericht tegen over een nieuwe band, genaamd de SPEED.
Hieronder de link naar het bericht. Ik kan geen plaatjes van facebook linken, vandaar de link naar het bericht.


Er zijn op het forum al een aantal mensen die met Wolfpack banden gereden hebben en in het "banden reviews" topic meen ik t lezen dat de RACE, die tot nu toe de snelste band zou moeten zijn, nog best een stevige nop had.

Nu is mijn Duits niet al te best, maar wat ik ervan begrijp is dat de SPEED nog een snellere en lichtere band moet worden dan de RACE.

De banden zijn voor zover ik weet alleen te koop op de website van het merk zelf en bij BikeComponents.

Zijn er al meer ervaringen met de 3 reeds beschikbare banden? En waar zijn deze dan mee te vergelijken?
Wordt dit het beste bandenmerk ever of is dit een gevalletje "past success does not guarantee future performance"?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik vind het wel een interessante ontwikkeling. Er lijken wel flinke noppen op te zitten, waardoor ik me afvraag of deze banden niet overkill zijn voor de Nederlandse tracks. Maar ik meen dat Lars er nogal enthousiast over was.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ben benieuwd naar de ervaringen, profielen lijken op een mix van Schwalbe banden.
Maar wtf doet zo'n bedrijf met een .jimdofree website? :-{
Dan kom je ook niet echt serieus over...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Elan is de importeur van Wolfpack voor NL, dus iedere fietsenzaak in NL moet er aan kunnen komen. Op de Bike Motion heb ik daar een poosje naar de banden staan kijken.

Ik heb nu een setje Trail, inderdaad ook op de reputatie van de maker gekocht. En ben niet teleurgesteld! Het is optisch inderdaad een Nobby Nic, wat rolweerstand betreft ook, maar dan met de grip van een Hans Dampf. Om die reden reed ik tot voor kort met een Michelin Wild Grip'R, die die eigenschappen ook combineerde. En in dat segment heb ik nog niets anders gevonden dat in de buurt komt. Maar goed, heb ook niet alles gereden, maar ter indicatie: voor mij voldoet een Nobby Nic in geen velden of wegen. En een Hans Dampf loopt mij al te zwaar.
Overigens heb ik achter de Trail er al weer af gegooid, loopt toch iets te zwaar (net als een NoNi), dus daar zit voor NL nu een RaRa (omdat Wolfpack nog geen andere banden in 27,5" heeft).

Disclaimer: tot nu toe alleen op de UHR mee gereden.


Vorige week een klein stukje op het nieuwe monster van Suravida gereden, waar een setje Race mtb op lag. Op de UHR niet dezelfde bite als de Trail, maar je kunt er duidelijk agressiever mee rijden dan met een Racing Ray. Zeg maar gripniveau van een Nobby Nic. Alleen had ik zo snel niet de indruk dat ze even licht lopen als een setje RaRa. Ook niet veel zwaarder, het was meer dat bij mij er op dat moment het beste vanaf was om nog te merken of het aan mij of de banden lag... .

Jamis Diablo schreef: wo 3 april 2019, 15:23 Maar wtf doet zo'n bedrijf met een .jimdofree website? :-{
Dan kom je ook niet echt serieus over...
Het schijnt een one-man show te zijn, dus de bandenontwikkelaar doet ook de verkoop en marketing (zonder budget). Laten we het er op houden dat hij duidelijk beter is in banden ontwikkelen :-q
Laatst gewijzigd door Lars TB op wo 3 april 2019, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat is dan toch zonde, mooie site die er profi uit ziet, kan zo bij een andere partij worden gehost voor een paar tientjes per jaar.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Laat hem nu maar eerst 29" banden in 2.35 maken! :lol: Daarna mag hij van mij hosten wat ie wil.... :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Ad58 op wo 3 april 2019, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Is de verkoop alleen online of gaat het ook via dealers?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Vorige week maandag samen met Lars voor het eerst op de 2.25 Race's gereden op Vertigo, en daarbij toch een paar keer de bocht beetje gemist. Echter was het ook de eerste rit dat de fiets een 160mm vork had ipv 140mm, en ik ben normaliter gewend aan een 2.5 Minion...
Zondag wederom een rondje UHR ermee gedaan en wat beter gelet op mijn positie op de fiets (vooral bewuster het voorwiel belasten). Het zijn nog steeds geen dikke noppenbanden, maar ze reden nu wel stukken lekkerder. Ze missen een klein beetje zijnop voor een angsthaas als ik, maar eigenlijk vond ik ze niet veel minder lekker pakken dan de 2.35 27.5 NoNi op mijn HT. Ben dus erg benieuwd naar de 2.35's en de Trail als voorband.

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jamis Diablo schreef: wo 3 april 2019, 20:13 Is de verkoop alleen online of gaat het ook via dealers?
Lars TB schreef: wo 3 april 2019, 16:34 Elan is de importeur van Wolfpack voor NL, dus iedere fietsenzaak in NL moet er aan kunnen komen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Weer niet goed gelezen... :roll: :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jamis Diablo schreef: wo 3 april 2019, 21:39 Weer niet goed gelezen... :roll: :-q
Ach, inmiddels leest niemand mijn gebrabbel meer, dus het is je vergeven :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Kak je hebt het door :lol:
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Dat is een beetje het ding met dit merk. De man heeft een reputatie en komt zodoende voorlopig weg met een jimdofree website.
We gaan er maar vanuit dat hij in de toekomst een nette site zal bouwen als er een beetje geld binnen begint te komen.
Net zoals dat er meer maten beschikbaar komen als er geld is voor meer machines.
De jimdofree website geeft in ieder geval weer dat hij zijn prioriteiten op de juiste plek heeft.

Onderstaand artikel van velozine geeft nog wat meer info voor de mensen die nog niet van het merk gehoord hebben.
https://www.velozine.nl/2019/02/27/wolv ... krijgbaar/
[...]Zijn speerpunten zijn lage rolweerstand én veel grip. Arenz kan teruggrijpen op vele jaren ervaring en zegt zodoende deze moeilijk te verenigen eigenschappen wél te kunnen combineren. Dat wil hij vervolgens ook tegen scherpe prijzen doen, zonder dat er op levensduur wordt bezuinigd. Allemaal eigenschappen die menig biker zal waarderen. Hopelijk is het niet een gevalletje ‘if it souds too good to be true…’[...]
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Bike-comp heeft ze nu trouwens voor echt heel weinig geld in de aanbieding: https://www.bike-components.de/de/WOLFP ... et-p70883/
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5445
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

suravida schreef: do 4 april 2019, 08:52 Bike-comp heeft ze nu trouwens voor echt heel weinig geld in de aanbieding: https://www.bike-components.de/de/WOLFP ... et-p70883/
Daar zal een beginnend merk blij mee zijn :-{
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie