Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Zijn er mensen/teams die die banden (Enduro) toepassen voor EWS, de serie in de Vogezen, BEC, ...? Het is me eerlijk gezegd nog nooit opgevallen dat iemand ermee reed... (in de regel zie ik voornamelijk Maxxis, Schwalbe en Michelin)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2111
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

TenZNL schreef: wo 8 december 2021, 18:06
ThijsE schreef: wo 8 december 2021, 17:45

Wat betreft die apex, dat klopt. Ik had die vraag gesteld aan Wolgang en kreeg als reactie:

The 2.6 have all as plus a apex, all other is the Same.

Gaat dus om de Enduro 2.6 tov de andere, heb ‘m nu ook liggen maar nog niet kunnen gebruiken (helaas).
Ik heb een 2.4 en die durf ik idd niet op trails met veel (scherpe) stenen te gebruiken. Hij voelt ook aan als een licht trailbandje ipv een echte enduroband (is ook maar 870gr in 2.4, geloof ik)
Oh wauw, daar heb je wel een punt denk ik.

Ik zat laatst even naar de Speed/Race in 2.4 te kijken, gewicht gewoon onder de 700 gram.

Laatst een set Maxxis Forekaster/Rekon Race in 2.35 op de fiets van mijn dochter gemonteerd en die zaten beide zo rond de 770 gram. Zoals Kabookie ook als zei, die hebben tenminste een zijwang en je hebt echt het gevoel een band in je handen te hebben. Daar ga ik zo de Ardennen etc mee in.

Maar met van die Wolpacks, zeker 2.4 banden onder de 700 gram, zou ik niet verder dan de zanderige routes in Nederland durven te rijden. Als ze al niet enorm gaan zwikken in de bocht door hun dunne zijwandjes. Doet mij dan erg aan Schwalbe denken...
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dat valt ook wel mee. Op Bergschenhoek, niet echt een zanderige knikkerbaan, houdt de Race 2.4 zich als achterband prima staande.
Ik ben voor wel van een Cross 2.4 naar een Trail 2.4 gegaan, puur voor de hogere noppen zijkant. Op droog repak wilde de Cross nog wel eens uitbreken.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Stunning schreef: do 9 december 2021, 08:48 Maar met van die Wolpacks, zeker 2.4 banden onder de 700 gram, zou ik niet verder dan de zanderige routes in Nederland durven te rijden. Als ze al niet enorm gaan zwikken in de bocht door hun dunne zijwandjes. Doet mij dan erg aan Schwalbe denken...
Zoals Giant al zegt, dat valt wel mee. Ik heb met Cross/Trail een trailritje Nideggen gedaan en daar reed ik de Cross idd lek (de leisteen zat binnenin de band) maar die is idd beduidend dunner dan de Trail, die maar heel weinig minder weegt dan de Enduro (850 VS 895gr, heb het ff opgezocht).

Met een beetje beleid zal het geen probleem zijn maar volgas afdalen en/of wedstrijden op zulk terrein lijkt me geen goed idee met de non-Apex versies.
Cross/Trail is als allround trail-setje trouwens prima, klimmen ging relatief makkelijk en toch redelijk veel grip in de afdaling (zolang de ondergrond enigzins solide was, voor de losse/mulle afdalingen is de Cross niet geschikt). Maar goed, niet helemaal bombproof qua lekbestendigheid dus.

De Enduro heeft (zoals alle WP`s) wel goede grip in natte condities.
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Wolfpacks (Cross 2.4 voor en Speed 2,.4 achter) zitten er inmiddels op en hebben tot nu toe in het zand van Noordwijk en Schoorl mogen happen. Ten opzichte van wat ik er op had liggen (Specialized Ground control 2.3 voor en Renegade 2.3 achter, tubeless) al met al wel een verbetering. Geeft een beter gevoel van stabiliteit en heb niet meer dat ik de voorkant naar buiten voel trekken. Banden waren eenvoudig tubeless te maken, en gelijk kaarsrecht. Bij de oude banden had ik er voor en achter altijd een klein slagje in zitten die ik er niet uit kreeg.

Wat me wel opvalt, en verbaast, is dat de nieuwe set wel wat zwaarder lijkt te rollen. Heb de drukken nu wel een stuk lager (de wangen van de Wolfpacks zijn een stuk stijver, die van de Ground control en Renegade zijn echt flinterdun) en heb er nu wel iets meer sealant in zitten. In Schoorl op sommige stukken (licht) naar beneden waar ik normaal niet hoef bij te trappen voelde ik dat de versnelling stopte of ik zelfs iets ging vertragen. Misschien ook door de ondergrond die nu wel wat vochtiger/natter is dan bij mijn laatste ritten met de oude banden. :~
Herkenbaar?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Niet herkenbaar. Misschien zuigt de natte grond die rit?

Ik heb zelf naast elkaar de S-works Renegade 2.35 en de Speed 2.4 in gebruik. De Renegade meestal achter op de hardtail en de Speed achter op de Vertigo fully, en beide in de zomer ook als set voor-en-achter. En het gebeurt niet vaak, maar soms wissel ik de wielsets tussen de bikes. Ik rijd trouwens beide op lage drukken 1.2-1.3 of 1.3-1.5 bar afhankelijk van terrein.

Voor mij rolt de Speed duidelijk sneller met behoud van grip. Ze lijken qua karakter trouwens veel op elkaar, ook de Renegade is een snel rollende band met verassend veel grip. Niks mis mee, maar ik ben over op de Speed.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

cheeta schreef: wo 8 december 2021, 19:51 Zijn er mensen/teams die die banden (Enduro) toepassen voor EWS, de serie in de Vogezen, BEC, ...? Het is me eerlijk gezegd nog nooit opgevallen dat iemand ermee reed... (in de regel zie ik voornamelijk Maxxis, Schwalbe en Michelin)
Niet gereden in de gebieden die jij aangeeft. Wel 3 dagen LHR (Ebike), 4 dagen Solden en 3 keer Winterberg met de 2.6. zonder problemen door gekomen. Had DHR's DD mee als backup, maar niet nodig gehad.
Ben met protectie en fiets tegen de 115kg, met de Ebike 125.
Geen goed vergelijk dus, maar is zeker wel een band die meer aan kan dan alleen flow trails.
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Heckler40 schreef: vr 17 december 2021, 02:00 Niet herkenbaar. Misschien zuigt de natte grond die rit?

Ik heb zelf naast elkaar de S-works Renegade 2.35 en de Speed 2.4 in gebruik. De Renegade meestal achter op de hardtail en de Speed achter op de Vertigo fully, en beide in de zomer ook als set voor-en-achter. En het gebeurt niet vaak, maar soms wissel ik de wielsets tussen de bikes. Ik rijd trouwens beide op lage drukken 1.2-1.3 of 1.3-1.5 bar afhankelijk van terrein.

Voor mij rolt de Speed duidelijk sneller met behoud van grip. Ze lijken qua karakter trouwens veel op elkaar, ook de Renegade is een snel rollende band met verassend veel grip. Niks mis mee, maar ik ben over op de Speed.

Enjoy!!
Dat van de zuigende natte grond dacht ik ook nog maar merk het op het asfalt ook wel enigszins.

Enige wat ik me nog kan bedenken is dat mijn achterrem heel licht sleept omdat ik de blokjes wat dichter naar de schijf gebracht heb. Als je het wiel een draai geeft komt ie wel duidelijk wat eerder tot stilstand maar kan me ergens niet voorstellen dat dit zo merkbaar is tijdens het rijden. Maar daar komen we snel genoeg achter, zal de boel weer even iets losser zetten zodat ie zeker helemaal vrij loopt.
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Remblokjes weer wat verder teruggeduwd en ja hoor rollen als een dolle! Had niet verwacht dat dat heel kleine beetje aanlopen van de blokjes op de schijf zo veel uitmaakte.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Zonet een Trail 2.4 en Enduro 2.6 gemonteerd, wat mij opvalt is dat ze beide even breed vallen?

Ze liggen op een 30mm velg en nu nog met biba op 2 bar (kreeg ze nog niet makkelijk tubeless dus wil de banden zich even latten zetten).

Er zou toch wel een merkbaar/meetbaar verschil moeten zijn, of kloppen mijn verwachtingen niet?

Beide op de noppen, 61 mm:

Afbeelding
Afbeelding

Beide tussen de noppen, 59 mm:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29953
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Schwalbe banden groeien nog een beetje tijdens gebruik.
Omdat er toch wel een historische link is tussen WP en Schwalbe zou dat bij deze WP's ook best eens zo kunnen zijn.
Maar het blijft vreemd , want dan zou de 2.6 meer moeten groeien dan de 2.4 :~
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

2.4 = 61mm
2.6 = 66mm dus iets klopt er niet :~
Heb je ook gemeten met 1.5bar mss zit daar het geheim....iets anders kan ik zo gauw niet bedenken :-?
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Wat ik mij vaak afvraag bij het zien van Wolfpack trail als achterband op een "buitenland" fiets. Blijft die wang lang heel?
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Vanmiddag ga ik maar eens een stukje fietsen met de biba’s, daarna tubeless maken en opnieuw meten.

@dutch
De Trail heeft idd dunnere wangen dan de Enduro (waar nog een apex in zit). Die apex is duidelijk voelbaar maar gaat ook niet over de volledige hoogte van de wang.
Uitgaande van wat eerdere reacties in dit topic (1 a 2 pagina’s terug) kun je hier best wel de grens mee over, maar voor stenen/rots/scherpe trails ga ik toch nog verder kijken naar Maxxis met minimaal exo+ (v + a).
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2111
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Ben recent met een groot aantal Maxxis banden aan het testen geweest en daar kwamen dit soort marges tussen de verschillende uitvoeringen, maar ook binnen de uitvoeringen zelf, veelvuldig voor. Iets minder extreem, maar zeker aanwezig. Heeft deels te maken met de productie mallen en batches die ze per uitvoering gebruiken. Het blijft een massa product en dan komen dit soort afwijkingen gewoon voor helaas.

Wat ik gelukkig inderdaad bij Maxxis zag, dat door het gebruik de banden inderdaad wat gingen 'groeien'. Wat overigens ook altijd gebeurd met mijn Vittoria banden (en andere merken die ik heb gereden) op de racefiets.

En wat zeker kan helpen is om de banden iets te laten leeglopen en ze dan even flink te kneden en masseren, ook daar groeien ze iets van :wink:

Echter je moet je niet verbazen als beide banden straks gewoon uitkomen op dezelfde maat of zo.
Plaats reactie