Headset keuze

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

robertjan12 schreef: do 28 maart 2019, 08:30
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 27 maart 2019, 12:02 Toch netjes.
Maar je kunt ze toch ook om de maat vragen?
klopt: http://www.flyxii.com/PRODUCTSDetial?pr ... d=51&brd=1

Dimension : 1 1/8' * 42 * 52.2*39.8
SIZE : 1 1/2" Head Tube Reduced to 1 1/8" Fork Tube Threadless Headset
ACB SEALED BEARING : NHB-6B & NHB-15
MATERIAL : 6061/T6 CNC Machined Top Cover , 7075/T6 CNC Machined Crown Race

Afbeelding

en dat voor 13 US dollar :o hoe dan?..... betaal hier minimaal 30 a 40 euro :roll: :roll: kan niet goed zijn toch?
Dat zal deze zijn.
Komt ook uit China, maar met een bekende naam er op.
Dan vertrouwen we het, maar dan kost het ook wat meer.
Zit al sinds 2016 in mn LTHT, probleemloos.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Ik vind die ritchey comp balhoofden eigenlijk beter dan de industrielagerbalhoofden. Cane creek 10 en 40 hielden het respectievelijk een half jaar en een klein jaar uit. Die ritchey comp blijft lekker heel en kraak/piep vrij en is makkelijk van nieuw vet te voorzien. Ik ben dan ook nogeens een voornamelijk goed weer rijder. Cane creek heeft daardoor voor mij niet een te beste naam meer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Voor mij toch liever ind.lagers.
Dan kan je bij een headset ook de crownrace inzagen (voor zover de fabrikant dat nog niet heeft gedaan), dat (de)monteerd wel een stuk makkelijker.
Mijn KCNC zit er nu 3jaar in, nooit iets aan gedaan, nog in topconditie. Ardennen, Alpen, Frankrijk, Spanje. Alles van sneeuw tot brandende zon.
Hope net zo. De enige die wat stroef loopt is mn FSA Pig Pro, maar die is ook al uit 2010 (en ook zonder onderhoud).
Die laatste heeft heeeeel veeeeel modder gezien, zit namelijk in mn singlespeed, dat was in NL mn winter/modder fiets.
Voorheen wel headsets gehad met losse kogels.
Die kan je idd makkelijk zelf schoonmaken en smeren, maar dat is 1x per jaar dan ook hoog nodig.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Crownrace is inderdaad een voordeel bij de industriegelagerde balhoofden. Als de ritchey het ooit opgeeft ga ik dan misschien toch nog een keer die kcnc proberen. Of in een keer nogeens een investering doen en de hope bestellen. Zal goed passen bij de andere hope onderdelen ;)

Ik had het vorige keer na het zoveelste gepiep en gekraak van de cane creek wel effe gehad en ben resoluut voor het goedkoopste gegaan. Ik dacht als het dan toch zoveel vervangen moet worden dan maar goedkoop. En zoals gezegd gaan ze veel langer mee dan de veel duurdere cane creeks. Smeren is bij die ritchey wel een dingetje, maar mijn vork gaat er regelmatig uit voor onderhoud, dan is het een kleine moeite om de stand van het balhoofd te controleren.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

https://26bikes.com/shop/parts/headsets ... prod/blink

Ik heb twee jaar terug ofzo een Dartmoor setje gekocht, erg netjes afgewerkt en loopt nog steeds soepel ondanks veel wintergebruik. Die van mij zijn van het zerostack type maar dat zal weinig uitmaken verder.
Voor de kleurgevoeligen onder ons ook in kekke tinten te verkrijgen.
Give me little bits of / more than I can take
Plaats reactie