Welke trekhaak fietsendrager ?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Jamis Diablo schreef: di 25 juni 2019, 16:10 Thanks! Dus lichter en beter inklapbaar dan de Thule Velospace met evenveel ruimte.
Wel nog een stukje duurder..
Die drager is inderdaad wel aan de prijs als ik afga op een zoektocht in Google.
Kwam bij futurum de Thule easyfold 931 tegen. Die is wel 18 kg maar een kleine 150 euro goedkoper...
Alleen zou ik dan een redelijk zware dragen gaan kopen voor een oude dragen met ongeveer hetzelfde gewicht... Het inklappen is dan nog het enige verschil met de oude...

Ik ga nog even doorsparen denk ik.

@Enrico: bedankt voor de gebruikerservaring en toelichtingen op de vragen over die Uebler.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het gewicht vd drager telt ook mee in de max. kogeldruk.
Bij (grote) middenklassers is dat vaak 75kg, maar bij kleinere auto's zie ik wel eens 50kg.
Dus een zware drager laat minder gewicht over voor de fietsen.

(overschrijden vd max. kogeldruk wordt gelukkig niet meteen afgestraft met het afbreken of verbuigen vd trekhaak :wink: maar de wegligging wordt er niet beter op)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Meegs schreef: wo 26 juni 2019, 11:20
Jamis Diablo schreef: di 25 juni 2019, 16:10 Thanks! Dus lichter en beter inklapbaar dan de Thule Velospace met evenveel ruimte.
Wel nog een stukje duurder..
Die drager is inderdaad wel aan de prijs als ik afga op een zoektocht in Google.
Kwam bij futurum de Thule easyfold 931 tegen. Die is wel 18 kg maar een kleine 150 euro goedkoper...
Alleen zou ik dan een redelijk zware dragen gaan kopen voor een oude dragen met ongeveer hetzelfde gewicht... Het inklappen is dan nog het enige verschil met de oude...

Ik ga nog even doorsparen denk ik.

@Enrico: bedankt voor de gebruikerservaring en toelichtingen op de vragen over die Uebler.
Ik was gisteren aan het Googlen of die Uebler ergens in de aanbieding was in Duitsland. Kreeg Amazon.de als hit, daar zijn de rond de 550,-
Tot ik opeens één zag voor 231,-...
5 keer gecheked of het wel i21 was, productnummer gecontroleerd, alles klopte. Dus gelijk op de bestelknop en betaald. Heb netjes een bevestiging gekregen van de bestelling.
Direct daarna was de prijs 601,- in mijn bestelde orders...
Ben dus heel benieuwd of ik een mazzeltje heb gehad :)
Of dat straks de order gecanceld wordt...
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

€ 231,- is een hele scherpe prijs :-q
Ik hoop voor je dat je een deal hebt.
Ik kwam in D op € 506,- uit als goedkoopste adres.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Heb zelf een fietsendrager van bmw(staat ook mooi op een Mercedes hoor :D spreek uit ervaring) maar deze is gemaakt door uebler. is gewoon het zelfde als de x21s(als ik het me nog goed herinner). scheelde aanzienlijk in prijs. de wielgoten afstand was groter als bij mijn oude thule. En het mooie is dat ik voor 99 euro een losse wielgoot erbij gekocht heb en er eventueel nog een 3de fietst op kan. dit heb ik al meerdere x geprobeerd en gaat prima. het is een zeer stabiele fietsendrager. alleen moet je de klemmen niet te strak aan draaien want dan gaat het schroefdraad stuk :-{ (maar dat zal wel bij alle klemmen zijn) ook zijn de bandjes bij de wielen super handig en zeer sterk.
http://www.dusseldorp-webshop.nl/bmw-bm ... delen.html hier kan je de extra goot zien(nummer 2).
who dares wins
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Enrico schreef: wo 26 juni 2019, 19:17 € 231,- is een hele scherpe prijs :-q
Ik hoop voor je dat je een deal hebt.
Ik kwam in D op € 506,- uit als goedkoopste adres.
Geld is terug gestort, was ook te mooi om waar te zijn. :)
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik had 's avonds ook nog even gekeken en toen was alles weer rond de 500 a 600 euro. Een half uur later waren er weer 2 van rond de 236 euro. Niet besteld.
volgende dag, niets meer te vinden van deze lage prijs.

Was ook wel erg mooi geweest.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Zal wel een bug zijn.
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Ik heb gisteren uitgebreid getest bij een zaak die alle bekende merken op voorraad heeft met mijn Specialized Camber 29er maat L. Er waren maar 2 fietsendragers waar deze fiets netjes in het midden van de drager en er stevig op staat. Dit zijn de Spinder Xplorer en de Thule Velospace. De Spinder is inklapbaar, heeft verstelbare wielklemmen en je kunt met de verstelbare stang klemmen op de zadelpen. Als je de stang maximaal uitschuift kun je de fiets wel iets meer bewegen dan wanneer je lager klemt op de zitbuis van het frame. De Thule is niet inklapbaar, maar wel een hele stevige drager met brede en hoge beugel zodat je meer mogelijkheden hebt om de frameklem te positioneren. Het probleem van de andere merken o.a. Pro-User, Uebler, Yakima en Atera is dat de beugel van de drager of te smal of te laag is voor mijn fiets, je vind dan geen mooie plek om je frame vast te zetten en laat staan 2 fietsen. Bij een hardtail zal het allemaal wel makkelijker zijn, maar bij een fully is het passen en meten. Ik heb de Spinder Xplorer+ gekocht en deze wordt volgende week uitgebreid getest op vakantie.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

:oops: nog steeds geen fietsendrager gekocht .

Ik ga binnenkort even langs een paar zaken om verschillende type’s te bekijken , neem de YT mee om te passen , de fuel zal wel passen ,.
De YT is de “ lompste” fiets en denk dat daar ook de drager voor geschikt moet zijn , neig nog steeds naar de easyfold ivm de compactheid als deze opgeborgen moet worden ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Hehe :oops: eindelijk een fietsendrager gescoord voor op de trekhaak , na alle voor en nadelen (lees voor en tegenstanders) ,voor de Thule EasyFold XT 933 gegaan , en een inklapbare oprijgoot er bij.

iedereen bedankt voor de tips en trucs :-q :-q :-q :kiss:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
tikeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:29
Mijn mountainbike: Giant Anthem 27.5 1 2016

Ik heb onlangs ook de 933 gekocht. Fijn ding. Zadel moet wel omlaag bij beide fietsen om alles goed zonder schade (aan remhendel en schifters) te kunnen vervoeren.

Verder rammelt mijn kentekenplaat enorm op de Thule. Nu maar met 2 schroeven vastgezet. Voor Thule was dit nieuw.
Soms is iets mooi van ver, maar ver van mooi!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Dat rammelen van de kenteken was bij mij ook zo , de ruimte van de bovenste 2 nokjes is te groot en echt klemmen doet het ook niet . Twee zwarte schroeven door de letter en cijfer deed de truuk .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
V8HP
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 5 februari 2019, 20:49
Mijn mountainbike: Giant Reign1.5 en een Giant NRS-1

Hier een Thule euroway 923. Bevalt tot nu toe prima.
Heb er alleen langere riempjes op gezet. Kon mijn Giant reign er niet op vast zetten, was te lang. Paste trouwens wel met mijn stuur omgedraaid, maar dat zag er een beetje raar uit :D
Niet opvouwbaar, maar heb plek zat in de schuur. En past zo ook nog achterin de auto.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Kleine kick. Ik krijg per 1 okt een nieuwe auto. Voorheen gooide ik mijn fiets(en) gewoon achterin mijn passat, maar dat gaat met de nieuwe niet meer lukken (Tesla model 3) dus moet er een fietsendrager komen. Gelukkig komt mijn Tesla met trekhaak. Nu ben ik dus aan het orienteren voor een fietsendrager waar 3 mountainbikes op passen (allen met normale max 2.35 banden). 1 van de mountainbikes is van Carbon, zijn er nog speciale zaken waar ik dan rekening mee moet houden?

Ik kijk vooral naar nieuwe, maar wellicht is een weinig gebruikte 2e hands ook een optie?
Budget is nog niet vastgesteld, gaat meer om de prijs/kwaliteit verhouding.

Adviezen? Tips?
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Plaats reactie