Welke rem-pads?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Luukvd
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 15 december 2017, 15:13

Gaan we weer, vast niet de eerste keer deze vraag, maar wel specifiek.. ;)

Ik heb 2 fietsen; een Open hardtail voor in Nederland. Snel, strak, gooi & smijt. Zit setje SRAM Guide R remmen op. Geen lange afdalingen, maar wel kort & krachtig remmen. Ik denk dat ik dan het beste organische pads kan kopen? En zoja; iemand een tip voor een goed merk?

Verder een Epic, met daarop Magura MT8 remmen. Daarmee ga ik binnenkort Alps Epic rijden. Voor 180mm disc, achter 160. Heeft het zin om met gekoelde pads te gaan rijden? Ben 80-84kg. En 'sintered' blokken, denk ik? En zoja; welk merk, en wel/niet gekoeld?

Erg bedankt voor de tips!
Luukvd
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 15 december 2017, 15:13

Klein kickje.. waar rijden jullie mee?
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Sintered van aliexpress voor sram guide. Maar denk dat guide uberhaupt niet de rem voor kort en krachtig remmen is (is tenminste mijn ervaring met avid/sram remmen)
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Ik bestel ze bij https://www.discobrakes.com/?s=0&t=0&
Afbeelding

Afgelopen jaar de Sintered variant gebruikt, vorig week de kevlar variant besteld om deze te proberen.
Ik heb ze in MT8 remmen zitten, tot nu toe nog nooit problemen gehad met overhitting oid in de alpen of dolomieten.
( zelfde maat schijven en ietsje meer eigen gewicht... :-D )
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de kevlar variant, laat het even weten als je er mee gereden hebt :-q
Just do Ti, or did i die?
lennart91
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 18 december 2016, 15:17

Zowel in de zomer en de winter rijd ik nu 3 jaar met sintered remblokken van Discobrakes. Kevlar nog nooit geprobeerd, maar ben wel eens benieuwd naar het verschil.

Zelfs zomers met hoge temperaturen zijn de sintered blokken prima. Vorig jaar een marathon in Duitsland mee gefietst.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

De beste remblokken qua remvermogen zijn de "power" versies van Trickstuf, de meest duurzame die ik tot nu gereden heb zij de sintered versies van HOPE (standard pads van HOPE gaan ook al erg lang mee).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Luukvd
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 15 december 2017, 15:13

SFrits schreef: do 7 maart 2019, 09:48 Ik bestel ze bij https://www.discobrakes.com/?s=0&t=0&
Afbeelding

Afgelopen jaar de Sintered variant gebruikt, vorig week de kevlar variant besteld om deze te proberen.
Ik heb ze in MT8 remmen zitten, tot nu toe nog nooit problemen gehad met overhitting oid in de alpen of dolomieten.
( zelfde maat schijven en ietsje meer eigen gewicht... :-D )
Bedankt voor de tip, besteld! Kevlar, en de variant zonder koper.
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Big Deef schreef: za 9 maart 2019, 14:49 Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de kevlar variant, laat het even weten als je er mee gereden hebt :-q
Als ik wat meters heb gemaakt laat ik je mijn bevindingen weten. :-q
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

SFrits schreef: wo 13 maart 2019, 09:31
Big Deef schreef: za 9 maart 2019, 14:49 Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de kevlar variant, laat het even weten als je er mee gereden hebt :-q
Als ik wat meters heb gemaakt laat ik je mijn bevindingen weten. :-q
Top😁
Just do Ti, or did i die?
Plaats reactie