140mm Pike RCT debonair onelock of DVO Sapphire

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik wist niet dat er een minimaal type terrein was om met een Lyrik in te mogen rijden... :oops:
Anders had ik natuurlijk wel een fiets gekozen met een Reba! ;-)

Maar goed, switchen we naar de Fox 34 Float 130mm.
Want die doet het nog minder goed op de UHR :)
In elk geval zoals ik hem nu heb staan. Maar ook daar zal ik eens beginnen met alle tokens verwijderen, volgens mij heb ik er nog één in zitten. En dan de rebound open om eens te proberen hoe dat voelt. Al weet ik dat ik de rebound (op beide vorken) al behoorlijk ver open heb staan.

Het wordt zo wel een persoonlijk vork-afstel-topic... :oops:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maaf2 schreef: ma 11 maart 2019, 14:49 Maar zegt niks over de werking van een voorvork op trails waar een vork voor ontworpen is (zoals een lyric)
Ik mag hopen dat de fabrikanten ook gezorgd hebben dat de vork op de UHR werkt :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 11 maart 2019, 15:54
maaf2 schreef: ma 11 maart 2019, 14:49 Maar zegt niks over de werking van een voorvork op trails waar een vork voor ontworpen is (zoals een lyric)
Ik mag hopen dat de fabrikanten ook gezorgd hebben dat de vork op de UHR werkt :roll:
Dat.
En als je nou (bijna) nooit met je fiets ergens anders komt, dan is het wel fijn als je fiets is afgestemd op de dingen die je wel doet.
Hooguit heb je een veel te dikke fiets gekocht, maar dat is waarschijnlijk Lars z'n schuld :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Jan the Man schreef: do 7 maart 2019, 18:12 Je ziet TZT de Rip wel een keer verschijnen met iets moois in het balhoofd :wink:
Als het goed gaat komt er morgen een DVO Sapphire 32mm binnen met 140mm veerweg. De zwarte variant. De 120mm Talas Terralogic die er nu in zit gaat dan waarschijnlijk naar de Niner Air9, waar hij de meeste tijd op 95mm zal staan.

Ik heb me al wat ingelezen, en de manual is erg duidelijk en alles staat in begrijpelijke stappen beschreven.

Zodra hij in de RIP zit zal ik een paar foto's plaatsen, en revieuws van de eerste ervaringen (zowel setup (on)gemak als het rijden).

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie