Schwalbe Rock Razor 27,5 x 2,60

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Hallo bikers,

Ik rijd momenteel een 27,5+ bike met voor een 2,80 Nobby Nic speedgrip en achter 2,80 Rocket Ron speedgrip. Nu ben ik op zich wel tevreden over de Rocket Ron alleen die wangen zijn van papier ofzo. Nu wil ik dus een band met een steviger karkas. Een nobby nic achter lijkt me ook wat onnodig. een 2,80 achter hoeft voor mij ook niet per se. Ik heb i40 mm wielen en 150/150 mm veerweg. ( voorzijde zal verhoogd worden naar 160 ). Misschien wil ik in de toekomst een hans dampf 2,60 aan de voorkant plaatsen. Gewoon omdat ik dat een hele gave band vind, niet omdat het nodig is. Dit is wel afhankelijk hoe de 2,60 aan de achterzijde op de velg zal vallen. Als de band aan de achterzijde wat te plat uitvalt is dat niet zo erg. Voorkant is dat wat minder prettig. Een 2,80 hans dampf aan de voorkant vind ik dan weer wel te veel dus dan blijf ik lekker bij Nobby Nic.


Voor dit stadium is mijn vraag of er iemand ervaring heeft met een Rock Razor? Ik kan veel info vinden over het profiel en dergelijke maar niet over het karkas. Daar ben ik vooral benieuwd naar.

Oh ja, ik doe vooral aan freeride. Rondetijden maken mij niet uit.

Groetjes,
Johan
Omdraaien kan altijd nog!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Aangezien de Rock Razor wordt gepositioneerd als Enduroband, denk ik dat het met het karkas wel goed zit. Heb er echter nog geen ervaring mee.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Onder m'n hardtail zit een 2.35 Rock Razor, daar ben ik erg tevreden over.
Alleen bij los gruis of klei doet hij het wat minder, maar dat is logisch natuurlijk.

Het bandje krijgt flink op z'n flikker, maar blijft tot op heden prima heel :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb eem raro 27.5 2.35 op een 30mm intern velg en die valt precies mooi. 2.6 op 40mm zou dus ook prima moeten gaan. 2.35 Hans Dampf op 40 intern viel echt raar vierkant.
Verder is de raro een fijne band voor NL en ook rotsige droge trails. Heb er zelf een week rondom Livigno enduro trails gereden en dat ging probleemloos. 1 vochtige rit op de hele steile trails bij Areches-Beaufort en toen heb ik hem meteen vervangen voor een Hans Dampf achter.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het karkas van de gewone Rock Razor, is dat niet gelijk aan dat van een NN?
Wat Schwalbe EVO noemt (noemde)? Het is zeker steviger dan dat van een Rocket Ron.

Let wel op, want de RoRa bestaat ook in een Super Gravity uitvoering en dat wordt wel erg zwaar rubber voor "gewoon gebruik". Maar over de stevigheid van het karkas hoef je je daarmee geen zorgen meer te maken ;-)

Ik rijd al jaren met Rock Razors achter, eerst op mijn 26er fully en sinds een paar jaar op de 29er fully (allemaal am/trailbikes). Op de 26er was tractie op echt steile klims soms wel een probleempje, maar met de grotere wielmaat is dat veel minder snel aan de orde. Al met al een fijne compromisband voor mijn gebruik: doorgaans genoeg grip, en goed rollen.

Voor modderige omstandigheden en/of maximale remgrip bij volle bak downhill bestaan er uiteraard betere banden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

ik heb hem achter als 2.35 onder mijn LTHT. in een zijwand heb ik een snee van 20cm, maar die is er niet door. in een afdaling een steen geraakt, met gevolg een snake bite van ongeveer 5mm, duurde even voor de latex het gat dicht had. de tocht heb ik toe gewoon afgemaakt. thuis wel even een plakker aan de binnenkant geplakt. ik rij er nu ongeveer een jaar mee. al met al een prima bandje.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

ik heb vandaag 60 km door het natte en gladde Limburg heen gereden en bemerkt dat mijn roro er toch wel wat moeite mee had. Komt mede omdat ik de druk wat hoger heb staan om mijn velg te beschermen. op 1 klim kon ik niet bovenkomen vanwege gebrek aan grip aan de achterkant.. erg jammer want het was technisch een buitengewone uitdaging..

Ik wist niet dat het karkas evo heet.. weer wat geleerd 👍🏻. Over een 2,35 op een 40 mm velg heb ik idd ook gelezen dat dat niet gaat. Ik wil ook niet smaller dan 2,6 omdat ik de grip gewoon fantastisch vind. Daarbij denk ik dat mijn fiets, die gebouwd is op 3,0 wielen, als het ware over de grond zal slepen..

Ik neem al jullie advies ter harte. Ik weet niet of het loont om van de zomer de 2,8 roro te laten verstoffen in de hoek, een 2,6 razor te gaan rijden en van de winter een 2,6 Nobby te plaatsen.

Ik ga daar eens over peinzen 😀
Omdraaien kan altijd nog!
Plaats reactie