Compass rat trap pass banden

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Iemand ervaring met deze banden?
En weten jullie een betaalbaar adres.....
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Volgens mij heeft Just Pedal Compass in het assortiment, of hij ze op voorraad heeft, en of ze (voor jou) betaalbaar zijn heb ik geen idee van
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Effe ter aanvulling.

Zoals jullie weten rij ik met name op de straat op mijn 26 inch streetracer en ik ben toe aan nieuwe banden.

Rij eigenlijk al tijden op Schwalbe Super Moto's en of Vittoria Tatoo Light.
De eerste zijn steeds moeilijker te vinden en de 2de kom ik eigenlijk alleen nog in draadband versie tegen.
Daarnaast is het altijd leuk om nieuwe snelle banden te vinden en of te proberen.
Voorwaardes: niet te zwaar en minimaal 2.0 breed (liefst breder). Het moet natuurlijk wel een beetje smoelen.

Huidige opties
* Contintal contact speed 26x2.0 => mooie band als ie 2.3 breed was geweest had ik hem al gehad nu nog twijfel
* en dus de compass rat trap pass 26x2.3 => vrij duur en kan bijna niets vinden over performance
Laatst gewijzigd door streetracer op vr 22 februari 2019, 16:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Freekenstein schreef: vr 22 februari 2019, 16:35 Volgens mij heeft Just Pedal Compass in het assortiment, of hij ze op voorraad heeft, en of ze (voor jou) betaalbaar zijn heb ik geen idee van
Ik heb ze daar inderdaad gezien en met betaalbaar bedoel ik zo goedkoop mogelijk. En als ze niet goedkoper zijn dan 90 euro de band dan zij het zo.
Maar eerst hoop ik meer te weten te komen over deze band. Met name zijn performance op asfalt(rolweerstand) en lek bestendigheid.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Niemand bekend met deze banden?
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Probeer het gewoon nog een keer....
Iemand ervaring met deze banden?
natch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 12 februari 2016, 17:23

nee.

Wel met de 650B Switchback Hill (48 mm - extra light karkas) en 700C Barlow Pass (38 mm - extra light karkas) en 700C Schwalbe Almotion (50 mm, 1e generatie).

Ik zou zeggen de Compass banden zijn racefiets banden, niveau Veloflex Master, maar dan met een flink aantal slagen extra volume.

De Schwalbe is een snelle toerfiets band.

De enige makke die de Switchback Hill heeft is, volgens mij dan, dat de vrij abrupte overgang tussen het flinterdunne karkas naar het vrij dikke loopvlak een soort "wheelflop" veroorzaakt bij het insturen van bochten. Dit hoeft dus niet het geval te zijn bij de Rat Trap pass, of bij de versie met het gewone karkas, maar dat is natuurlijk het betere giswerk.

De Compass banden heb ik gekocht in de UK en in NL, altijd de hoofdprijs betaald, ik kan mij eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat Jan Heine zijn distributiekanalen niet totaal onder controle heeft.

Vraag ook even bij de heren en dames van www.wereldfietser.nl na (mn Wim).
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

natch schreef: zo 24 februari 2019, 12:40 nee.

Wel met de 650B Switchback Hill (48 mm - extra light karkas) en 700C Barlow Pass (38 mm - extra light karkas) en 700C Schwalbe Almotion (50 mm, 1e generatie).

Ik zou zeggen de Compass banden zijn racefiets banden, niveau Veloflex Master, maar dan met een flink aantal slagen extra volume.

De Schwalbe is een snelle toerfiets band.

De enige makke die de Switchback Hill heeft is, volgens mij dan, dat de vrij abrupte overgang tussen het flinterdunne karkas naar het vrij dikke loopvlak een soort "wheelflop" veroorzaakt bij het insturen van bochten. Dit hoeft dus niet het geval te zijn bij de Rat Trap pass, of bij de versie met het gewone karkas, maar dat is natuurlijk het betere giswerk.

De Compass banden heb ik gekocht in de UK en in NL, altijd de hoofdprijs betaald, ik kan mij eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat Jan Heine zijn distributiekanalen niet totaal onder controle heeft.

Vraag ook even bij de heren en dames van www.wereldfietser.nl na (mn Wim).
Zie dat de switchbak hill redelijk vergelijkbaar zijn met de rat trap pass. Maar was je tevreden over de banden? Hoe is de lek bestendigheid en de rolweerstand?
natch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 12 februari 2016, 17:23

wat is tevreden? Als weg/asfaltbanden zijn ze onovertroffen, comfortabel, razendsnel en heerlijke wegligging/grip (muv van dat rare bochtengedrag bij de SBH), ik heb het al geschreven, maar nog eens: de SBH's maar ook de BP's zijn gewoon top racefietsbanden maar dan vet. Op bos/zand/heidepaden ook razend snel, zolang het rechtuit gaat. Nooit lek gereden, misschien omdat ik altijd laag in de druk zat (zo rond de 2.0 bar bij systeemgewicht van > 100 kg) maar ik heb er niet veel kilometers op gemaakt, tijdens elke rit doe ik wel single track en dan voldoen ze niet.

Altijd met latex biba's gereden, ik denk dat ik de SBH's deze zomer maar eens tubeless ga monteren of met tubolito's, zal dat hier even terugkoppelen.

En ze moeten ook echt ingereden worden, en omdat ze zo comfortabel zijn lijken ze langzaam. Plus het is even een gedoe om de juiste druk te vinden die voor je werkt in jouw situatie.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

natch schreef: zo 24 februari 2019, 17:14 wat is tevreden? Als weg/asfaltbanden zijn ze onovertroffen, comfortabel, razendsnel en heerlijke wegligging/grip (muv van dat rare bochtengedrag bij de SBH), ik heb het al geschreven, maar nog eens: de SBH's maar ook de BP's zijn gewoon top racefietsbanden maar dan vet. Op bos/zand/heidepaden ook razend snel, zolang het rechtuit gaat. Nooit lek gereden, misschien omdat ik altijd laag in de druk zat (zo rond de 2.0 bar bij systeemgewicht van > 100 kg) maar ik heb er niet veel kilometers op gemaakt, tijdens elke rit doe ik wel single track en dan voldoen ze niet.

Altijd met latex biba's gereden, ik denk dat ik de SBH's deze zomer maar eens tubeless ga monteren of met tubolito's, zal dat hier even terugkoppelen.

En ze moeten ook echt ingereden worden, en omdat ze zo comfortabel zijn lijken ze langzaam. Plus het is even een gedoe om de juiste druk te vinden die voor je werkt in jouw situatie.
Ik rij bijna alleen maar op klinkers, asfalt. en iets van schelpenpaden. Dus altijd redelijk harde- tot harde ondergrond. Ga ook met latex biba's rijden en kwa druk dacht ik eigenlijk om echt dicht tegen de max aan te zitten.
Maar krijg het idee dat rat trap pass banden voor mijn gebruik zo'n beetje de ideale banden zijn....op de prijs na dan :winkie:
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Gok genomen en banden besteld.
Plaats reactie