Advies: kniebeschermer

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Beste allemaal,

Onlangs ben ik toch maar gaan kijken voor een setje kniebeschermers. De ritjes worden langzaam ruiger, en dan lijkt het mij geen overbodige luxe.

Nu had ik mijn oog laten valle ln op een aantal soorten. Ik heb nu de race face ambush thuis gehad en de tsg scout a. De race face is iets dikker en groter, de tsg iets korter maar wel harder.
Aangezien ik een bovenbeenomtrek van 55-60 heb moet ik al overal xl of xxl pakken ( ik ben niet moddervet, heb gewoon redelijk flinke bovenbenen :tong ). Nu zitten de race face beide niet fijn, waarvan de xl zelfs te krap en de xxl maar net gaat. De tsg valt zowiezo af omdat deze totaal niet flexibel is en te stijf dus.

Het liefst zou ik gaan voor de poc vod air 2.0, maar deze zijn echt totaal en overal uitverkocht in maat XL. :~ (iemand een adres waar ze wel leverbaar zijn in XL?)

Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met een grotere maat kniebeschermers. Welke bijvoorbeeld fijn zitten. Ik zoek een kniebeschermer zonder gat achter in de knieholte en graag met minimaal 1 strap zodat ik zeker weet dat ze niet afzakken.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen 8)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

In verschillende tests komt steeds de IXS flow erg goed uit. Ik heb um zelluf ook :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Probleem is dat de XL maar tot 46cm omtrek bovenbeen gaat, en dat is weer te klein.

Ixs valt qua maatvoering dus compleet weg voor mij, jammer genoeg. Het type spreekt me uiteraard wel aan.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

mwouters91 schreef: do 7 februari 2019, 08:58 Probleem is dat de XL maar tot 46cm omtrek bovenbeen gaat, en dat is weer te klein.

Ixs valt qua maatvoering dus compleet weg voor mij, jammer genoeg. Het type spreekt me uiteraard wel aan.
Hoe heb jij eigenlijk gemeten? Als ik op de plek meet waar mijn IXS Flow zit (vlak boven je knie) meet ik bij mijzelf een omtrek van 40cm. Heb de rolmaat op 60 gezet en als dat je omtrek boven je knie is zou ik wel eens een foto willen zien van je benen. :o
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Vlak boven de knie zit ik inderdaad rond de 50 (pak ik ‘m niet te strak). Voor de rest geven bijna alle merken aan 10 cm boven de knie te meten en daar zit ik al tussen 55 en 60.

Ik heb geen absurde bovenbenen hoor haha
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Als ik 10cm boven de knie meet, kom ik op 51cm uit. Ik heb een maatje L :roll:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Misschien dan tochh maar de XL proberen.
Jammer dat er amper winkels hier in de buurt (zuid limburg) zijn waar diverse beschermers hangen om te passen. Scheelt een hoop op en neer zenden.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dat is helemaal waar!

Het meest praktische is een aantal beschermers bestellen bij dezelfde winkel en alleen de prettigste houden.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

10 cm boven de knie meet ik ook 50cm, echter heb ik de poc vdp air maatje M. Die zitten perfect :)
Die beschermer komt trouwens niet in de buurt van 10cm boven mijn knie, dus tenzij die in versie 2 heel hard aangepast zijn begrijp ik die maat meting niet zo goed
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

mwouters91 schreef: do 7 februari 2019, 10:12 Misschien dan tochh maar de XL proberen.
Jammer dat er amper winkels hier in de buurt (zuid limburg) zijn waar diverse beschermers hangen om te passen. Scheelt een hoop op en neer zenden.
Ik heb gewoon skateboardbeschermers gekocht bij de Decathlon.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

MVMVML schreef: do 7 februari 2019, 14:20
mwouters91 schreef: do 7 februari 2019, 10:12 Misschien dan tochh maar de XL proberen.
Jammer dat er amper winkels hier in de buurt (zuid limburg) zijn waar diverse beschermers hangen om te passen. Scheelt een hoop op en neer zenden.
Ik heb gewoon skateboardbeschermers gekocht bij de Decathlon.

Maar jij hebt ook een "sticker des doods" dus dan kan dat prima. :-D
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ik heb ook de IXS maar dan voor mijn ellebogen en dunne RaceFace knie beschermers , hier rij ik mee in Nederland als dat nodig is. .
zodra ik de alpen in ga rij ik met 661 . zowel voor de knieen als ellebogen.

Ik dacht dat je 661 ook heel groot kon kopen ..

succes !
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MacReal schreef: do 7 februari 2019, 08:41 In verschillende tests komt steeds de IXS flow erg goed uit. Ik heb um zelluf ook :bier:
+1 voor de Flow`s, ik heb de EVO+. Draagcomfort is prima, ze zijn goed te verdragen tijdens lange klimmen (uiteraard persoonlijk) en de bescherming is goed voor alles t/m lichte enduro. Ze vallen idd wel een beetje krap dus passen is aan te raden maar dat geldt voor allemaal.

Net wat Mac zegt: bestel een aantal verschillende soorten bij 1 webshop. Zelf had ik een tweetal besteld (de Flow`s en RF Ambush) en ze beiden een avondje in en om het huis gedragen en dan is het snel duidelijk welke er prettig zitten en welke niet.
Dat zegt natuurlijk niet alles over hoe ze aanvoelen bij het fietsen maar het geeft wel een goede indicatie mbt pasvorm en comfort en ze blijven schoon voor het geval je ze terug moet sturen :wink:

Bij de RF`s kreeg ik binnen het half uur al de neiging om ze af te scheuren, die vond ik echt waardeloos ondanks de betere protectie. Het ligt er ook maar aan wat je ermee gaat doen en voor mijn gebruik (geen bikeparks/DH/urban) voldoen de lichtere pads prima.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Kijk ook eens naar de XXL van Laett
In het geel is de 3df nog bij de distributeur in kleine hoeveelheid aanwezig. :wink: De hybrid, Airflex, 6.0 zijn nog wat ruimer op voorraad
Maar de maattabel is veel belovend voor jou: https://www.leatt.com/shop/3df-knee-guard-5-0.html
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

IXS Flow hier, in maat XL. L was echt te klein.

Heb ook gespierde benen (probeer maar eens een fatsoenlijke broek te vinden tegenwoordig... :( ), meet 56 cm omtrek 10 cm boven de knie. Had opzicht wel een XXL mogen zijn.
Blijft wel goed zitten, en gaan heel lang mee.

Ter maatvoering: kuiten gemeten 10cm onder de knie: 45cm
Plaats reactie