Graag advies.
Ik ga mijn aandrijflijn vervangen. Nu nog narrow wide 32 t x 11-42 Sunrace, straks narrow wide 26 t x 10-42 Sram.
Nieuw kettingblad, nieuwe ketting en nieuwe XD body heb ik.
De Sram 10-42 cassette heb ik ook, maar daar is ruim 500 km mee gereden, schat ik.
Wat is jullie inschatting? Een nieuwe cassette of loopt dat wel los met die bestaande?
wel of geen nieuwe cassette
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
500km is niet veel maar een nieuwe cassette kost ook geen stukken van mensen. Maw: Met een krap budget kun je `m hergebruiken, anders een nieuwe wel zo lekker
Maar je gaat voor van 32 naar 26, mag ik vragen waarom?
Maar je gaat voor van 32 naar 26, mag ik vragen waarom?
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
-
- Pro Biker
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
- Mijn mountainbike: Yeti asr turq
Ik zou die cassette gewoon gebruiken hoor, wel even 2 kettingen kopen om langer met je aandrijflijn te doen. Ga je je fiets overigens in het buitenland gebruiken? 26 tandjes voor is namelijk wel heeeel erg weinig voor Nl.
Sneeuwmonster
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 35
- Lid geworden op: vr 28 oktober 2016, 21:37
Ja, 26 voor is weinig maar voor mij nog net meer dan genoeg, heb ik zelfs op asfalt ondervonden.
Tegelijk het ik met 26 voor en achter 42 mijn gewenste bergverzetje.
Tegelijk het ik met 26 voor en achter 42 mijn gewenste bergverzetje.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 675
- Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
- Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty
Normaliter zou je cassette nog goed moeten zijn dus deze zou ik niet vervangen.
Tav je voorblad zou ik wel kijken naar je kettinglijn, de tandwielen waar je het meest op rijdt zouden toch wel redelijk dicht bij het midden moeten zitten, ik kan je namelijk uit ervaring vertellen dat de 11 en 13 t op de cassette snel verslijten doordat de tandjes natuurlijk snel weer aan de 'beurt'zijn en de ketting dan behoorlijk schuin staat...
Ik snap je keuze om een goed bergverzet te hebben maar vaak weet je wel welke route je gaat fietsen en dan kan je altijd het voorblad even verwisselen...
Tav je voorblad zou ik wel kijken naar je kettinglijn, de tandwielen waar je het meest op rijdt zouden toch wel redelijk dicht bij het midden moeten zitten, ik kan je namelijk uit ervaring vertellen dat de 11 en 13 t op de cassette snel verslijten doordat de tandjes natuurlijk snel weer aan de 'beurt'zijn en de ketting dan behoorlijk schuin staat...
Ik snap je keuze om een goed bergverzet te hebben maar vaak weet je wel welke route je gaat fietsen en dan kan je altijd het voorblad even verwisselen...
Just do Ti, or did i die?